fbpx

Journey-marketing: az útvonaltervezés romantikája

2025.11.05.

journey marketing

Ide már romantika kell, rég nem elég a tartalommarketing! Ha marketingesként csak eszközökben gondolkodsz, lemaradsz a lényegről. A vevődről (felhasználódról, közönséged tagjairól) kell gondolkodnod és adatot gyűjtened, az ő útvonalát kell ismerned, ami hozzád vezet. Akkor tervezhetsz olyan marketing-folyamatot, ami valódi elköteleződés után valóban értékesít: értéket teremt. De hogyan csináld?

(A poszt rövidebb verziója 2025. november 5-én a LinkedIn-en jelent meg, és valódi értéke a kommentekkel együtt értelmezhető!:)


Szerinted mikor hozott hasznot utoljára az, hogy „írjunk még több posztot, indítsunk még több csatornát, tegyünk fel és válaszoljunk meg még több okostojás kérdést?” Mikor tekerted még brutálabbra a hangerőt – ha közben nem javultak az üzleti eredményeid?

Mert a marketing pörgetése nem egyszerű felskálázás, még több #kontent, még több hirdetés. Sokkal inkább érintkezési pontok, megfelelő interakciók, megfelelő állapotban elkapott közös pillanatok, amiben neked és a vevődnek is van bőven érték.

Az a legfrissebb sejtésem, hogy nem a#márkaépítés, nem a#PPC, nem a#tartalommarketing a válasz, hanem a tudatosan tervezett#journeymarketing. Amiben minden összeér….



Hogyan tervezz journey- marketinget, azaz felhasznói útvonalakra épülő kommunikációt?

Ügyfélben, felhasználóban, leendő (vagy meglévő) vevőben gondolkozz! Ne az legyen a fókuszod, hogy mit akarsz elérni, hanem hogy „miben van MOST és MOST és MOST az ügyfél?” A te márkádtól, az ő problémájától, a vásárlástól, a saját döntésétől való aktuális távolságát próbáld bemérni, és OTT, és OTT, és OTT adj neki releváns válaszokat!

A SEE-THINK-DO-CARE fázisok mentén is gondolkodhatsz, ahogy mi szoktunk ügyfeleimmel: így építünk tartalmat, PPC-t, brandinget, automatizálást – mindent a felhasználói útvonalak logikájára szabva.

🌍 Ne is kampányokat, hanem teljes, világ körüli utazásokat tervezzünk! Mert megtehetjük, mert csodálatosan jól körülírható fázisokat ismerünk, például:

🔵 SEE: „Hé, tudtad, hogy…?”
🟢 THINK: „Miért ezt? Miért aktuális?”
🟡 DO: „Itt és most léphetsz: fáradj a kasszához!”
🔴 CARE: „Köszönöm, akkor folytassuk, együtt.”


Ha csak tartalommarketinget akarsz csinálni, anélkül, hogy az útvonal-logikát követnéd, könnyen érdektelenségbe, hatástalanságba fullad az egész. Talán eladsz, talán úgy-ahogy döcög a szekér, de nem épül a kapcsolat.

Ha viszont megtervezed, hogy amit ma lát, az legyen a holnapi vásárlási döntésének a része, akkor stratégiai szintre lépsz, és nem egyszerűen aktivitást generálsz, hanem valódi fejlődést, közösséget építesz a márkáddal, valódi kapcsolatokat, elköteleződést. Hogy utána is, és újra, és az ő barátai is ugyanazon az úton akarjanak majd járni, és persze veled. 🙂

Kezdenéd a journey marketinget, alapjairól?

Ha megtennéd velem az első lépéseket az induláshoz, töltds ki a content design formot (írd bele azt is, hogy a journey marketing érdekel) és már indulhatunk is!


Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések