fbpx

„EGC” szárnyain: repülj márkaevangelistáid tartalmain

2022.04.13.

evangelisták tartalmai

Egy olyan márka számára terveztünk tartalmakat, melynek felbukkanása önmagában hírértékű: világszinten az egyik legismertebb szeretetmárka, és itthon is aktív rajongótáborral bír. Valódi örömzene ilyen csapattal tervezni, főleg akkor, ha tudjuk, ezek a rajongók amúgy nem simán aktívak a közösségi médiában, de a hozzájuk hasonló további leendő rajongókat is könnyedén elérik.

Itt pattant ki a „közös ötletelés fejéből” az EGC, azaz a UGC (user generated content) mintájára készült evangelist generated content, a márka rajongói által készített tartalmakat takaró kifejezés. A betűszó persze foglalt, de az elv a lényeg: ha a tartalomkészítés során szeretnél „külső erőforrásokat” is mozgásba hozni, nem mindent magad készíteni, hanem a márkád erejére és rajongóinak kreativitására hagyatkozni, ülj fel a varázsszőnyegre, és repülj a elérések (magyar) tengere felett…

EGC ‘klasszik’, a munkatársak által készített tartalmak (sem rossz)

David Ramirez egy 2020-as pompás cikkben négy különböző „internal influencer” típust határoz meg:

  1. The Evangelist: az evangelista, aki „imádja, éli, lélegzi” a termékedet
  2. The Social Media Maven: a „klasszikus” social media influenszer, saját bázissal
  3. The Incidental: a social térben márkáddal véletlenszerűen felbukkanó munkatársad
  4. The EGC: employee, azaz alkalmazottak által generált tartalom (készítője), irányított módon

EGC továbbfejlesztve: evangelisták bevonása

Ha azonosítottad a kommunikációs perszónáidat, és alaposan körüljártad a „személyüket”, akkor tudhatod róluk, kik evangelizálnak majd közülük: kik viszik híredet akár maguktól is, pusztán mert rajonganak a márkádért. Ők azok, akiknek a barátai és ismerősei közül kerülnek ki a következő vevőid és újabb rajongóid, ezért elemi érdeked különleges figyelemmel bánni velük a kampány során.

Nemcsak rájuk szabott tartalmakkal, hanem konkrétan tőlük begyűjtött tartalmakkal is dolgozhatsz! Kérd meg őket, hogy meséljenek a tapasztalataikról, amiben nyilvánvalóan dominál majd a sok kellemes élmény, hiszen rajongók lettek. Megkérés alatt érthetünk konkrét social kampányt, ahol bevonod őket, sőt, akár vmi kis ajándékkal is meglepheted őket: de vigyázz, ha „lefizetve” érzik magukat, átfordulhat a lendület! Máris nem márkanagykövetek, és „szerelemprojekt” a megosztás, őszinte lelkesedés, és saját barátaik (következő vásárlóid) felé tett önzetlen gesztus, hanem „munkavégzés”, ami kevesebb örömet okoz nekik, így feltehetően csappan a hatékonyság is…

„Így készül az evangelista”

Egy nagyon klassz informatikai vállalkozás egyik alapító-fejlesztője az első években ügyfél-telefonokat is fogadott. Begyűjtötte a visszajelzéseket, miközben megválaszolta az aktuális kérdést, és ez nagyban befolyásolta a (kezdeti) fejlesztési irányokat. Kedvenc anekdotám tőle, hogy egyik beszélgetése során, amikor felhasználó egy új feature-re tett javaslatot, addig beszéltette, míg közben – klikiti-klikk – beépítette a szoftverbe a megoldást. Visszakérdezett: biztos nincs ott az a gomb?, frissítsen csak rá…. Volt nagy öröm & csodálkozás! 🙂 Jól tolta, és amikor egyszer elcsíptem egy hasonló beszélgetés végét, rám kacsintott: „Így készül az evangelista”, mondta, és tényleg így készült, nem is kevés. Hatalmasat nőtt a cége azóta, és a közösen előállított tartalmaink még hosszú évek múltán is csillognak…

Tanulság & javaslat számodra is? Ismerd fel, „készítsd el saját kezűleg”, vond be az evangelistáidat, édesgesd magadhoz közel őket, és aztán bátran hagyatkozz rájuk mint erőforrásra. Ha jól látod el őket kontenttel, ha segítesz nekik még közelebb jutni hozzád, az általuk imádott-rajongott márkához, boldogan, és irgalmatlan hatékonyan viszik majd híredet.

Nem tudod, hogy kik ők? Találjuk meg őket együtt!

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

Tartalommarketing egyensúlyok 3. – A STRUKTÚRA

Tartalommarketing egyensúlyok 3. – A STRUKTÚRA

Harmadik rész – Mennyire tervezett? Mennyire spontán? A tartalmi ökoszisztéma elemein végiglépegetve leendő vevőd a saját egyértelmű útján jut el nullától a termékig. Ha jól csináljuk, nem bolyong az erdőben, hanem lépésről lépésre egyre tisztább számára: a...

bővebben
Tartalommarketing egyensúlyok 2. – A FÉLTEKÉK 

Tartalommarketing egyensúlyok 2. – A FÉLTEKÉK 

A tartalmi ökoszisztéma elemein végiglépegetve leendő vevőd a saját egyértelmű útján jut el nullától a termékig. Ha jól csináljuk, nem bolyong az erdőben, hanem lépésről lépésre megérti: a kérdéseire itt végül valódi válaszokat kap. Talán a saját problémáját is jobban...

bővebben