fbpx

Felhő-edzés: lehetőségek társas távolságtartás idején

2020.03.13.

content coaching a felhőből

Rengeteg virtuális tenyér csap egymásba, ha már a valódiaknak most nem szabad. Karantén – vagy a javasolt társas távolságtartás (social distance) – idején nemcsak az aggodalom és az óvintézkedések, hanem az irgalmatlan erejű segítő szándék is halmozottan megjelenik. Mit megjelenik, elemi erővel tör be a social térbe, meteorként világítja be az egyre sötétebb felhőkkel árnyékolt égboltot!

Apropó, felhők… Hirtelen nagyot ugrott a felhő-szolgáltatások ázsiója. Azok a cégek, amelyek már magas szinten digitalizáltak, és otthon vannak a ‘home office’ működtetésében is, komoly előnyt élveznek. Általában ezek azok az entitások egyébként, akiket kevésbé ráz meg a karantén lehetőségének híre is, és rögtön segítséget igyekszenek nyújtani a rászorulóknak. Épp úgy, ahogy a szomszédok egymásnak: terjed a nyomtatható, lépcsőházakban kiragasztható röpirat, amiben az idős lakóknak tudod felajánlani a segítségedet, például bevásárlásban.

Mi az, amit cégek (akik amúgy SZINTÉN emberek!) egymásnak, és közönségüknek felajánlhatnak a feje tetejére állt új világban?

Íme a kedvenc vállalati példáim a ‘társas távolságtartás’ negatív hatásainak ellensúlyozására

  • Cirko gejzír mozi, márc. 12.: Bár méretük miatt nem lennének kötelesek bezárni, saját hatáskörben mégis meghozták ezt a döntést, és ezzel párhuzamosan elérhetővé tettek egy halom filmet online. (Igen, ahogy a PornHub kinyitotta a kapuit Olaszországban – de ez egy kis magyar művészmozi.)
  • Számlázz.hu, márc. 12.: A közel 190 ezer vállalkozást kiszolgáló online számlázó elérhetővé tette a #free csomagot használó ügyfelek számára is a funkciót, hogy könyvelőiket meghívhassák a számlázási fiókjukba. Így nem kell személyesen találkozni a számlák átadásához!
  • Csíkszerda improvizációs kórus, márc. 12.: Online próbákat tartanak, hogyan elkerüljék a teli torokból találkozást – és teljesen elképesztő módon még működik is! 🙂
  • Vision Team, márc. 13. este: Az iskolák bezárásának miniszterelnöki bejelentését követően, este 11-kor tette közzé a 3 szervezet, hogy a távoktatás támogatására technikai eszközöket kölcsönöz, ingyen. (Egy óra alatt kétezren megosztották a felajánlást: ilyen a virális poszt, kábé gyorsabb, mint a járvány, és ilyen a valódi segítség.)
  • Gyerünk, anyukám!, márc. 13.: Otthoni edzéseket bocsájt a közönség rendelkezésére, ingyen: a #maradjotthon rendkívüli videótár heti 4 edzést ad, minden korosztálynak, 0 Ft-ért, mert sportolni vesztegzár alatt is kell, sőt, muszáj!
  • Underground marketingügynökség, márc. 13.: Az Underground marketingügynökség zárt FB-csoportjában (ahol egyébként aktív résztvevőként követem az eseményeket) közösségi összefogást indítottak a válságkezelésre: a tagok leírják egy táblázatba, hogy mit csinálnak, milyen kihívást okoz a koronavírus-helyzet és hogy kell-e nekik segítség. Emellett ugyanebbe a táblázatba írják azt is, hogy ők kinek tudnak segíteni. Erről sajtóközleményt adtak ki, várhatóan viszontlátjuk a hírt itt-ott.
  • ROI – túlélőkészlet webáruházaknak, és további jó példák, márc. 13.: Túlélőkészlet, méghozzá a javából, minden online vállalkozónak hasznos tippekkel, hivatkozásokkal, adatokkal, kimutatásokkal.
  • A lista folyamatosan bővül – kommentelnéd, hogy te mivel találkoztál a környezetedben, ami ide kívánkozik?

Pro tipp: vonulj home-office-nyugalomba, és tervezz tartalmakat!

Mivel a content coaching, avagy a tudatos tartalomtervezés online (Zoom, Hangouts, Skye, vagy más eszközök segítségével) könnyedén támogatható, ezért lehet ideje az együttműködésnek. Sorra mondják le az üzleti konferenciákat is a szervezők, tehát a társas tanulásnak, networking eseményeknek most szintén lőttek. Ha olyan bizniszed van, ahol „kényszerpihenőt” jelent a társas távolságtartás, és szeretnéd mégis hasznosan tölteni az időt, állj neki a régóta halasztott újratervezésnek! Üzleti stratégia, marketing-terv, content design – ezeket most mind elő lehet venni, utóbbiban örömmel segítek is, akár online.

Vegyük fel a kapcsolatot!

Facebook-on folytassuk? Gyere dumálni, követni!

PS: Reggel elvitelre kértem egy kávét a sarki specialty kávézóban – amíg készült a lattém (itt ilyet is adnak:), elmentem kezet mosni. Fekete kesztyűben keverte a lány az italom, mielőtt fedőt tett volna a pohárra (a kasszánál egy kollégája foglalkozott a pénzzel, szintén fekete kesztyűben), és ahogy kezembe nyomta a papírpoharat, rám mosolygott: „Vigyázz magadra!”
Ebben valahogy az is benne volt, hogy „Mi is vigyázunk rád, te is vigyázz magadra!”, meg az is, hogy „Tök jó, hogy kezet mostál, amíg főztük a kávéd, tudjuk, miért…” Meg egy csomó minden más is. Hogy utasították-e a főnökei, hogy ezt mondja a vendégnek, vagy magától jött neki, szinte mindegy is. Jól esett.
Vigyázzatok magatokra, vigyázzunk egymásra!

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

1gondolat: hadd tudja a jobb kéz, mit akar a bal

1gondolat: hadd tudja a jobb kéz, mit akar a bal

Mindig is visszatetszőnek tartottam a "humán vagy reál" típusú megkülönböztetést, "kreatív" és "számolós" készségek mesterséges szétválasztását, a határ leegyszerűsítő voltát. Persze a sematikus ábrák nagyon kifejezőek tudnak lenni. Tudjátok, amikor a jobb agyfélteke...

bővebben
1gondolat: a Benetton-kontent

1gondolat: a Benetton-kontent

A Nyitottak vagyunk mozgalom alapítói szerint „nyitottnak lenni nem csak helyes, hanem meg is éri.Vállalkozóként, tartalommarketingesként van felelősségünk egy olyan társadalom ábrázolásában, amilyet látni szeretnénk? Van lehetőségünk? Van „kedvünk”? Célunk? Inspirál? Szoktad?

bővebben
1gondolat: miért intim műfaj a tartalommarketing?

1gondolat: miért intim műfaj a tartalommarketing?

Te és a tollad (klaviatúrád) egy magányos éjszakai órán, az olvasólámpa bűvkörében...? Nem, azért a tartalommarketing nem színtiszta költészet, mégis érezzük a rokonságot (erről szólt az első 1gondolat is). A címben felvetett kérdés állítást tartalmaz. Intim műfaj...

bővebben