Mit csinál egy tartalomdesigner?
Bemutatkozás
Szeszlér Vera vagyok, szövegíró múltú tartalommarketing-tanácsadó, tartalom designer, blogger, hobbizenész, szenvedélyes olvasó.
Szakmailag a web 2.0 hajnalán ébredeztem, ma is a digitális kommunikáció, és az okos ökoszisztémák érdekelnek leginkább.
Dolgoztam szabadúszó tanácsadóként, újságíróként, belső kommunikátorként pedig többszörösen Szerethető Munkahelyek-díjas csapatban.
Öt évig voltam a Számlázz.hu marketingese, velük nyertünk B2B Award-ot három egymást követő évben, mialatt 15 ezertől 150 ezres felhasználószámig. A Számlázz.hu blogon azóta is olvashatod írásaimat.
2020 elején hoztam közös nevezőre a service design-t és a tartalommarketinget, hogy intelligens tartalmi ökoszisztémákat tervezhessünk, együtt. Remélem hogy nemsokára a Te céged sikereihez is hozzájárulhatok? 🙂
Találkozhattál velem előadóként a Digital Hungary és a Evolution színpadán, vagy az Üzlet és pszichológia rendezvényén, a Nagy Employer Branding Napon is.
A sztori
Mert sztori mindig kell. Nekem úgy kezdődött, hogy amióta az eszemet tudom, írok. Ez sablonos, mindenkinek így kezdődött. Akkor bedobom a gyerekkori kék-fehér laminált pozdorja íróasztalt, amin a kidugott nyelvű rajzolásból lassan grafitceruzás betűk lettek. Na ez már egy kép, van rajta kisgyerek is, az jó. (Illusztráció néhány évvel korábbról…)
Ugrunk, dinamizmus: jött az újságírósuli, és nem volt megállás… Sokat sejtető pont-pont-pont: nagyon modoros, csak indokolt esetben elfogadható. (Ez nem az volt.)
Írtam kábé hobbiból az Octogonba, a Kreatívba, és írtam webszövegeket, blogposztokat, PR-cikkeket, hírleveleket, még bannereket is, sorold tovább az interaktív eszközöket, ha győzöd, 5 évig ügynökségnél (Mirai, Arcus Interactive), aztán 5 évig szabadúszóként. Túl hosszú mondat, de magával sodor, néha belefér. Itt már indult a content coaching, csak még senki nem tudta, hogy így fogom hívni később. Idősíkok.
Új bekezdés, Számlázz.hu: a 2014 végi négyről 5 év alatt huszonegynéhány fősre nőtt csapatban imádtam létezni, és megtanultam okos tartalmi flow-t tervezni, rendszeresen publikálni, szerkeszteni, videózni, díjat nyerni, még többet írni, még többet tanulni, és az egészet folyamatos inspirációban tartani. Drámai csúcspont, most már igazán szeretném megosztani ezt az élményemet Veled is! (Invokáció.)
Rólam mondták
“Tartalommarketinget mindig is csináltunk a Smart Commerce Consultingnál, a hagyományaink és a stratégiai üzleti tervezés mint téma összetettsége miatt is adta magát. A content design módszertanával pedig még közelebb kerültünk a perszonáink gondolkodásához, ahhoz, hogy adott fázisokban éppen mire kíváncsiak velünk kapcsolatban. A közös munka megkezdése óta blogunkon, social csatornáinkon is még sokkal pontosabban rájuk szabott sztorikkal vagyunk jelen.”
“Vera akkor csatlakozott a Számlázz.hu csapatához, amikor az alapítók még kis garázscégként működtették. Azt a feladatot kapta, hogy adjon fel hirdetéseket, és növelje a regisztrációszámot. Ehelyett 3 hónapig tanulmányozta az ügyfeleinket, kommunikációs piramist épített, kialakította a kinek – mit – hogyan kommunikáljunk szentháromságot, és persze marketing stratégiát épített. Azután beindult a gőzhenger, blogot írt, videót készített, ügynökségeket koordinált 5 éven keresztül. Azóta nemcsak a cég, hanem a marketing csapat is nagyra nőtt a cégben, de a hihetetlenül profi marketingünket Verának köszönhetjük. És most keress rá, hol tart ma a Számlázz.hu. Te is meg tudod csinálni a segítségével, ebben biztos vagyok!”
Stygár-Joó János, alapító-tulajdonos
“Vera igazi kincs! Szívből ajánlom, ha szeretnétek saját magatok jól tervezett, jól teljesítő tartalmat gyártani. Vera megtanít azáltal, hogy a meglévő anyagokat kikozmetikázza, utána pedig már megy önállóan is!
A tartalom marad eredeti, személyes, csak jobban eladható.“
“Azóta is aktívan használom az okosságot, tudatosság és tervezés szintjén, megtörtént egy fontos “consciousness shift”. Megvan, mire kell fókuszálnom: az általunk azonosított perszonákra, elképzelni és átérezni, milyen üzenetekre van tőlem adott élethelyzetben szükségük.”
Karafiáth Balázs
Coach, szervezetfejlesztő
“A legnagyobb sikernek azokat a megbeszéléseket érzem, amikor a problémák, a továbblépési lehetőségek közös átbeszélése után olyan új szempontokra és összefüggésekre leltem, amik végül átlendítettek engem saját korlátaimon.
Olyan tud lenni, mint a kémiában a katalizátor: ‘…anyag, mely gyorsítja a kémiai reakciót’.”
Hegedűs Attila
okl. építészmérnök, a Holnapház alapítója
Portfólió
A mellékelt videóban épp a Számlázz.hu-nak készítek videós kontentet: tartalom-menedzserként, a sorozat rendezőjeként, és egyetlen epizód erejéig “akadémiai” előadóként is. A téma természetesen tartalommarketing.
Korábbi munkák
Korábbi munkákat portfólió-blogomon találsz, emellett hobbi-projekteket, életrajzi adatokat, és a folyamatot: hogyan lesz valaki szövegíróból tartalommarketinges, vállalati kommunikátorból content coach. Katt a történeti blogra!