fbpx

Mit csinál egy tartalomdesigner?

szeszlér vera portré

Bemutatkozás

Szeszlér Vera vagyok, szövegíró múltú tartalommarketing-tanácsadó, tartalomdesigner, blogger, hobbizenész, szenvedélyes olvasó.

Szakmailag a web 2.0 hajnalán ébredeztem, ma is a digitális kommunikáció, és az okos ökoszisztémák érdekelnek leginkább. Dolgoztam szabadúszó tanácsadóként, újságíróként, belső kommunikátorként pedig többszörösen Szerethető Munkahelyek-díjas csapatban.

Öt évig voltam a Számlázz.hu marketingese, velük nyertünk B2B Award-ot három egymást követő évben, mialatt 15 ezertől 150 ezres felhasználószámig nőttünk, a csapatlétszámot pedig tízszereztük. A Számlázz.hu blogon azóta is olvashatod írásaimat.

2020 elején hoztam közös nevezőre a service design-t és a tartalommarketinget, hogy intelligens tartalmi ökoszisztémákat tervezhessünk, együtt. Remélem hogy nemsokára a Te céged sikereihez is hozzájárulhatok! 🙂

Találkozhattál velem előadóként a Digital Hungary és a Evolution színpadán, vagy az Üzlet és pszichológia rendezvényén, a Nagy Employer Branding Napon, és a Service Design Day-en is. Media-Digital Hungary 2020 nyári content design előadását itt nézheted meg.

Hallgasd a 317 podcastot: stratégia, kontent, hirdetés: valós esetek a három marketingszakember tekintetének kereszttüzében

 

A sztori

Szeszlér Vera

“Mert sztori mindig kell. Nekem úgy kezdődött, hogy amióta az eszemet tudom, írok. Ez sablonos, mindenkinek így kezdődött. Akkor bedobom a gyerekkori kék-fehér laminált pozdorja íróasztalt, amin a kidugott nyelvű rajzolásból lassan grafitceruzás betűk lettek. Na ez már egy kép, van rajta kisgyerek is, az jó. (Illusztráció: a kisgyerek családi archívumából.)

Ugrunk, dinamizmus: jött az újságírósuli, és nem volt megállás… Sokat sejtető pont-pont-pont: nagyon modoros, csak indokolt esetben elfogadható. (Ez nem az volt.)

Írtam kábé hobbiból az Octogonba, a Kreatívba, és írtam webszövegeket, blogposztokat, PR-cikkeket, hírleveleket, még bannereket is, sorold tovább az interaktív eszközöket, ha győzöd, 5 évig ügynökségnél (Mirai, Arcus Interactive), aztán 5 évig szabadúszóként. Túl hosszú mondat, de sodról lendülettű, néha belefér. Itt indult a “content coaching”, csak még senki nem tudta, hogy így fogom hívni később. Idősíkok.

Új bekezdés, Számlázz.hu: a 2014 végi négyről 5 év alatt huszonegynéhány fősre nőtt csapatban imádtam létezni, és megtanultam okos tartalmi flow-t tervezni, rendszeresen publikálni, szerkeszteni, videózni, díjat nyerni, még többet írni, még többet tanulni, és az egészet folyamatos inspirációban tartani. Drámai csúcspont, most már igazán szeretném megosztani ezt az élményemet Veled is! (Invokáció.)

Rólam mondták

Donáth Fruzsina

“Tartalommarketinget mindig is csináltunk a Smart Commerce Consultingnál, a hagyományaink és a stratégiai üzleti tervezés mint téma összetettsége miatt is adta magát. A content design módszertanával pedig még közelebb kerültünk a perszonáink gondolkodásához, ahhoz, hogy adott fázisokban éppen mire kíváncsiak velünk kapcsolatban. A közös munka megkezdése óta blogunkon, social csatornáinkon is még sokkal pontosabban rájuk szabott sztorikkal vagyunk jelen.”

Donáth Fruzsina

Smart Commerce Consulting

 

Stygár-Joó János

“Vera akkor csatlakozott a Számlázz.hu csapatához, amikor az alapítók még kis garázscégként működtették. Azt a feladatot kapta, hogy adjon fel hirdetéseket, és növelje a regisztrációszámot. Ehelyett 3 hónapig tanulmányozta az ügyfeleinket, kommunikációs piramist épített, kialakította a kinek – mit – hogyan kommunikáljunk szentháromságot, és persze marketing stratégiát épített. Azután beindult a gőzhenger, blogot írt, videót készített, ügynökségeket koordinált 5 éven keresztül. Azóta nemcsak a cég, hanem a marketing csapat is nagyra nőtt a cégben, de a hihetetlenül profi marketingünket Verának köszönhetjük. És most keress rá, hol tart ma a Számlázz.hu. Te is meg tudod csinálni a segítségével, ebben biztos vagyok!”

Stygár-Joó János, alapító-tulajdonos

Számlázz.hu

Donáth Fruzsina
Vera nagyon jól látja a sikeres kommunikációhoz szükséges irányelveket, jól tudtuk együtt kezelni a stratégiai és gyakorlati szintet is a közös munka során.
A Content design elvek ismerete és megfelelő használata szerintem ma már elengedhetetlen az online térben.

Schramm Károly

SMARTBooks

 

Stygár-Joó János

Összetalálkozott és egységet képezett a közös munka során az érintettek és a megrendelő igénye a magas szintű kommunikációs szakértelemmel. Különös értéket adott a közös munkának, hogy meg akartak érteni minket a saját szemünkkel és mások szemével is, ami a sikeres munka elengedhetetlen feltétele.”
Esettanulmány a projektről: “Minden századik gyerek”

Kővári Edit
AOSZ

Nyári Fruzsina

“Vera igazi kincs! Szívből ajánlom, ha szeretnétek saját magatok jól tervezett, jól teljesítő tartalmat gyártani. Vera megtanít azáltal, hogy a meglévő anyagokat kikozmetikázza, utána pedig már megy önállóan is!

A tartalom marad eredeti, személyes, csak jobban eladható.“

Nyári Fruzsina

Fuss babakocsival, Lottirose, Babagúz

 

Karafiáth Balázs

“Azóta is aktívan használom az okosságot, tudatosság és tervezés szintjén, megtörtént egy fontos “consciousness shift”. Megvan, mire kell fókuszálnom: az általunk azonosított perszonákra, elképzelni és átérezni, milyen üzenetekre van tőlem adott élethelyzetben szükségük.”

Karafiáth Balázs

Coach, szervezetfejlesztő

Hódos Gábor

“A legnagyobb sikernek azokat a megbeszéléseket érzem, amikor a problémák, a továbblépési lehetőségek közös átbeszélése után olyan új szempontokra és összefüggésekre leltem, amik végül átlendítettek engem saját korlátaimon.

Olyan tud lenni, mint a kémiában a katalizátor: ‘…anyag, mely gyorsítja a kémiai reakciót’.”

Hegedűs Attila

okl. építészmérnök, a Holnapház alapítója

Portfólió

A mellékelt videóban épp a Számlázz.hu-nak készítek videós kontentet: tartalom-menedzserként, a sorozat rendezőjeként, és egyetlen epizód erejéig “akadémiai” előadóként is. A téma természetesen tartalommarketing.

Korábbi munkák

Korábbi munkákat portfólió-blogomon találsz, emellett hobbi-projekteket, életrajzi adatokat, és a folyamatot: hogyan lesz valaki szövegíróból tartalommarketinges, vállalati kommunikátorból tartalomdesigner. Katt a történeti blogra!

Etarget
Holnapház

Ahol olvashattál

PARK