Ide már romantika kell, rég nem elég a tartalommarketing! Ha marketingesként csak eszközökben gondolkodsz, lemaradsz a lényegről. A vevődről (felhasználódról, közönséged tagjairól) kell gondolkodnod és adatot gyűjtened, az ő útvonalát kell ismerned, ami hozzád vezet. Akkor tervezhetsz olyan marketing-folyamatot, ami valódi elköteleződés után valóban értékesít: értéket teremt. De hogyan csináld?
(Tudj róla: a poszt rövidített verziója 2025. november 5-én a LinkedIn-en jelent meg, valódi értéke a komment-mezővel együtt értelmezhető!)
Szerinted mikor hozott hasznot utoljára az, hogy „írjunk még több posztot, indítsunk még több csatornát, tegyünk fel és válaszoljunk meg még több okostojás kérdést?” Mikor tekerted még brutálabbra a hangerőt – ha közben nem javultak az üzleti eredményeid?
Mert a marketing pörgetése nem egyszerű felskálázás, még több #kontent, még több hirdetés. Sokkal inkább érintkezési pontok, megfelelő interakciók, megfelelő állapotban elkapott közös pillanatok, amiben neked és a vevődnek is van bőven érték.
Az a legfrissebb sejtésem, hogy nem a#márkaépítés, nem a#PPC, nem a#tartalommarketing a válasz, hanem a tudatosan tervezett#journeymarketing. Amiben minden összeér….
Hogyan tervezz journey- marketinget, azaz felhasznói útvonalakra épülő kommunikációt?
Ügyfélben, felhasználóban, leendő (vagy meglévő) vevőben gondolkozz! Ne az legyen a fókuszod, hogy mit akarsz elérni, hanem hogy „miben van MOST és MOST és MOST az ügyfél?” A te márkádtól, az ő problémájától, a vásárlástól, a saját döntésétől való aktuális távolságát próbáld bemérni, és OTT, és OTT, és OTT adj neki releváns válaszokat!
A SEE-THINK-DO-CARE fázisok mentén is gondolkodhatsz, ahogy mi szoktunk ügyfeleimmel: így építünk tartalmat, PPC-t, brandinget, automatizálást – mindent a felhasználói útvonalak logikájára szabva.
🌍 Ne is kampányokat, hanem teljes, világ körüli utazásokat tervezzünk! Mert megtehetjük, mert csodálatosan jól körülírható fázisokat ismerünk, például:
🔵 SEE: „Hé, tudtad, hogy…?”
🟢 THINK: „Miért ezt? Miért aktuális?”
🟡 DO: „Itt és most léphetsz: fáradj a kasszához!”
🔴 CARE: „Köszönöm, akkor folytassuk, együtt.”

Ha csak tartalommarketinget akarsz csinálni, anélkül, hogy az útvonal-logikát követnéd, könnyen érdektelenségbe, hatástalanságba fullad az egész. Talán eladsz, talán úgy-ahogy döcög a szekér, de nem épül a kapcsolat.
Ha viszont megtervezed, hogy amit ma lát, az legyen a holnapi vásárlási döntésének a része, akkor stratégiai szintre lépsz, és nem egyszerűen aktivitást generálsz, hanem valódi fejlődést, közösséget építesz a márkáddal, valódi kapcsolatokat, elköteleződést. Hogy utána is, és újra, és az ő barátai is ugyanazon az úton akarjanak majd járni, és persze veled. 🙂
Kezdenéd a journey marketinget, alapjairól?
Ha megtennéd velem az első lépéseket az induláshoz, töltds ki a content design formot (írd bele azt is, hogy a journey marketing érdekel) és már indulhatunk is!



