fbpx

5 éves a content design: ünnepeljünk együtt

2024.10.26.

content design szülinap

Épp 5 évvel és 40 nappal ezelőtt, 2019. szeptember 16-án két laptop halvány fényei csatlakoztak az alkonyodó Egyetem tér elegáns közvilágításához. Két szabadúszó vállalkozó, egy webes és egy tartalommarketinges ültek a padon és lázasan ötleteltek. Annyira belemelegedtek, hogy a szomszédos kávézó zárása után itt a téren dolgoztak lelkesen tovább. Onnan tudom mindezt (nyilván:), hogy az egyik én voltam, és ma is szívesen emlékszem vissza az estére, amit később a content design születésnapjaként határoztam meg.

Ez volt az a pillanat, amikor első ügyfelem, a webes, már összerakta az első weboldalamat barterben, én pedig első workshopunkat tartottam neki: cége kontent irányain ötleteltünk. Nekem is más szállítja már be a webfejlesztést, első ügyfelem is kicsit mással foglalkozik azóta, de a szülinap az szülinap. Azt bizony, ha általában kicsit késve is, de mindig megünnepeljük! 🙂

Ünnepeljük együtt itt, ebben az elcsúszó időben – ahogy én épp írom, te épp olvasod a content design történetét. Vele együtt, remélem, a magad történeteit is megtalálod, amelyeket a vállalkozásod, a szellemi (vagy fizikai) terméked fejlesztése során te tapasztalsz!

0. Tartalommarketing és content design – 2019

Marketingesként és ex-újságíró ex-szövegíróként mi sem természetesebb, hogy a tartalommarketing területén találod meg magad igazán. Amikor a service design is belépett az életembe, rengeteg munka, kutatás, inspiráció összegyúrásával jutottam el a content design koncepciójához. Ha a szolgáltásokat tervezhetjük design-alapon, tervezzük a tartalom-stratégiánkat is design-alapon! Miért is ne, a design lényegében minden életterületen és üzleti problémában hatalmas segítséget nyújthat, és a következő évek tapasztalata ezt alaposan igazolta is. A módszertan megszületett, és életre kelt!

1. Content design és ügyfélszerzés – 2020

2020-ban (és részben a következő években is) az volt a legfontosabb feladataim egyiket, hogy a módszert praktikusan munkára is fogjam. Tehát találtam ügyfeleket, akik megszavazták nekem és a content design-nak a bizalmat, és beemelték a stratégiájukba, kommunikációjukba a közös munkánk eredményét. Dolgoztam coach-okkal, kisebb és nagyobb SaaS cégekkel, tanácsadókkal és médiavállalattal, sőt, még egy jógaoktatóval is. Tartalmi ökoszisztémákat építettünk, melyek többnyire azóta is burjánzanak és gyümölcsöket hoznak. Ekkor kezdtem konferenciákon is beszélni a content design-ról, pl. az Evolution konferencián, épp a covid ki- és berobbanása előtt 1-2 perccel.

2. Ügyfélszerzés és stabilizálódás – 2021

Aki 5 éve követi a híreket itt és LinkedIn-en, tudja, hogy a jó tartalom a márka (biznisz) és a közönség (befogadó, leendő vevő) igényeit egyszerre tartja szem előtt: értéket közvetít, és valós igényt szolgál ki. 2021-ben már nagyon stabilan meg tudtam fogalmazni a módszer előnyeit és a szolgáltatás célcsoportját, így a tanácsadói márka is erősödött. Aktívan kerestem az ügynökségi együttműködéseket, amit már előző évben elindítottam, de a legtöbb content design projektet önálló tanácsadóként vittem be a cégekhez. A Számlázz.hu-val is állandósult az együttműködés, a Számlázz.hu PARK tartalmi ökoszisztéma szépen növekedett közös gondozásunkban.

Tartalmi ökoszisztéma: amit építünk, mert már tudjuk, hogy hogyan kell

3. Stabilizálódás és továbbfejlődés – 2022

Az év egyik legizgalmasabb munkája egy kísérleti podcast elindítása és 10 adás elkészítése volt két csodás marketinges kollégával: ez volt a 317 podcast, stratégia, kontent és hirdetés metszetében. Minden percét imádtuk a készítésnek, de mivel nem volt mögötte biznisz modell, a kísérleti időszak végével pihenőre küldtük.
Ügyfeleim között (ahogy érdeklődésem homlokterében is) megjelent a fenntarthatóság és a klímakommunikáció is. A Scale Impact-tel való együttműködésben rengeteget tanultam a társadalmi vállalkozásokról, és egy fenntarthatósági tanfolyamon is továbbképeztem magam a témában. Ez utóbbi azért volt igazán izgalmas, mert a „vizsgamunkám” a klímakommunikációban is értékes perszónagondolkodásról készült.

Legfontosabb ügyfelek: Számlázz.hu, BinX, 10 millió fa Egyesület, Prefixbox, MotiBro, Holnapház, LottiRose, IttaSzezon, FourBites, AOSZ, Scale Impact, Smart Commerce Consulting, SmartBooks, Élelmiszerbank Egyesület – és még sokan mások… (Részletes visszajelzéseket a Rólunk oldalon olvass!)

4. Továbbfejlődés és megállapodás – 2023

Ha egy cég vagy akár egy üzleti-kommunikációs módszertan megáll a fejlődésben, nem sok jövő vár rá. De a content design folyamatosan mélyül, és ebben az évben állandó ügyfelekkel kezdett többet dolgozni. Megérkezett a BinX is év végére, ami szakmai életem egyik legizgalmasabb megbízása. Itt a LinkedIn-posztom az együttműködés indulásáról, és máig ugyanilyen intenzitással dolgozunk együtt egy kiterjedt és erős tartalmai ökoszisztéma felépítésén. Közben elkészült a Számlázz.hu-val közös következő fejezet is, a Számlázz.hu Akadémia, amire ugyancsak büszkék lehetünk.

5. Content design és ünneplés – 2024

Ezúttal nem a szülinapra szeretnék veled koccintani, hanem arra, hogy egyre több pompás, magyar nyelvű üzleti tartalom szövi keresztbe-kasul a internetet. Ez volt a küldetés: ha a kkv-k nem is engedhetik meg maguknak, hogy borzalmas hirdetési összegeket költsenek a neten, azt bizony muszáj és érdemes is megtenniük, hogy értékteremtő kommunikációban léteznek a (leendő) ügyfeleikkel. Meg tudják határozni a közönségüket, és értik a kölcsönösséget az értékcserében: informálnak és szórakoztatnak, miközben épül a brand, ami támogatja az értékesítést, és fejlődik a cég is. Mára jócskán 100 fölött a cégek, vállalkozások száma, amelyekkel volt szerencsém együtt dolgozni az elmúlt 5 évben, és bár vannak néha nehéz pillanatok, egyetlen percét sem bántam meg.

Csak így tovább, magyar nyelvű internet! 🙂

Szeretnél te is szuper tartalmi ökoszisztémát építeni? Esetleg ügynökségként van szükséged content design beszállítóra az ügyfelednél? Beszélgessünk! 🙂

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

Content coaching: a mínusz nyolcadik év

Content coaching: a mínusz nyolcadik év

„Megértette, mitől lesz a célcsoportjának érdekesebb, hitelesebb egy-egy posztja, vagy épp hogyan fognak ezek célzottabban értékesíteni.” – esettanulmány passzívház-építészeti márka felépítéséről.

bővebben
Ha nincs időm szöveget írni? Csak egy életlen baltám?

Ha nincs időm szöveget írni? Csak egy életlen baltám?

Ha ismered, már pontosan vágod a mondást. Ha még nem ugrott be semmi a címről, olvasd el a könyvet. Vagy elsőre az is elég, ha megnézed videón a kiemelkedően bullshit-hangzású címet viselő bestseller összefoglalóját: A kiemelkedően sikeres emberek 7 szokása - 10...

bővebben
A sztori: „így lettem content coach” miniszöveg

A sztori: „így lettem content coach” miniszöveg

Mert sztori mindig kell. Nekem úgy kezdődött, hogy amióta az eszemet tudom, írok. Ez sablonos, nagyjából mindenkinek így kezdődött. Akkor bedobom gyerekkorom kék-fehér laminált pozdorja íróasztalát, amin a kidugott nyelvű rajzolásból lassan grafitceruzás betűk lettek....

bővebben