fbpx

Miben segít a content coaching?

2020.01.27.

content design folyamat

Ha vállalkozol és foglalkozol marketinggel, vagy ha kommunikációs szakemberként dolgozol, biztos téged is öntött már nyakon a tartalommarketing. Ötletekkel, inspirációval, és/vagy akár jeges rémülettel: talán fogalmad sincs, hogyan is kell ezt jól csinálni. Content coachingnak hívják a metódust, ami eligazíthat az ötletek, irányok, eszközök, témák szövevényében!

A tartalommarketing azért irgalmatlan izgalmas terület, mert mindkét agyféltekét bevonja a munkába. Kreatív funkciókat és fogékonyságot a struktúra iránt ugyanúgy kíván tőled, azonnali reakciókat és hosszú távú tervezést, „matekos” és „írásos” készségeket is. Elméletet és gyakorlatot, kitalálást és megvalósítást egyaránt.

Ahogy tartalommarketingesként lubickoltam ebben a sokszínűségben, láttam azt is, hogy nem minden részterületen teljesítek egyenletesen. Viszont rálátást gyűjtöttem az egyes alterületekre, és egyenesen magnetikus vonzódásom támadt az elméletéhez. Nahát, így lettem content coach… 🙂 De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy pont

NEKED miben segíthet a content coaching!

  1. Ha például vállalkozó vagy (legyél mondjuk pék, úgyis olyan sokan váltanak most erre a szép szakmára), van egy csomó szaktudásod. Jó esetben már tudsz kenyeret sütni, sőt, ismered a többi péket az utcában, vettél lisztet néhány beszállítótól, és persze adtál el kenyeret jópár vásárlónak. Nevezzük ezt most domain-tudásnak! Ez a te szakmai és iparági tapasztalatod. Ez a lenti ábrán az 1. karika.
  2. Talán már a cégéredet is elkészítetted, nyitáskor megkínáltad pogácsával a boltod előtt mászkálókat, nyomtattál egy szép nagy plakátot az utca végére… Reklámozod is magad, némi marketingtevékenységet is szorítasz a napodba, próbálsz eljutni minél több leendő vevőd szeme elé. A diagram 2. lépésén járunk.
  3. Ezer éve fent vagy a Facebook-on, természetes, hogy pékként is megjelensz. Gyártod tehát a kontentet ezerrel, posztolod a guszta croissantokat és halom bagetteket Instára, szöveget is írsz is róluk itt-ott (megtanultad helyesen leírni a bonyolult francia péksütemény-neveket:), körbeértünk.

A content coaching pedig abban segíthet, hogy a három valahol középen találkozzon. Azt fejezzék ki a tartalmaid, amit csak a te pékséged tud, de azt nagyon. Azokat az embereket (szemeket, szíveket: megértést és tetteket) érd el online, akik utána nagy eséllyel be is térnek hozzád kenyér… És fontos, nekem nagyon fontos, hogy a tartalommarketing se kínlódás legyen számodra, hanem inspirált, és hatékony flow.

Nem pék vagy, hanem marketinges?

Akkor te a második buborékban sokkal inkább otthon vagy, mint a pékünk, aki az előbb a startvonalról indult. Viszont lehet, hogy nem minden ügyfeledhez van meg az elegendő tartalmi muníció, lehet, hogy kiküldenél hozzájuk valakit, aki témaötleteket fejleszt vele, vagy épp inputot gyűjt, vagy épp ötletet ad, hogyan gyűjtsd inputot…

Te magad tanulnál perszonákra szabott tartalmi flow-t tervezni? Kipattintanád magad néhány téma-találó / kontent-kreáló eszközben? Ötletelnél valakivel, aki friss szemmel látja a régi projektedet? Új tartalmi csatornák felé bővítenéd a portfóliót, és ehhez fogadnál impulzusokat? Content coachként szívesen elmélyülök veled általános szakmai kérdésekben is.

Content coaching: a folyamat

A content coaching folyamatban először alaposan körbejárjuk a szakmai és iparági ismereteket, utána mellé helyezzük a marketingtudást, aztán jöhet az alkotás. A jó tartalommarketing nemcsak hatékony és hatásos, hanem sűrű is. Valódi információt ad, valódi értéket. Így iteráljuk körbe, ahány spirálkörön csak szeretnénk a három fázist: egyre okosabban látjuk a szakmánkat, hiszen tartalommarketinges szemmel is nézzük. Ebből egyre jobb marketing-megoldások születnek. Végül a tartalomalkotás is újabb és újabb magaslatokba emelkedik.

Content coaching: a kóstoló

Belekóstolnál a content coachingba? Akkor a négyórás workshopunk szól neked, ahol a következő témákat járjuk körbe

  • stratégia: tervezés rébuszok nélkül
  • az okos tartalmi flow: kivitelés beleszakadás nélkül
  • perszonák és igényeik: kinek & mire van szüksége a témádban?
  • „Ki vagyok én?” – pont az, akire a vevőidnek szüksége van
  • értékteremtés tartalommal: alapok és gyakorlatok
  • ötlet vagy tervezés? – neeem…. ötlet ÉS tervezés!
  • az ihlet forrásai: pl. az esettanulmányok, és a csoport ereje 🙂

Ha érdekel az első hazai content design workshop, előjelentkezz teljesen exkluzív módon a vera kukac contentdesign.hu címen! 🙂

  • Tartalommarketingről olvasnál, de nagyon röviden? Indulj itt!

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

1gondolat: hadd tudja a jobb kéz, mit akar a bal

1gondolat: hadd tudja a jobb kéz, mit akar a bal

Mindig is visszatetszőnek tartottam a "humán vagy reál" típusú megkülönböztetést, "kreatív" és "számolós" készségek mesterséges szétválasztását, a határ leegyszerűsítő voltát. Persze a sematikus ábrák nagyon kifejezőek tudnak lenni. Tudjátok, amikor a jobb agyfélteke...

bővebben
1gondolat: a Benetton-kontent

1gondolat: a Benetton-kontent

A Nyitottak vagyunk mozgalom alapítói szerint „nyitottnak lenni nem csak helyes, hanem meg is éri.Vállalkozóként, tartalommarketingesként van felelősségünk egy olyan társadalom ábrázolásában, amilyet látni szeretnénk? Van lehetőségünk? Van „kedvünk”? Célunk? Inspirál? Szoktad?

bővebben
1gondolat: miért intim műfaj a tartalommarketing?

1gondolat: miért intim műfaj a tartalommarketing?

Te és a tollad (klaviatúrád) egy magányos éjszakai órán, az olvasólámpa bűvkörében...? Nem, azért a tartalommarketing nem színtiszta költészet, mégis érezzük a rokonságot (erről szólt az első 1gondolat is). A címben felvetett kérdés állítást tartalmaz. Intim műfaj...

bővebben