fbpx

Content coaching: a mínusz nyolcadik év

2019.11.01.

Építészből blogger, alkalmazottból vállalkozó – esettanulmány

Legelső content coaching projektem épp a mínusz nyolcadik évben kezdődött. 2011 őszén keresett meg Hegedűs Attila építész azzal, hogy szeretne passzívház-tervezőként önálló klientúrát felépíteni, de fogalma sincs, hogyan kezdjen neki. Az építészirodából, ahol korábban dolgozott, talán már épp ki is vált, az akkor még ismeretlen kategóriát (passzívház-építészet) nulláról kellett felépítenie. Első körben Lőrincz Emőke grafikushoz fordult, aki engem javasolt megkeresni, még a design-tervek elkészítése előtt.

Így először (nagyjából) definiáltuk az új vállalkozás üzleti céljait, és marketing-stratégiát készítettünk. Rengeteg tervezés és közös ötletelés után Attila végül Holnapház néven indította el blogját, és jó kézműves szakemberként mindent maga hozott létre a felülettől az illusztrációkon át a kevéssel később induló Adwords-hirdetésekig. Eddig még nem lett volna content coaching, mert stratégaként, szövegíróként, tanácsadóként dolgoztam Attilával.

Viszont kiderült, hogy nemcsak épületek, hanem a vállalkozás beindításához elengedhetetlen szövegek tervezéséhez is nagyon ért! Kifejezetten jótollú szakembernek bizonyult, és lelkesen fogadta a javaslataimat, megértette, mitől lesz a célcsoportjának érdekesebb, hitelesebb egy-egy posztja, vagy épp hogyan fognak ezek célzottabban értékesíteni.

Jótollú szakember

Mit értek ez alatt? Azt, hogy szakember ugyan, tehát elsősorban a szakmájához ért, mégis szívesen, és jól ír. Egyáltalán nem idegen számára a szöveggel való dolgozás, és örömmel fejlődik a még félig idegen készségben. Attila tehát nemcsak fogékony “coachee” volt, hanem így nyolc év távlatából örömmel látom, hogy a koncepciót is irgalmatlanul profin vitte tovább: a Holnapház bloggal felépített szakértői pozíciót sikerrel konvertálta saját építészeti márkájává. (Emellett elégedetten állapítom meg, hogy az arculata sem avult cseppet sem az eltelt majd’ évtized során.)

A munkánk legérdekesebb része egyébként pontosan erről szól: a szakembernek hatalmas és elmélyült tudása gyűlik össze egy témában, a kommunikációs szakember (aki persze nem ért magához a témához) viszont talán meglátja, hogyan tehető mindez emberközelivé. “ – írtam saját portfólió-blogomon annak idején a projektről, és továbbra is meggyőződésem (sőt, ezért fókuszálok ma már elsősorban a content coachingra), hogy a legjobb marketing-kommunikációs tartalmak ilyen típusú együttműködésekből esnek ki.

Kipróbálnád? Olvasd el, neked szól-e!

Epilógus

Nagyon érdekes problematika, amit a projekt harmadik szülinapjakor idéztem Hegedűs Attilától:

Sokszor nincs rá időm, de az alap célt, hogy ennek kapcsán munka megbízással megtaláljanak, összességében hozza.

Ha megy a biznisz: kinek marad energiája még posztolgatni is róla? Ha pedig nincs lendület: honnan akasztok le új tartalmakat? Kisujjamból? Hát, igen. Erről regényeket lehetne írni – de egy blogposzt máris van róla.

Megosztanád velem, hogy te magad milyen helyzetekben vagy a legaktívabb kommunikátora saját vállalkozásodnak? Vedd fel velem a kapcsolatot!

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

Egyszerű tartalommarketing? 3 lépés, és némi olvasás…

Egyszerű tartalommarketing? 3 lépés, és némi olvasás…

Egyszerű tartalommarketing nem feltétlenül létezik, talán ez nem is baj – viszont abban a pillanatban, hogy átlátod a teendőket, és megvan az eleje-közepe-vége, máris barátságosabbnak tűnik. Már csak neki kell állni, és lépésről lépésre elmélyülve megérteni, majd...

bővebben
A tartalommarketing lendkereke

A tartalommarketing lendkereke

A bevon, a bevonás, és a „kényeztetés” során más-más tartalmakkal kínáljuk meg minden perszónánkat. Miért? Mert más-más kérdések vannak a fejükben, melyekre mi ismerjük a választ.

bővebben