fbpx

1gondolat: főzni se akkor kezdj, amikor megéhezel

2021.02.12.

1gondolat

Dél van, sőt, kicsit már el is múlt dél, régi jó irodista szokás szerint (amikor a korán ebédelők kedvéért ilyentájt rajzottunk ki csoportosan) korogni kezd a gyomrom. Épp egy éve csücsülünk jellemzően a home office-ban, dívik az otthon főzés. „Van itthon kaja?” – korogja a gyomrom. „Nincs, neki kell állni készíteni valamit” – húzkodja a vállát a fejem…

A párbeszéd szerencsére – amennyire képzavaros, épp annyira – virtuális, a probléma viszont nagyon is valós. Ráadásul tartalommarketinges vonatkozása is van. Egy megfelelően tápláló, egészséges és ízletes ebéd elkészítéséhez (értsd: hosszú távú, üzleti célokat szolgáló, emellett közlő és befogadó számára is élvezetes tartalom-folyam fenntartásához) irgalmatlan sok előkészületre és tervezésre van szükség.

„Van néhány ötleted, miről kéne posztolni?” – kérdezi egy ismerős telón, erről-jut-eszembe jelleggel. Hápogni kezdtek: „Ezt a kérdést mondjuk egy öt alkalmas workshop-sorozat végén kéne feltenni”, aztán persze adok némi támpontokat is… Ez a beszélgetés viszont sajnos egyáltalán nem kitalált. Sokan elképzelni sem tudják, hogy ha látnak egy okosan, szakszerűen felépített blogot, egy élénken pörgő FB-csoportot, egy klassz márka által jegyzett Insta-csatornát, amögött mindig tudatos, alapos tervezés áll.

Amikor elkezd korogni a gyomrod, azaz realizálod, hogy nincs mire hirdetni, üresek a kommunikációs csatornáid, definiálatlan a közönséged, sehol nincsenek a leendő vevőid, gondold át:

  • megfogalmaztad valaha a kulcsüzeneteidet (és mi alapján)?
  • ismered a kommunikációs perszónáidat, tudod, hogy milyen „vadcsapásokon” mászkálnak, amikor téged keresnek?
  • egyáltalán ki vagy te, akit keresnek, a piacodon belül milyen egyedi értékajánlatot tudsz felmutatni?
  • tudod már, hogy milyen külső / belső erőforrásokból gazdálkodsz, ha írni / forgatni / publikálni szeretnél?

Megannyi kérdés, amivel akár most elindulhatsz. Hidd el, a kérdések csak szaporodni fognak: egy ideig. Aztán érkeznek a válaszok is. Egy jó recept, kis kreativitás, némi türelem, és fő a hatékonyság…

Jó étvágyat hozzá! 🙂

Az 1gondolat egy-egy ötlet kontenthez, „konyhakészen”.
Ha neked is lett tőle +1 gondolatod, akkor elérte a célját.
Ha gondolkodjunk együtt, tudod, hol találsz! 🙂

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

Content design: tényleg szükség van rá? (Igen.:)

Content design: tényleg szükség van rá? (Igen.:)

Te érezted már úgy, hogy a szakmád teljesen értelmetlen? Hogy szélmalomharcot folytatsz, hogy küzdelmes, sziszifuszi munkát végzel valami távoli eszme képviseletében? Nem éppen kellemes gondolat, de a szellemi munkát, tanácsadást, kevéssé mérhető tevékenységet...

bővebben
Tartalommarketing egyensúlyok 3. – A STRUKTÚRA

Tartalommarketing egyensúlyok 3. – A STRUKTÚRA

Harmadik rész – Mennyire tervezett? Mennyire spontán? A tartalmi ökoszisztéma elemein végiglépegetve leendő vevőd a saját egyértelmű útján jut el nullától a termékig. Ha jól csináljuk, nem bolyong az erdőben, hanem lépésről lépésre egyre tisztább számára: a...

bővebben