Ha kiküldesz 1 ütős hírlevelet, 1 gondolati séma 1 perszóna fejében átalakul(hat). Néhány címzett megértett valamit. Ha kiküldesz még egy ütős hírlevelet ugyanebben a témában, ugyanennek a néhány címzettnek a fejében átalakult gondolati séma továbbléphet egy fokot ugyanazon a létrán, a későbbi cselekvés felé. Példa: első hírlevél a közelgő karácsonyról szól, és ajándékötletekről – a második hírlevél a bevásárlás időszerűségére hívhatja fel a figyelmet, „indulj el az ajándékbeszerző körútra”! A harmadik hírlevéllel pöccintsd be a ziccert és tedd oda a CTA-t: csomagoltasd be velünk, amit választottál, mert utolsó pillanatra hagytad, nálunk ettől a gondtól is megszabadulhatsz.
Közösségi médiában ugyanez: egy poszt még nem poszt, de fél évnyi tudatos témaépítés már gondolati váltást, cselekvésbeli módosulást hozhat létre, értsd: vásárolni is fognak nálad a kommunikációd hatására: „nálunk nemcsak ajándékot a szeretteidnek, hanem gondoskodást is kapsz saját magadnak” .
1. A tartalmi ökoszisztéma térben és időben is kiterjed
Térben: kommunikációs felületről kommunikációs felületre, hírlevélről hírlevélre, üzenetről üzenetre lépegetünk a térképen. Időben: amíg mindezt felépítjük, és amíg a közönségünk végigsétál rajta, ez tudatosan tervezett időbeli kiterjedést jelent. Türelemjáték! És persze kőkemény kommunikációs stratégia, erőforrásokkal és mérési pontokkal felépítve.
2. A tartalmi ökoszisztéma nem eladni szeretne: gyönyörködtet, kikapcsol, feltölt, szórakoztat, tájékoztat, összekapcsol másokkal és edukál. Adott témával kapcsolatos attitűdöket formál, és csak egy-egy kitüntetett ponton „lengeti be” a márkát. Egyébként hagyja a közönséget békésen vándorolni a tartalmak között, feltöltődni az üzenetekkel, és kialakítani a kötődést, amire egy CTA már csak I-re a pont.
3. A tartalmi ökoszisztéma tényleg olyan, mint egy erdő: célközönségként te csak sétálgatsz, feltöltöd a tüdődet finom, friss oxigénnel, hagyod a kutyádat vadul ugatva nyargalászni benne, és még a bringások is udvariasak, ez egy ilyen erdő. Megférünk benne mind, és még hozzá is szólhatunk a témához (pl.: „Tudok egy rövidebb utat…!”).
4. A tartalmi ökoszisztéma a kommunikációs stratégia megtestesülése: célközönségek és üzenetek, kommunikációs csatornák és ütemezések, büdzsék és KPI-k határozzák meg, feladata pedig közelebb édesgetni a kasszához a leendő vásárlót, megrendelőt. Anélkül, hogy a kasszáról egy szót is ejtene. (Kivéve, ha kasszákkal kereskedsz. Akkor lehet.:)
5. A tartalmi ökoszisztéma nagyon hatásos marketingeszköz, ha rászánod az időd és energiát a felépítésére: akkor a közönséged is rászánja az időt a befogadásra, és még csak megterhelőnek sem fogja érezni. Sőt, épp ellenkezőleg: hálás lesz a benne talált élményért, információért.
Ha segítségre lenne szükséged az építkezéshez, keress meg és beszélgessünk róla.