fbpx

10 súlyos tartalommarketing hiba – és az elkerülésük HOGYAN-ja

2020.06.16.

tartalommarketing hibák

Mik a legnagyobb kontent marketing hibák? És főleg: hogyan ne kövessük el őket? Nem baj, ugyanis, ha esik az eső, csak legyen nálunk esernyő.. 🙂

Beütött a komment-cunami, amikor egy nemzetközi tartalommarketing csoportban feltették a kérdést: mik a legnagyobb hibák, amiket az emberek elkövetnek kontent marketingben? Sok like-ot kapott rögtön az első válasz, ahol két szempontot is bedobtam, aztán jöttek az árnyaltabb meglátások is:

  1. Összekeverik a direkt eladással.
  2. Azonnali eredményeket szeretnének látni, a szükséges idő befektetése nélkül.
  3. Híg a piac: sok tartalommarketingesnek fogalma sincs, mit csinál.
  4. A kulcsszavak túlzott, zajos használata.
  5. Taktikára figyelnek jobban, a stratégia helyett.
  6. A tartalom promóciójára nem szánnak elég időt és pénzt.
  7. Nem tudják, MIÉRT készítik a tartalmakat.
  8. A keresőmotornak, és nem az embereknek készítik a tartalmakat.
  9. Addig próbálják „kitutizni”, míg végül ki nem múlik a kontent.
  10. Nem elemzik a tartalmak teljesítményét.

—- és azóta talán még mindig záporoznak a hozzászólások… De itt megállunk, és kijavítunk mindent. Vegyük sorra, hogy a 10 hibából melyiket hogyan NE kövessünk el.

Tartalommarketing hibák HELYETT:

  1. Direkt eladás? A tartalommarketing közönséget, kíváncsiságot, kapcsolatot épít. A sales pedig üzletet. A kettő együttműködéséből élünk. Ismerjük mindkét tudományt (művészetet?), de ne keverjük össze őket, mert akkor egyik sem fog megfelelően teljesíteni.

  2. Türelmetlenség? Innentől szerencsére minden pontban lehet az 1-re lehet hivatkozni. 🙂 A jól tervezett tartalom (ld. még: SMART) időzítve is van, lépésről lépésre, időnként 10-20-30 tartalom-lépésen keresztül vezeti el perszonáinkat a vásárlásig. Amíg ezt nem hisszük el, és nem pakoljuk bele az időt a folyamatba, addig a közönségünk nem kapcsolódik hozzánk minőségben.

  3. Tudod, mit csinálsz? Sok kkv magának gyártja a tartalmat (ebben az esetben a kontent szakértelem hiányzik), sok alvállalkozó nem érti pontosan a megbízóját (és annak közönségét!) – ebben az esetben a hitelesség hiányzik. Tedd inkább össze a kettőt, működjön együtt a szakértelem és a márka & termék & tartalom! (Erről egyébként a 2020-as Media-Digital Hungary előadásban hallhattál többet.)

  4. Zajos kulcsszóhasználat? Végezd el a kulcsszókutatást (újra és újra), aztán építsd be az eredményeit. Ha van MIBE beépíteni! 🙂 A teljes tartalmi ökoszisztéma (minden kapcsolódási pont összessége, amiket a perszónáid végigjárnak az úton feléd) egyben tervezhető. Minden eleme más és más kulcsszavakra épül, de a szövegek (tartalmak) egysége, „szépsége” még ennél is fontosabb. Sőt, van olyan, hogy vadonatúj fogalmakat vezetsz be – ezeket meg sem mutatja majd a kulcsszókutatás. Megint csak, GOTO10: legyen kontent stratégiád, lécci.

  5. Rövid távú gondolkodás? Stratégiai tervezés szükséges először, de tényleg legelőször – például content design módszerekkel –, taktikai tervezés jöhet utána, ráadásul újra és újra. Aztán következik az operatív megvalósítás. Előbb a klopfolás, aztán a panírozás, utána sistereg csak fel a forró olaj! 🙂

  6. Promóció hiánya? Ezt egyszerű kijavítani: szánj elég időt és pénzt a tartalom promóciójára. Azaz: kapcsolj hozzá okosan tervezett hirdetési szisztémát.

  7. Nincs „WHY” a kontentben? Az a bizonyos stratégia, ami mindennek az alapja: bizony a MIÉRT-tel kezdődik. Simon Sinek óta egész biztosan tudjuk, de még ő se kellett hozzá, mindig is éreztük…

  8. Elfelejted az embert? Motorral érkezik az olvasó / néző. De ha megjött, letámasztja a járgányt, és onnantól vele kommunikálsz. Megint az egyensúlyt keressük (nahát, meglepetés!), gép és ember együtt érdekel minket.

  9. Túcsicsázod? Van a mondás, hogy jobb a kész, mint a tökéletes. Dolgozz rajta addig, amíg elég jó nem lesz. De a maradék 20% tökéletesítésre már kérlek ne szánj plusz 80% időt, mert beleőszülsz (és főleg közben bepunnyad a tartalommarketinged)!

  10. Nem elemzel? Mi sem egyszerűbb ennél: a tervezéskor ahogy a készítést, a disztribúciót, ugyanúgy a mérési metódust is bele kell tervezned. Aztán követned! 🙂 Ilyen ez a stratégia – ha nem használod, tök felesleges volt megcsinálnod.

Sok sikert, a tipikus tartalommarketing tévedések elkerüléséhez! Neked van köztük ismerős hiba? És ismerős megoldás?

Gyere, beszélgessünk tovább Facebook-on!

Tanulnál content design-t: okos tartalomtervezést?
Gyere el a jövetkező workshopra!

Tartalommarketingben hogyan segíthetek neked?
Vegyük fel a kapcsolatot!

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

Ikigai és az inspiráció forrásai

Ikigai és az inspiráció forrásai

Kedves régi ismerős keresett meg még 2020 közepe táján azzal, hogy mostantól tanácsadóként dolgozik, és szeretné a tartalommarketingjét rendbe tenni, content coaching érdekelné. Nekiláttunk feltérképezni a vállalkozását, a kommunikációs üzeneteit, és ránéztünk a...

bővebben
Tématervezéstől kontent kalendárig

Tématervezéstől kontent kalendárig

Szuper kérdést kaptam egy content design workshop után: "értem a keretrendszert, megvannak a perszónák, tök jók a témák, amiket összeötleteltünk nekik: de hogyan lesznek ebből tartalmak?" Ezen a workshopon lényegében egy szimulációt végeztünk: eljátszottunk egy...

bővebben
Mire jó egy lábtörés…

Mire jó egy lábtörés…

Mondhatnánk, hogy semmire, és orvosi szempontból tökéletesen igazunk is lenne. De mégiscsak kiesik belőle néhány tanulság, egyet megosztok saját friss tapasztalataim közül. Novemberben sikerült úgy eltörnöm a bokám, hogy a lemezelés-csavarozás után másfél hónapig...

bővebben