fbpx

Az utolsó nagy durranás, avagy ami jön-megy és ami örök

2023.04.12.

next big thing: arcok

Nevetve dobta be valaki a közösbe egy workshopunkon, talán egy vacsiúj teló vagy autómodell kapcsán:

Már megint kijött a „next big thing„? Én azt várom, hogy végre pont ilyen büszkén jelentsék be valahol, itt a „last big thing„, aminél már nem kell majd még szebb / még jobb / még nagyobb!

Bár poénnak hangzott, mégis jókora szöget ütött a fejembe a gondolat. Készül-e valaha olyan termék, digitális megoldás, okos technológia, piacra lép-e valaha innováció, ami elég magabiztosan állítja magáról, megoldotta a problémát: végleg?

Persze nincs ilyen. A világ változik, a felhasználók és az igények változnak, az újabb kérdésekre az újabb válaszok, az újabb problémákat megoldó újabb eszközök is folyamatosan változnak. Mindig lesz „next big thing”, főleg technológiában. Igen, még az AI-őrületnél is lesz egyszer valami, ami hangosabb, izgalmasabb, hasznosabb – és témaként is ellenállhatatlanabb.

Miközben pedig követjük a trendeket IS, sose feledkezzünk meg az alapvetésekről SEM. Marketingben például ilyen a hitelesség, az érzelmek szerepe, vagy akár a közönség-orientáltság. Akinek szól a termékünk (és a kommunikáció), az szeresse és az ne csalódjon benne lehetőleg soha. És a perszóna-gondolkodás vagy a célcsoportjaink alapos ismerete alapján tervezett kommunikáció csak az egyik a marketing alappillérei* közül…!

Vicces módon éppen az idei öT LeGnAgYoBb DuRrAnÁs kapcsán jutott eszembe megint a régi, poénként feltett kérdés. Fézler Georgina a 2023-as Ad World Conference-ről hozta el a Számlázz.hu PARKba a legfontosabb digitális hirdetési trendeket, és ahogy dolgoztam át magam a cikken, végig a változatlan marketing-alapvetések jártak a fejemben. Olvasd el Gina cikkét itt: 5 digitális hirdetési trend, amelyekkel felülmúlhatod a versenytársaidat. És te is gondold az eszközök mellé az eszközöket működtető emberi kezeket-szándékokat!

Örök értékek az AI-érában

Használhatnánk ezeket a hihetetlen fontos és aktuális technológiákat, ha nem tudnánk pontosan, kihez szólunk végső soron? Alkalmazhatnánk hatékonyan (!) a nyelvi modelleket arra, hogy egy tartalomból 19 mutációt készítsen nekünk különböző csatornákra, ha nem lenne az az egy alapkontent igazán célra tartó? Organikus és fizetett tartalmakat egymáshoz tudnánk hangolni, ha bármelyik (és a hozzájuk tartozó know-how) hiányozna a mixből?

Költői kérdések, tudjuk a válaszokat. A trendek – amik helyett mindig jön majd új – és a bombabiztos alapok (amiket kommunikátorként a vérünkben tudhatunk) együtt adják ki, amire szükség van az eredményes munkához. Ráadásul ahogy a hirdetések túlvégén, úgy a legelején, a készítők asztalánál is emberek ülnek a gépeknél: mi pedig ugyanabból a húsból-vérből valók vagyunk, akárhogy csűrjük-csavarjuk is a technológiát. Végül is, ha innen nézzük… talán mindegy, hogy a következő, vagy utolsó nagy dobásról van-e szó, mert ki számolja… 🙂

*Marketing alappillérek

Nincs is már tisztességes blogposzt ChatGPT idézet nélkül, így ma a „marketing alappillérei” című részt közös kollégánk dolgozta ki számunkra, természetesen a 4-5-6-7P-ig (product, price, place, promotion, people, process, physical evidence) visszanyúlva. Azt mondja:

A perszónagondolkodás, vagyis a célközönség igényeinek, érdeklődésének és viselkedésének megértése és figyelembe vétele fontos szerepet játszik a marketingstratégiák tervezésében és végrehajtásában. Íme, így kapcsolódik össze a perszónagondolkodás a marketing alappilléreivel:

  1. Termék: Az igényekhez igazodó, a célközönség által keresett termékek megtervezése és fejlesztése.
  2. Ár: Az árak kialakítása a célközönség jövedelmi helyzetéhez, vásárlási szokásaihoz, preferenciáihoz és elvárásaihoz igazodva.
  3. Hely: Az elérhetőségi csatornák és a kiszolgálás módjának megtervezése és kiválasztása, amelyek a célközönség elvárásainak megfelelnek.
  4. Promóció: Az üzenetek és a kommunikáció módjának megválasztása, amelyek a célközönség érdeklődési köréhez, nyelvezetéhez, preferenciáihoz, kommunikációs csatornáihoz és viselkedéséhez igazodnak.
  5. Pozicionálás: A márka pozícionálása a célközönség igényei és elvárásai szerint.
  6. Ügyfélkapcsolatok: Az ügyfélszolgálati kommunikáció és az ügyfélkapcsolatok fejlesztése, amelyek a célközönség igényeihez és elvárásaihoz igazodnak.
  7. Adatok elemzése: Az adatok elemzése a célközönség viselkedési mintái, preferenciái és reakciói alapján, amelyeket a marketingstratégiák optimalizálásához lehet felhasználni.”

Egészen pazar lista, melyet azért is érdemes olvasgatni, hogy egyre magabiztosabban ismerjük fel az érdemi szerkesztés és emberi érintés nélkül odahajított szövegeket… :)))

Szeretnéd rendesen megismerni a célközönségedet? Szívesen beszállok a kutatásba!

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések