Frissen lépsz piacra egy termékkel vagy szolgáltatással?
Meglévő marketingedet egészítenéd ki tartalom-stratégiával?
Átvilágítanád a cégedet / szervezetedet a publikált tartalmak hatékonysága szempontjából?
Okos tartalmi ökoszisztémát építenél, a közönséged igényeire?
Beszélgessünk!
AZ ELSŐ, IGÉNYFELTÁRÓ BESZÉLGETÉS DÍJMENTES
Írd le néhány mondatban, hogy mivel dolgozzunk! Mutasd be röviden a vállalkozásodat, és tartalommarketing elképzeléseidet, közönségedet, céljaidat, amelyekhez a content coaching közelebb segíthetne!
Vannak kérdéseid?
A content design vadonatúj, és több szakma határterületén született koncepció. Semmi furcsa nincs abban, ha tele vagy kérdésekkel! Például ilyeneket kérdezhetnél:
MIT ÉRTESZ TARTALOMMARKETING ALATT?
A TARTALOMMARKETING CSAK SZÖVEGEKRŐL SZÓL?
Nagyon jó kérdés, egyáltalán nem! ? Az írott szöveghez általában illusztráció is tartozik, tehát képekkel is foglalkozunk valamennyit, és természetesen a videós és egyéb tartalmak lehetőségével is. De minden tartalom alapja a szöveg (akkor is, ha beszélni fogsz, és mondjuk podcast-ot készítesz, vagy a filmedhez forgatókönyvet), ezért a content design során főleg olvasunk, írunk majd.
MILYEN HÁZI FELADATOKRA SZÁMÍTSAK A KÖZÖS MUNKA SORÁN?
A közös munkánkat korábbi marketing-tevékenységed alapjaira építjük, azt fejlesztjük tovább. Tehát elsőként ezekről kérek majd tőled okos összefoglalót. Ezen kívül írás-gyakorlatokat adhatok neked, követendő példák gyűjtését, némi online kutatást, egyszóval csupa kreatív feladatot, ami az edzésterv végére megerősíti a tartalom-kreáló izomzatodat.
TE HOL TANULTAD A CONTENT DESIGN-T?
A content design a tartalommarketinget házasítja a service design-nal, egész pontosan a tervezéshez design-módszereket használ.
Service design-t a meet agency Legyél Service Designer képzésén tanultam, és ezt raktam össze a kontentes tudással.
Egyébként kommunikációs diplomával, és tizenöt (sőt, újságírással együtt jócskán húsz) évnyi szövegírói és tartalommarketing tervezői, megvalósítói rutinnal rendelkezem. Emellett életem szerves része a folyamatos önfejlesztés, ami rengeteg (részben fizikai) edzéssel jár. Ezekből gyúrtam össze a módszert.
MIT ÉRTESZ “KÖTELEZŐ OLVASMÁNYOK” ALATT?
HOGYAN MÉRED A DESIGN-FOLYAMAT SIKERÉT?
Ismét egy nagyszerű kérdés! ? A közös munka konkrét célkitűzéssel kezdődik, eldöntjük, hogy honnan hová szeretnénk eljutni. Zárásként pedig értékeljük a közösen elvégzett munkát, és az eredményességet a te szubjektív szűrődön keresztül vizsgáljuk meg. A tartalommarketing azonban hosszú távú építkezés. Fél év, de még inkább egy-másfél év elteltével érik be a munka gyümölcse, ezért is remélem, hogy a közös projekt végeztével is kapcsolatban maradunk, és folyamatosan visszajelzést adsz a haladásról, a tanultak hasznosításáról. Az edzésterved neked szól, ha jól használod, amit együtt létrehoztunk, jelentős beruházást végeztél a saját sikeredhez.
LEHET, HOGY NEM NEKEM VALÓ A CONTENT DESIGN?
Igen, ez elképzelhető. Előfordulhat, hogy a te marketing-tevékenységednek nem lesz szerves része a tartalomkészítés, vagy nem saját kezűleg érdemes végezned. Könnyen megeshet, hogy az első konzultáció során arra jutunk, inkább egy ügynökséggel érdemes dolgoznod a jövőben, és / vagy előbb az üzleti és marketingstartégiád elkészítésén kell dolgoznod. Ennek lesz része később a tartalomstratégia, amin már közösen dolgozhatunk majd. (Ha ügynökséget keresel a tervezési és kivitelezési feladatok elvégzéséhez, szívesen ajánlok neked szempontokat a kiválasztáshoz.)
VAN LEHETŐSÉG A FOLYTATÁSRA, HA HASZNOS VOLT A MUNKA?
Igen, örülök, ha tartjuk a kapcsolatot! Egyrészt tagja lehetsz egy zárt Facebook-csoportnak, ahol content designról beszélgetünk, mindazokkal, akiket érdekel, vagy már részt is vettek a közös tervezésben. Másrészt nagyon szeretném látni, hogy valóban hasznosan töltöttük el együtt az időt, azaz kövessük egymást figyelemmel: ebben benne van az időnkénti konzultáció lehetősége is, ha szükséged van rá. Ezen túl minden ötletet szívesen fogadok: neked milyen további igényed lenne a tartalommarketinged továbbfejlesztésére? Jöhet például a második “modul”..? ?