fbpx

CONTENT DESIGN

Személyre szabott tartalommarketing
edzésterv

Content Design

Content design? Aha… És az tartalom vagy tervezés?

A content design egy okos tartalomtervezési módszer, mely kikövezi boltodig a közönséged útját. Segítségével megismered perszonáidat és aktuális kérdéseiket, és megtalálod a felületeket, ahol a megfelelő pillanatban megfelelő információt adhatsz nekik. Így segítheted el őket a termékedig vagy szolgáltatásodig, és töltheted fel valódi értékkel a marketingedet.

A content design folyamat végeredménye egy hatékony, és erőfeszítés nélkül működtethető tartalmi ökoszisztéma, a kommunikációs stratégiád, a célcsoportod kíváncsisága, és az inspirációd metszetében.

De miért ez a neve?

Content Design

Content

Content (vagy kontent) alatt érthetjük a tartalommarketinged minden összetevőjét együtt: a posztjaid, a cikkeid, a képek, a szövegek, a videók, az interakciók, amiket a közönségeddel létrehozol. Ebből áll össze az az ökoszisztéma, az élő tartalom-erdő, amin végigsétálva perszonáid eljutnak hozzád. Tudtad, hogy minden ösvény valójában a pénztáradig vezet? 🙂

Design

Design, azaz tervezés. Ha a szolgáltatásokat service design (szolgáltatástervezés) nélkül szinte már el sem kezdjük piacra vinni, miért ne tehetnénk ugyanezt a tartalmainkkal? Vonjuk be a közönségünket, ismerjük meg az igényeiket, vágyaikat, kérdéseiket, hogy a tartalommarketingünk valódi problémákat oldjon meg. Értéket kaptak tőled a célcsoportod tagjai? Vásárolni is tőled, beszélni is rólad fognak, csak tudd meg, mire van szükségük!

Mit jelent neked a tartalommarketing?

Kötelező nem-szeretem munka?

Vágyott, de elérhetetlen csodapirula?

Esetleg múló trend, úri hóbort?

Tekintsünk rá inkább a marketing-kommunikációd egyik hatékony eszközeként! Ahhoz, hogy valóban így működjön, csak egy könnyen elsajátítható módszerre, és persze annak kitartó alkalmazására van szükséged. A content design segítségével hatékony tartalmi ökoszisztémát építhetsz, hosszú távra.

A tartalmi ökoszisztémád – azaz a kontent marketinged minden tartalmának (szövegek, képek, posztok, videók, social megnyilvánulások, web és PR, azaz tényleg minden kontent) összessége – így áll össze: 

  • üzleti stratégiádban meghatározott célokat szolgál, 
  • fogyasztóid, azaz közönséged valódi kérdéseire válaszol, 
  • és a belső inspirációddal, céged kisugárzásával is összhangban van.

A content design, azaz tartalommarketinged okos tervezése perszona-kutatáson alapszik, és marketing-mixed szerves, élő részeként járul hozzá céged sikeréhez.

Kinek való a content design?

Vállalkozó

Vállalkozóknak, akik szeretnének saját tartalmi ökoszisztémát építeni: gyere content design workshopra!

startup

Startuppereknek, akik nulláról lépnek ki a digitális kommunikáció terébe: építsünk közösen tartalmi ökoszisztémát!

Szövegírás

Cégeknek, ahol vezető, marketinges, vagy szövegíró vagy: kérj ajánlatot a teljes csapatod számára tervezett workshop-sorozatra!

kommunikációs szakemberek

Kommunikációs szakembereknek, akik a módszert ügyfeleik számára is elérhetővé szeretnék tenni: beszélgessünk az együttműködésünk részleteiről!

Mi az, ami elválaszt az okos tartalommarketingtől?

varázslat

VARÁZSLAT számodra a stratégia, amihez egyszerű halandóként “úgysem értesz”?

Lehet csodálatos a végeredmény, de a tervezés nem feketemágia! Ha a megfelelő szempontok mentén közösen átgondoljuk a marketinged stratégiai kérdéseit, és beépíted a módszertant, a te kontented is sziporkázni fog.

megrémít

Írnál a termékedről, de MEGRÉMÍT az előtted ásítózó üres monitor?

Skicceljünk rá közös vázlatot, közönséged megismerése után, így máris könnyebb! Ráadásul lehet, hogy nem is írni, hanem fotózni, filmezni, podcastolni fogsz, talán épp munkatársad, vagy alvállalkozód.

megmutat

MEGMUTATNÁD valakinek a kész anyagokat még publikálás előtt?

Korrigálunk, továbbfejlesztünk, célt tartunk! Ha te hozod létre tartalommarketinged anyagait, akkor az első “termékeket”  közösen véleményezzük, javítjuk, teszteljük, mérjük. Így többé nem lesz rémisztő megnyomni a “közzéteszem” gombot.

rohanás

KÉNE már posztolni valamit, de sosem jut rá elég idő, energia?

Tervezzük reálisan az erőforrásaidat! Ha az üzleti és marketingterved pontosan meghatározza a céged céljait, tevékenységét, szükséges ráfordításait, és várható eredményeit, abból szinte “magától kiesik”, hogy valójában mennyit is érdemes tartalommarketingre szánnod. Lehet, hogy nem is “kéne”! 🙂

HEZITÁLSZ, mit hangsúlyozz magadból, termékedből, szolgáltatásodból, cégedből?

Természetesen azt, amit a célcsoportod csak tőled kaphat meg, azt pedig úgy, akkor és ott, ahogyan, ahol és amikor éppen kíváncsiak rá! Ezeknek a szempontokban a feltárására jött létre a content design keretrendszer.

inspiráció

Ötlet vagy tervezés? Elmélet vagy gyakorlat? Kreativitás vagy struktúra? YIN vagy YANG?

Ugyan már, ezek közül nem választanod kell, hanem egyensúlyba hoznunk őket! Amennyire inspiratív a működésed, épp annyira szükséges a tervezettség is, és a struktúráidat is csak megfelelő kreativitással fogod tudni feltölteni. Épp olyan mértékben, hogy neked, csapatodnak az fekszik.

A content design eszköztárában ezekre a kérdésekre találjuk meg a rád szabott válaszokat.

Hogyan működik a content design?

MARKETINGTERV

Meglévő, vagy a közös munka során készített marketing-terv alapján dolgozunk, ennek lesz szerves része a tartalommarketing.

PERSZONA-KUTATÁS

Meghatározzuk a fogyasztói perszonáidat, és megismerjük a valódi igényeiket: azt, hogy melyik vásárlói fázisban mire kíváncsiak veled kapcsolatban.

TÉMA-MÁTRIX KÉSZÍTÉSE

Kutatásokra alapozott témákat szabunk a megfelelő kommunikációs csatornákra, a rendelkezésre álló erőforrások ismeretében.

TESZTELÉS

Megvalósítási fázisban – megfelelő a mérési rendszer kidolgozása után – prototipizálunk, implementálunk, publikálunk és iterálunk… Többnyire persze magyarul. 🙂

HOSSZÚ TÁVÚ KITERJESZTÉS

Folytatjuk, vagy önállóan folytatod mindezt, amíg a hatékony tartalmi ökoszisztéma egésze fel nem épül, stabil közönséget, és megtérülő kommunikációs befektetést hozva.

FIGYELEM: a content design nem tűzoltás, épp ellenkezőleg: a tartalommarketing hosszú távon megtérülő befektetés.