fbpx

10 súlyos tartalommarketing hiba – és az elkerülésük HOGYAN-ja

2020.06.16.

tartalommarketing hibák

Mik a legnagyobb kontent marketing hibák? És főleg: hogyan ne kövessük el őket? Nem baj, ugyanis, ha esik az eső, csak legyen nálunk esernyő.. 🙂

Beütött a komment-cunami, amikor egy nemzetközi tartalommarketing csoportban feltették a kérdést: mik a legnagyobb hibák, amiket az emberek elkövetnek kontent marketingben? Sok like-ot kapott rögtön az első válasz, ahol két szempontot is bedobtam, aztán jöttek az árnyaltabb meglátások is:

  1. Összekeverik a direkt eladással.
  2. Azonnali eredményeket szeretnének látni, a szükséges idő befektetése nélkül.
  3. Híg a piac: sok tartalommarketingesnek fogalma sincs, mit csinál.
  4. A kulcsszavak túlzott, zajos használata.
  5. Taktikára figyelnek jobban, a stratégia helyett.
  6. A tartalom promóciójára nem szánnak elég időt és pénzt.
  7. Nem tudják, MIÉRT készítik a tartalmakat.
  8. A keresőmotornak, és nem az embereknek készítik a tartalmakat.
  9. Addig próbálják „kitutizni”, míg végül ki nem múlik a kontent.
  10. Nem elemzik a tartalmak teljesítményét.

—- és azóta talán még mindig záporoznak a hozzászólások… De itt megállunk, és kijavítunk mindent. Vegyük sorra, hogy a 10 hibából melyiket hogyan NE kövessünk el.

Tartalommarketing hibák HELYETT:

  1. Direkt eladás? A tartalommarketing közönséget, kíváncsiságot, kapcsolatot épít. A sales pedig üzletet. A kettő együttműködéséből élünk. Ismerjük mindkét tudományt (művészetet?), de ne keverjük össze őket, mert akkor egyik sem fog megfelelően teljesíteni.

  2. Türelmetlenség? Innentől szerencsére minden pontban lehet az 1-re lehet hivatkozni. 🙂 A jól tervezett tartalom (ld. még: SMART) időzítve is van, lépésről lépésre, időnként 10-20-30 tartalom-lépésen keresztül vezeti el perszonáinkat a vásárlásig. Amíg ezt nem hisszük el, és nem pakoljuk bele az időt a folyamatba, addig a közönségünk nem kapcsolódik hozzánk minőségben.

  3. Tudod, mit csinálsz? Sok kkv magának gyártja a tartalmat (ebben az esetben a kontent szakértelem hiányzik), sok alvállalkozó nem érti pontosan a megbízóját (és annak közönségét!) – ebben az esetben a hitelesség hiányzik. Tedd inkább össze a kettőt, működjön együtt a szakértelem és a márka & termék & tartalom! (Erről egyébként a 2020-as Media-Digital Hungary előadásban hallhattál többet.)

  4. Zajos kulcsszóhasználat? Végezd el a kulcsszókutatást (újra és újra), aztán építsd be az eredményeit. Ha van MIBE beépíteni! 🙂 A teljes tartalmi ökoszisztéma (minden kapcsolódási pont összessége, amiket a perszónáid végigjárnak az úton feléd) egyben tervezhető. Minden eleme más és más kulcsszavakra épül, de a szövegek (tartalmak) egysége, „szépsége” még ennél is fontosabb. Sőt, van olyan, hogy vadonatúj fogalmakat vezetsz be – ezeket meg sem mutatja majd a kulcsszókutatás. Megint csak, GOTO10: legyen kontent stratégiád, lécci.

  5. Rövid távú gondolkodás? Stratégiai tervezés szükséges először, de tényleg legelőször – például content design módszerekkel –, taktikai tervezés jöhet utána, ráadásul újra és újra. Aztán következik az operatív megvalósítás. Előbb a klopfolás, aztán a panírozás, utána sistereg csak fel a forró olaj! 🙂

  6. Promóció hiánya? Ezt egyszerű kijavítani: szánj elég időt és pénzt a tartalom promóciójára. Azaz: kapcsolj hozzá okosan tervezett hirdetési szisztémát.

  7. Nincs „WHY” a kontentben? Az a bizonyos stratégia, ami mindennek az alapja: bizony a MIÉRT-tel kezdődik. Simon Sinek óta egész biztosan tudjuk, de még ő se kellett hozzá, mindig is éreztük…

  8. Elfelejted az embert? Motorral érkezik az olvasó / néző. De ha megjött, letámasztja a járgányt, és onnantól vele kommunikálsz. Megint az egyensúlyt keressük (nahát, meglepetés!), gép és ember együtt érdekel minket.

  9. Túcsicsázod? Van a mondás, hogy jobb a kész, mint a tökéletes. Dolgozz rajta addig, amíg elég jó nem lesz. De a maradék 20% tökéletesítésre már kérlek ne szánj plusz 80% időt, mert beleőszülsz (és főleg közben bepunnyad a tartalommarketinged)!

  10. Nem elemzel? Mi sem egyszerűbb ennél: a tervezéskor ahogy a készítést, a disztribúciót, ugyanúgy a mérési metódust is bele kell tervezned. Aztán követned! 🙂 Ilyen ez a stratégia – ha nem használod, tök felesleges volt megcsinálnod.

Sok sikert, a tipikus tartalommarketing tévedések elkerüléséhez! Neked van köztük ismerős hiba? És ismerős megoldás?

Gyere, beszélgessünk tovább Facebook-on!

Tanulnál content design-t: okos tartalomtervezést?
Gyere el a jövetkező workshopra!

Tartalommarketingben hogyan segíthetek neked?
Vegyük fel a kapcsolatot!

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

Social media veszélyek 101: a zárvány-hatás

Social media veszélyek 101: a zárvány-hatás

Cégvezetőként a LinkedIn-en építesz személyes brandet? Vállalkozóként ügyfelekre vadászol a közösségi médiában? Követed a számodra hasznos szakmai influenszereket, esetleg példát is veszel róluk a saját kommunikációdban? Vigyázz. Nem biztos, hogy reális képet...

bővebben
7 lépés a suszter cipőjében: így kontentezik a kontentes

7 lépés a suszter cipőjében: így kontentezik a kontentes

Szerintem nagyon hasonló cipőben járunk... Bevallom, ugyanazokkal a gondokkal küzdök, amikkel te is. Nehéz a következetes, hosszú távú tartalomkészítésbe folyamatos energiát tenni. Igen, nehéz mindig jó témát kitalálni, nehéz mindig jól megírni adott témát. Bizony,...

bővebben