fbpx

Számok a szavak mellé: adatok tartalommarketingről

2022.02.22.

színek, számok, adatok

Egy kedves szervezetfejlesztő ismerős szerint vannak a „bölcsész-marketinges” és a „gépész-marketinges” típusú szakemberek. Persze a „jó marketinges” (nincs ilyen) mindenhez ért (ilyen sincs), és benne találkozik minden szakirány, agyfélteke és „polihistória”. De viszonylag ritkán jön szembe velünk az utcán olyan jampi, aki magabiztosan (és hitelesen) állítaná magáról: épp olyan könnyedén és örömmel ír és számol, excel-ezik és word-özik, fogalmaz és kalkulál, méghozzá kezdetektől, karakterénél fogva.

A tartalommarketing sem jellemzően „szavas” vagy „számos” történet, akármennyire is azt gondolnánk, inkább sztorizzunk, inkább készítsünk klassz szövegeket, mint kalkuláljunk. Analitikát, funnel-eket, KPI-ket és ROI-t épp annyira kell néznünk és folyamatosan újraterveznünk, mint a helyesírást tökéletesre pattintani.

Így aztán hoztunk néhány számot, adatot a content marketing háza tájáról a Hubspottól, akik már a lendkerék-modellel belophatták magukat a #contentdesign-olvasók szívébe… Nem a magyar piacról szólnak a számok, de így is sokatmondóak. Mutatunk belőlük néhányat, persze jól megkommentelve:

primary forms of media used in content strategy 2021
Forrás: The Ultimate List of Marketing Statistics for 2022

Kontentstratégia 

  • „A marketingesek 82%-a aktívan használja a tartalommarketinget.” Igen, mert megkerülhetetlen, nem is lenne érdemes.
  • „A marketingesek több mint 60%-a értékesítésen keresztül méri tartalommarketing-stratégiájának sikerét.” Nem, szerintünk az elkötelezett közönség felépítése hosszú távú cél, aminek a márkára is van hatása, de ezen keresztül természetesen a stabilitás mellett növekedést is hoz.
  • „A marketingesek 70%-a aktívan befektet a tartalommarketingbe.” A többiek pedig passzívan… 🙂
  • „A webes forgalom a tartalommarketing-stratégiák sikerének két leggyakoribb mérőszáma közé tartozik.” A másik pedig a márkaismertség lehet, hiszen egy erős, hiteles brand szuper kontent nélkül ma már nehezen elképzelhető.  
  • „A marketingszakemberek ma több közönségszegmens számára készítenek tartalmat – a három közönségszegmensre irányuló marketing a leggyakoribb.” Őket pedig a perszónakutatással tudjuk igazán mélyen megismerni.  

Blog, videó, audio „minden valamire jó”

  • „A 3000 szónál rövidebb cikkek a harmadik helyen álltak a legjobb eredményeket produkáló B2B tartalomelemek között az elmúlt 12 hónapban.” Hiszen a videó nagyon jön föl, nyomában a podcast-ekkel!
  • „A tartalommarketing-stratégiával rendelkező cégek 48%-a kihasználja a blogírást.” Ez kevésnek tűnik, Magyarországon még mindig a blog adja a legfontosabb pillérét a kontent-aktivitásoknak.
  • „A blogírást hasznosító marketingszakemberek 56%-a szerint ez hatékony, 10%-uk pedig azt, hogy ez hozza a legnagyobb megtérülést a befektetésen.” Alacsonynak tűnik ez az 56% is, de ha tartalmi ökoszisztémában gondolkodunk, akkor mindjárt érthetővé válik a blog (önmagában) viszonylag alacsony hatékonysága. 
  • „A videó lesz a legnagyobb befektetés a B2B márkák számára 2022-ben.” Ezt több ügynökség is hangsúlyozza, itthoni adatok alapján „jósolva”, bár a Growww nem az a jósolgatós, inkább a pontosan megmérős típus… 🙂

„A szakértők jóslása szerint 2022 őszére a megosztott tartalmak 82%-a videó lesz!” Growww Digital: Online marketing kihívások – készülj fel 2022-re!

  • „A videó a tartalomstratégiában használt első számú formátum 2021-ben.” Amerikában mindig minden kommunikációs trendben előttünk járnak, de ebben a fentiek alapján éppen csak.
  • „A videómarketingesek 87%-a szerint a videó megnövelte webhelyük forgalmát, és 80%-uk állítja, hogy a videó közvetlenül növelte az eladásokat.” Szuperjól felépített funnel-ek, szevasztok! 🙂
  • „A Google után a Facebook a legnépszerűbb videóplatform.” Gigászok harca minden bitért…
  • „Az audiotartalmakat és podcastokat használó marketingszakemberek 80%-a ugyanannyi vagy több költést tervez erre 2022-ben.” 
  • „2021-ben az átlagos hallgató az Egyesült Államokban heti 16:14 órát tölt online hanganyaggal, hetente nyolc podcastot hallgat meg.” Ezek sem hazai adatok, de mi is ezerrel jövünk fel: „Az online népesség harmada szokott podcastokat hallgatni” – írja a ResearchCenter Consulting.
  • „A Spotify a legnépszerűbb online audiomárka.” Na igen – a 317 podcast is ott hallgatható.

Jelentkeznél egy mini-tanácsadási projekt jellegű 317 podcast-témának…? Tégy így! 🙂

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

Kontent-e a koronavírus?

Kontent-e a koronavírus?

Nem. A koronavírus NEM kontent. Köszönjük a figyelmet, viszonthallásra. Persze, ha ez ilyen egyszerű lenne, ez a blogposzt meg sem született volna, tehát bizonyos helyzetekben árnyaltabb ennél a kép. De ne feledjük: a koronavírus alapvetően nem kontent. Mikor kontent...

bővebben
Hogyan írjunk igazán klassz interjút?

Hogyan írjunk igazán klassz interjút?

Hogy hogyan írjunk igazán klassz interjút? Nem is ez az első kérdés, hanem hogy minek írjunk egyáltalán interjút? Tényleg, minek írjunk egyáltalán? (Itt lehet, hogy egy rövidzárlattal be is csukódott a projekt…:) De ha már írunk, miért pont interjút?

bővebben