fbpx

Az üzletközi podcast: werk-élményeim a BinX stúdiójában

2025.07.04.

egymás között podcast logó stúdió

Vettem már részt podcast-készítésben, amikor 10 epizódot publikáltunk marketinges barátokkal 2021 végétől… De ez most valami egész más. Ennek a műsornak komoly tétje, küldetése és profi produkciós partnere van: ez a BinX üzletközi podcast-je, az Egymás között! Hozok néhány kulisszatitkot, ajánlókat, saját megéléseket és persze az elmaradhatatlan tartalommarketing tanulságokat a stúdióból!

Kulisszatitkok: amit a „mezei” hallgatók nem tudhatnak…

Az Egymás között podcast koncepcióját a BinX marketingcsapata azonnal megkedvelte, azzal együtt, hogy a kommunikációs stratégiában is rögtön kijelölte a saját helyét. Címe „duplafenekű” utalást tesz

  • az első hazai neobank egyik legfontosabb értékajánlatára (miszerint a BinXesek ingyen, tranzakciós díj nélkül küldhetnek és fogadhatnak pénzt egymás között),
  • és egy aránylag szokatlan megközelítésből mutatja be az üzleti kapcsolatokat: azt, hogy hogyan is néz ki a biznisz emberi oldala őszintén, „egymás között”.

(Ráadásul megtörtént ismét a szakmai életemben, hogy új kifejezést alkothattam: az „üzletközi” podcast a biznisz láthatatlan kötőanyagáról beszél, anélkül, hogy ezt az alcímet egy pillanatig is magyarázni kéne… Imádom!:)

Hogy milyen is a hazai kkv-szektor élete, ha a szereplői valóban értékteremtő partnerségekben működnek együtt? Máris elárulom: végtelenül érdekes! Ebből a nézőpontból még a könyvelés, vagy a szoftverfejlesztés is lehet vérpezsdítően izgalmas, vagy akár egy nemzetközi jelentőségű, piacvezető ügynökség vezetője is villanthat magából megkapóan esendő pillanatokat…

És hogy mitől ennyire érdekesek ezek a beszélgetések? Attól, hogy embereket: emberi történeteket, emberi kapcsolatokat IS látunk a piaci sztorik mögött. Számomra ez lenyűgöző, főleg műsorkészítőként: hogyan mutathatom meg a vendégeimből, ami igazán szép, ami ennyire őszinte?

Ajánlók: ezt hallgasd, ha #üzletközi kapcsolatokat szeretnél megismerni belülről!

Gondolom nagy titkot nem árulok el, ha azt mondom: az első epizód örökre egyik kedvencem marad. A Stygár-fivéreket (egyikük, Stygár-Joó János az egyik vendég) és Kis Ervin Egont (a BinX stratégiai igazgatója, és a másik vendég) tizen-éve ismerem és kedvelem sokkal jobban, mint sima munka-társakat. Szakmailag és emberileg is annyit tanulunk egymástól a Számlázz.hu-sztori „kamaszkora” óta, hogy az semmivel nem mérhető. Ha az elején kezdenéd, őket hallgasd először: többek között a BinX víziójáról.

Ugyanúgy nagy kedvencem például

  • a két könyvelőcég-vezető, akik rivalizálás helyett kedélyesen (és valódi humorral) osztják meg részben közös üzleti élményeiket (3. epizód: Kristó Zoltán és Urbán János),
  • a szlovákiai magyar barátok, akik PPC-alvállalkozó és megbízója relációban lettek jóban egymással (2. epizód: Szabó László és Kaprinay Zoltán),
  • az 5 és a 25 éves cég ügyvezetői, akik könyvelőket és fitnesz-edzőket kapcsolnak össze egymással (4. epizód: Turay Dia és dr. Zopcsák László).

Ha kattintasz, sőt, még bele is hallgatsz a beszélgetésekbe, tanúja lehetsz annak, hogy igazán komoly, nagy múltú, irgalmatlan sikeres cégek vezetői is hogyan támaszkodnak bátran egymásra: ha van kire.

BinX podcast content design szempontból

Saját megélések: amit még tanulok, és amit máris nagyon élvezek

Bevallom: jócskán 40+-os nőként nem egyszerű feladat magamat nézegetni a videófelvételeken, ahogy próbálok értelmes kérdéseket feltenni a vendégeimnek, és még értelmesen is kinézni közben… Gyakran nem sikerül! 🙂 Oké, mondom a tutit: ez nekem rettenetesen nehéz! Rémisztően élesek a kamerák, a mikrofonok, és a podcast műfajában pengeélesek a gondolatváltások, a hatásszünetek, a megfelelő (vagy meg-nem-felelő) pillanatok egy-egy közbevetett poénra, egy-egy kiegészítő kérdésre. Onnantól kérdés: vágható lesz-e, vagy „gyerekek, ez már így is marad”… 🙂

Megértettem, hogy a riporterség: egy szakma. Amit a produkciós partnerünk, a Betone Stúdió egyik vezetőjétől, Hampuch Richárdtól kaptam szuperjó tanácsként, épp erre vonatkozik: meg kell találnom a helyem kérdezőként és beszélgetőpartnerként ebben a show-ban, vagy a hallgató sem fogja megtalálni a magáét. Egyik legizgalmasabb szakmai kihívásom az utóbbi években!

Itt köszönöm meg Román Balázs, a Betone másik alapítójának kreatív és támogató közreműködését is a műsor létrehozásában: talán kevesen tudják, de Balázzsal együtt végeztük a Médiasulit, azóta vártam, hogy mikor dolgozhatunk már együtt! 🙂

Tartalommarketing tanulságok: érdemes még podcast-csatornát indítani?

Igen, igen, és igen.

Köszönöm a figyelmet….

Najó, ezt is kifejtem azért! 🙂

Igen, az üzleti podcast-piac azóta végképp „felzsúfolódott”, amióta a 317 címmel publikált kísérleti (játszós) podcastünket útjára indítottuk (majd elengedtük) Pintér Szabolccsal és Elek Marcival. Vannak kifejezetten élvezhető, hasznos, sőt, mostanra nagy múltú üzleti beszélgetés-sorozatok, amiket csak őszintén ajánlani tudok. De

  • ha egy márkához igazán közel szeretnéd édesgetni a célcsoportodat,
  • ha bele szeretnél duruzsolni egyenesen az agyukba, a legbensőségesebb műfajt használva erre,
  • ha mélységeiben kell előtárnod egy (mondjuk frissen piacra lépő) üzleti entitás értékeit,

a podcast lesz a „te embered”. Akkor is (vagy talán épp azért!), mert más sokan készítünk és hallgatunk emberi-üzleti beszélgetéseket.

A klasszikus, tűz körül éjszakába nyúló törzsi együttlétekhez jobban hasonlító történetmesélésnél nincs semmi, ami hasonlóan alapvető értéket adhat – akár B2B piacon ténykedő – emberi lényeknek. Mi pedig épp ezt szeretnénk: a tartalommarketing értéket ad. A content design csak megtervezi, hogyan teheti ezt fenntartható módon. Ezt csináljuk a BinX-nél, és boldogan veszünk minden visszajelzést a Facebook, a LinkedIn, a TikTok, a YouTube és most már a Spotify / Apple Podcast csatornáink kapcsán is! 🙂

Bónusz trekk: a csapat

Mondanom sem kell, ahogy a legjobb marketinges produktumok, ez a műsor is csapatban készül. A már említett Kis Ervin Egon például egy előző életében tévés újságíró is volt (és még mi minden!), ezért a beszélgetés műfajáról és a riporteri feladatról tőle is elcsíphettem néhány hasznos javaslatot. Emellett a BinX marketingcsapata teljes egészében érintett a produkcióban, a koncepciótól a megjelent epizódokra mutató hirdetésekig ezeregy apró feladat adódik – mint a mesében –, amiben mind számíthatunk egymásra. Ezért külön nagyon hálás vagyok a kollégáknak! 🙂

Tanulság?

Hallgass podcast-eket, hogy a füledbe súghassuk az okosságot & jóságot! 🙂


Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

Mire jó egy lábtörés…

Mire jó egy lábtörés…

Mondhatnánk, hogy semmire, és orvosi szempontból tökéletesen igazunk is lenne. De mégiscsak kiesik belőle néhány tanulság, egyet megosztok saját friss tapasztalataim közül. Novemberben sikerült úgy eltörnöm a bokám, hogy a lemezelés-csavarozás után másfél hónapig...

bővebben