Biztos neked is feltűnt a (szakszóval) podcast-robbanás. Hasonlóan szembetűnő zajjal a Tiktok tört be a B2C és B2B (!) kommunikáció terébe, a podcast talán kicsit elnyújtottabb, de stabilabb felfutással lépte át 2021 második felére a mainstream küszöbét. Legnagyobb médiumoktól marginális márkákig, a legnevesebb tévésektől (mondjuk ez botrányba is fulladt, de amúgy fullextrás!), a kedvenc webeseimig nagyjából mindenki tolja a beszélgetős audio-tartalmat. Az egyik legklasszabb üzleti podcast-versenyistálló szerintünk egyértelműen a Business Boys, de ha nektek megvannak a favoritjaitok, osszátok meg kommentben: mi van már playlisten nálatok?
Nem csoda amúgy, hogy berobbant, pazar kontent ökoszisztémát építhetünk fel a segítségével, köré, vagy vele. Ugyanis a mi célcsoportunk is emberekből áll, és podcastot hallgatni: nagyon emberi találkozás. Mert nemcsak beszélgetni szeretünk, hanem mások beszélgetésébe teljes füllel belemerülni is szeretünk. Sztorikat befogadni nagyon szeretünk, és különböző véleményekbe belehelyezkedni is néha szeretünk. Készítőként pedig kísérletezni, új formátumokkal megismerkedni kifejezetten szeretünk, perszónáinkat igazán mély kapcsolódásba bevonva valódi értéket átadni hallatlan módon szeretünk. Emellett a tartalomkínálat-kereslet újabb és újabb szegleteit muszáj feltárnunk, hiszen a közösségi média úgy tűnik „megtelt”. Pedig a tartalommarketing arról szól, hogy érdemben (!) találkozzunk a közönségünkkel. Inspiráció tehát számunkra is kínálkozott tálcán, mesélem, hogy hogyan és mivel indulunk: hatalmas izgalommal!
Podcast-tettestársak
Amikor először találkoztam ezzel a két jampival (Szabi-szó), egyikről a másikra csodálkozva kérdeztem: ti meg…? Ugyanis mindkettőjüket máshonnan, de borzasztó régről ismertem. Marcival és más közös barátokkal húszas éveim elején még síelni is voltunk együtt. Szabival pedig egy irgalmatlan vicces munkahelyen röhögtünk kábé annyit, amennyit most a friss, közös projektben is… Ez egyébként egy call center volt, Magyarországon (akkor így tanították nekünk) az első, és ahol nagyon megtanultunk telefonálni, valamint gyors- és gépírni is… Szinte még a hideghívásokat is megkedveltük, de a csapatot, és a részben máig fennmaradt közös poénokat imádtuk. Amikor Marcit (itt évezredet ugrottunk, vigyázat!) egy közös content design projektet követően megkerestem, hogy mi lenne, ha együtt bocsájtanánk vízre a tudásunkat egy valamilyen hajóban, azt mondta, találkozzunk, hoz magával egy meglepit is. Na, ez a meglepi volt Szabi, aki nagyon komoly social hirdetési szakember lett, mióta utoljára láttam. A stratéga-tartalomdesigner páros így kiegészülve már készen állt a vízreszállásra. Elek Márton és Pintér Szabolcs nemcsak a szakma legkiválóbb képviselői, akik rendszeresen dolgoznak együtt, hanem szakterületük igazi csodabogarai is, sajátos látásmóddal a piac működéséről, ügyfélproblémákról, lehetséges megoldásokról. Emellett csudaklassz ötletelő- és beszélgetőtársak is.
Persze a hatalmas hurkokat és hajtúkanyarokat nem számítva „pikk-pakk” kiderült, hogy valójában egy podcast fog kikerülni közös kezeink közül. Előbb sok-sok élő és online találkozón, majd éles stúdiózásokon keresztül eljutottunk oda, hogy megmutassuk (magunknak is): ilyen egy marketinges-beszélgetős podcast, amit valójában jókedvükben készítünk nektek. Úgy álltunk neki, hogy szeretnénk frisset, újat, és élvezhetőt adni egy rommá cincált témában, miközben a stratégiából, tartalom-tervezésből és hirdetési alapokból (meg Facebook-os top-titkokból) álló „szakmázgatás” közelebb visz titeket a saját marketing-irányaitokhoz. Megkerestük a sztorikat, amikkel szívesen foglalkoztunk, és végiggondoltuk, hogy a területeink hol találkoznak ezeknek a kihívásoknak a megoldására. Tartalomdesignerként egyébként itt „érkeztem haza” abból a szempontból is, hogy stratégia után és a hirdetési szakértelem között van értelme az okos kontentnek is, leginkább.
Persze a hatalmas hurkokat és hajtúkanyarokat nem számítva „pikk-pakk” kiderült, hogy valójában egy podcast fog kikerülni közös kezeink közül. Előbb sok-sok élő és online találkozón, majd éles stúdiózásokon keresztül eljutottunk oda, hogy megmutassuk (magunknak is): ilyen egy marketinges-beszélgetős podcast, amit valójában jókedvükben készítünk nektek.
Úgy álltunk neki, hogy szeretnénk frisset, újat, és élvezhetőt adni egy rommá cincált témában, miközben a stratégiából, tartalom-tervezésből és hirdetési alapokból (meg Facebook-os top-titkokból) álló „szakmázgatás” közelebb visz titeket a saját marketing-irányaitokhoz. Megkerestük a sztorikat, amikkel szívesen foglalkoztunk, és végiggondoltuk, hogy a területeink hol találkoznak ezeknek a kihívásoknak a megoldásábana. Tartalomdesignerként egyébként itt „érkeztem haza” abból a szempontból is, hogy stratégia után és a hirdetés között van értelme az okos kontentnek is, leginkább.
317 podcast: szakmai örömzenélés, I. évad
Beszélgetünk az első évadban olyan videóprodukciós cégről, akikkel dolgoztam korábban, és most megosztották velünk üzleti elakadásukat, hogy szétkaphassuk, aztán összerakhassuk jól. Dumálunk horgoló-vállalkozóról, akinek a háttérfeladatok úgy általában jelentenek kihívást (amivel ugye nagyon nincs egyedül), de az új nézőpontokkal akár még gondot sem fog neki jelenteni a fejlődés. Szóba kerül egy varázslatos pályán mozgó babakocsi-mosoda, előjön egy szoftvercég, felbukkan a halkereskedő, lesz autómosónk is, és persze az induláshoz a saját sztorinkat is elmeséljük egy nulladik epizódban. Az első évad részeit mostantól a Spotify-on vagy Soundcloudon hallgathatjátok kéthetente, a LinkedIn-en követhetitek a 317 sorsát, és persze (mint minden induló kontent esetén): kíváncsian várjuk minden visszajelzéseteket!
Megtalálod benne magad? Ideális mélységben boncolunk? Kimarad olyan altéma, amire még kíváncsi lennél? Tartalmilag, technikailag, terjedelemre: tetszik? Merre fejlődjön tovább? Kacérkodsz te is egy vadonatúj csatorna kipróbálásával? Tanulsz a mi hibáinkból és tévedéseinkből? Vagy pont, hogy szerepelnél majd a második évadban, a saját marketinges elakadásodat „felkínálva” nekünk?
Bátran kopogj be hozzánk a stúdióba, várunk szeretettel…! 🙂
(JA, és hogy miért pont 317…? Hallgasd meg az első, bemutatkozó adást!)