fbpx

1gondolat: a kontentfej

2021.02.24.

fej duplán

Üzleti célok, marketingstratégia, tartalomgyártás. Ez a sorrend. El szeretnél érni valamit (stratégia szerint), megválasztod az eszközeidet (jó eséllyel lesz ott marketing is), és használod őket . Méghozzá rendszeresen. A tartalommarketing folyamatos meló, viszont legalább megtérül (ha jól csinálják…), és sokan szeretjük is művelni. Kitalálni, létrehozni, publikálni, figyelni a hatást, újratervezni, egyszóval működtetni a „gépezetet”.

Tehát folyamatos meló. Ehhez viszont táplálni kell a masinát, lapátolni a szenet a kazánba: ötlet kell, hogy miről szóljon, létre kell hozni, hogy publikálhassuk, újra és újra közzé kell tenni, akár ugyanazt újraformázva százszor, hogy átjusson az üzenet.

Használd erre is a fejedet! Amikor dolgozol, és bevillan egy ötlet, ragadd meg! Legyen egy doksid, egy láda, egy email-piszkozat, egy text file, egy füzet, ahol gyűjtöd a bevillanásokat! Amikor pedig eljutsz az írásig (forgatásig / fotózásig / képkeresésig, egyszóval a tartalomgyártásig), akkor tudod, honnan meríthetsz. Ez egy folyamatosan futó háttérprogram, amit kábé egy erre szolgáló külön agyterület üzemeltet. Ha kiképezted rá. Egy külön kontentes agy, aki képben van, aki pontosan tudja, hamarabb, mit te, mi szolgál majd egy blogposzt, a következő videó, a jövő heti hírleveled alapjául.

Honnan lesz ilyened?

Onnan, hogy végigsétálsz a kontentfej létrehozásának folyamatán. Az üzleti stratégia mindenkori marketingcéljainak létrehozásán, a marketingeszközök közül a tartalommarketing témáinak kiválasztásán, természetesen a kommunikációs perszónáid nagyon pontos feltérképezése után, mindezt pedig a kommunikációs csatornáid jól kiépített biztonságában, tehát a content design teljes útvonal bejárása során. A kontentfej ezekben a tevékenységekben jön létre. És ha jól üzemelteted, rendre köpi neked a tartalmakat. Pengeéles bizonyossággal.

Ajánlatot adsz, beszélgetsz valakivel, kutatást végzel, időpontot egyeztetsz, kibámulsz az erkélyedről, céget adminisztrálsz, Zoom-ol a gyerek, kollégával kávézol, előzöl bringán, tökmindegy. A kontentfej végzi a dolgát, figyel, mint egy rejtett kamera és lecsap minden tartalommá varázsolható foszlányra. A következő adandó alkalommal (de lehetőleg azonnal) dobd be az ötletgyűjteménybe, és ha higgadt átgondolás után is játszik, dolgozd ki, vedd fel a táncrendbe (értsd: tartalomnaptár). Érdemes növesztened egy ilyen extra testrészt. Szerintem a „nagyok”, a leesik-az-állam-minden-megnyilvánulásától kommunikátorok is pontosan így csinálják.

Ez az 1gondolat például a napsütötte parkból hazafelé tekerve pattintotta elő magát…

Olvasd el a többi 1gondolatot is!

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

Ikigai és az inspiráció forrásai

Ikigai és az inspiráció forrásai

Kedves régi ismerős keresett meg még 2020 közepe táján azzal, hogy mostantól tanácsadóként dolgozik, és szeretné a tartalommarketingjét rendbe tenni, content coaching érdekelné. Nekiláttunk feltérképezni a vállalkozását, a kommunikációs üzeneteit, és ránéztünk a...

bővebben
Tématervezéstől kontent kalendárig

Tématervezéstől kontent kalendárig

Szuper kérdést kaptam egy content design workshop után: "értem a keretrendszert, megvannak a perszónák, tök jók a témák, amiket összeötleteltünk nekik: de hogyan lesznek ebből tartalmak?" Ezen a workshopon lényegében egy szimulációt végeztünk: eljátszottunk egy...

bővebben
Mire jó egy lábtörés…

Mire jó egy lábtörés…

Mondhatnánk, hogy semmire, és orvosi szempontból tökéletesen igazunk is lenne. De mégiscsak kiesik belőle néhány tanulság, egyet megosztok saját friss tapasztalataim közül. Novemberben sikerült úgy eltörnöm a bokám, hogy a lemezelés-csavarozás után másfél hónapig...

bővebben