fbpx

„Design is the new normal” – vagy ez mindig is így volt?

2020.06.23.

content design konferencia

Találgathatunk napestig, merre változik a világ egy-egy elsöprő erejű, hirtelen fordulat után. Fölösleges. Viszont figyelni, mozgásban maradni, és alkalmazkodni annál inkább érdemes. A június 11-i Media-Digital Hungary konferencián márka, termék és tartalom együttműködéséről beszéltem: hogyan kapcsolódnak, amikor az eladás szolgáltatában dolgozik a jól ismert triumvirátus. Örök szabályok érvényesek, persze, mindig megújuló környezetben és módon alkalmazva őket.

Amire a tömeges, rohamos digitalizáció tanít minket, az egyfajta őszinteségtudatosság. Ilyen tudatos viselkedés ennyire meghatározó mennyiségű ember (felhasználó és szolgáltató) részéről eddig nem volt tapasztalható. Ahogy huszonéve él velünk az egészségtudatosság fogalma, ugyanúgy most az a fajta ráérző-képesség erősödik, amivel kiszűrjük, ha hazudni, vagy ha erőszakosan eladni szeretnének nekünk.

Ezért még sokkal inkább, mint valaha, az emberi kattintások (igények) szerint kell terveznünk. Terméket és kommunikációt egyaránt. Figyelni és kérdezni érdemes, ahogy a design-szemlélet javasolja: a felhasználó, a vásárló, a fogyasztó (a tartalomfogyasztó!) lesz mindig, aki irányítja a kezünket, ha neki szeretnék valamit (terméket, üzenetet) átadni.

Nem volt ez másképp a múlt ezred sikermárkái esetén sem! Még ha annak idején nem is beszéltek service design-ról (pláne nem content design-ról) . Ahogy a krokodil-kegyetlenségű teniszező és üzletember, René Lacoste korában, a mindent egységesen átható küldetés terméktől tartalmon keresztül eladásig fejtette ki elsöprő erejű hatását. (Pont ilyen az ász szerva is….:-)

A prezentáció egyik első és egyik utolsó diája

Ma is egészen az eredeti küldetésig kell visszanyúlnunk, ha a sikerre megyünk. Hiszen a vevőink (olvasóink) pont ehhez a küldetéshez, ehhez az életérzéshez kapcsolódnak. Oké, akkor mutassuk is meg nekik! De előbb ismerjük meg őket: perszónáinkat miért pont ez érdekli?, mi motiválja?, mire vágyik?, mi taszítja?, mi vonzza?, mire kíváncsi velünk kapcsolatban: és mikor? Vásárlói útvonalainak (amik kifürkészhetetlenek ugyan, de nem annyira…) mely pontjain milyen színű bársonyszőnyeget terítünk léptei alá?

Tanultunk a múlt évezred sikermárkáitól? És a covid-válság jelenségeiből?

Beszélgessünk tovább Facebook-on!

Érdekel a content design: az okos tartalomtervezés?
Olvass tovább a blogon!

Tartalommarketing tervezésben segíthetek?
Vegyük fel a kapcsolatot!

A szerző, Szeszlér Vera tartalom designer, huszonéve foglalkozik publikus tartalommal, tizenéve marketinggel, amióta az eszét tudja, írással. Ismerd meg pályáját, munkáit itt: Rólam!

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések