fbpx

Adni vagy kapni jobb? – 1gondolat és 7+1 érv a visszajelzések mellett

2022.07.01.

visszajelzés

Szoktad figyelni, hogy mennyire függsz mások visszajelzésétől, és mennyire vagy magabiztos a saját véleményed alapján? Rögtön nézed, pörög-e a like, ha posztolsz valamit, vagy “sorsára hagyod” a kontentet, és csak összesített eredményeket figyelsz? Különböző személyiség-tipológiák a külső és belső motivációval / megerősítéssel részletesebben is foglalkoznak, most (természetesen) tartalommarketing kapcsán nézünk rá a visszajelzések erejére.

Apropó

Egy nagyon kedves és tapasztalt pályatárs, Damjanovich Nebojsa indított podcast-sorozatot, ami teljesen lenyűgözött. Egyrészt elképedtem, hogy milyen hasznos kis pirulákat ad át egy-egy percben a célcsoportjának, másrészt felvillanyozott, milyen sokszínűen használható az “egyszerű” eszköz. Podcast és podcast között rengeteg különbség lehet, mégis marad mindig személyes, könnyen befogadható, sőt, akár addiktív.

Hírlevélben találkoztam Nebojsa ügyfélszerzési tippjeivel, és vissza is írtam neki néhány rövid mondatban az emailre válaszul: gratulálok mert szuper, és köszönöm, mert hasznos. Nem maradt reakció nélkül a visszajelzésem: Nebojsa hálás és összekacsintós választ küldött, nyugtázva, működik a tartalommarketing. Hálás pedig feltehetően amiatt volt, amit mind átélünk, valahányszor hírlevelet küldünk: picit olyan érzés (főleg eleinte), mint apró papírhajókat eregetni a hömpölyögve áradó folyóba, ki tudja, melyik ér végül célba, hogyan landol, mit ér el, kinek talál be az üzenet, hogyan fogadják a túloldalon… Hosszabb távon, ha már látjuk (és akár több körben javítgattuk is) az eredményeket, nyilván a papírhajók is naszáddá válnak, de kiküldéskor még nem sokat érzékelünk a későbbi sikerükből. De nemcsak hírlevélre jelezhetünk vissza, posztokra reagálhatunk.

A visszajelzés kincset ér annak, aki komolyan veszi a munkáját:
a negatív főleg annak, aki fejlődni szeretne,
a pozitív pedig mindannyiunkat megerősít abban,
hogy van értelme az erőfeszítéseinknek.

(Semleges visszajelzést ritkábban adunk,
mert ha nincs kiugró élmény, általában eszünkbe se jut reagálni.)

7+1 érv, amiért érdemes pozitív visszajelzéseket adni, ha valóban tetszik valami, bármilyen csatornán:

  • Megerősíti a kapcsolatunkat azzal, akinek visszajelzést adtunk.
  • Pozitív energiát termel: amikor elismerést fejezünk ki, az bennünk is jó érzést kelt!
  • Amikor LinkedIN-en kommentelsz vagy reagálsz, te magad is láthatóbbá válsz, ezt a fajta szakmai párbeszédet érdemes kiaknázni.
  • Visszajelzéshez valóban végig kell gondolnod, miért tetszett, amit kaptál, pallérozhatod a reflexiós képességedet.
  • Természetesen rengeteget segítesz vele annak, akinek szántad: hirtelen többletértelmet nyer a munkája.
  • Amikor szintén visszajelzéseket gyűjtesz, mert publikálnád (tégy így, mert a “Rólunk mondták” mindig fontos bizalomépítő eszköz!), több gyakorlatod lesz a témában, a másik oldal tapasztalatával felvértezve.
  • Még az is lehet, hogy az általad adott visszajelzés egyszer kikerül valahova (a Számlázz.hu például ősidők óta dícséretesen aktív a felhasználói vélemények használatában:), ami neked is hoz majd némi kattintást a konyhára.
  • És te hiszel a karmában? 🙂 (Mármint nem a macskáéban, hanem az emberi cselekedetek ok-okozati viszonyában.) Akár hiszel, akár nem, szerintem visszaszáll rád a dicséret…! 😉

Használd tehát a dicsérő szavaid erejét, mert “bármikor” kontentté változhat, akár adtad, akár kaptad: mint az ajándék, oda-vissza működik… 🙂

Negatív visszajelzésünk van? Azt is érdemes lehet (bántó szándék nélkül, csak építő jelleggel!) megfogalmazni, hiszen ismerősünk, üzleti partnerünk, szolgáltatónk nyilván szívesen javítana a működésén: ebben rengeteget tudunk neki segíteni, ha a megfelelő pillanatban és módon, főleg ha nyitott rá, átadjuk neki a véleményünket. Lehet ezt is jól csinálni!

Mindenesetre, ha tetszik valami, fejezd ki, bátran, jobb hely lesz tőle a világ! 🙂

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

Számok a szavak mellé: adatok tartalommarketingről

Számok a szavak mellé: adatok tartalommarketingről

A tartalommarketing nem jellemzően “szavas” vagy “számos” történet, akármennyire is azt gondolnánk, inkább sztorizzunk, inkább készítsünk klassz szövegeket, mint kalkuláljunk. Hoztunk néhány számot, adatot a content marketing háza tájáról a Hubspottól, akik már a lendkerék-modellel belophatták magukat a #contentdesign-olvasók szívébe…

bővebben