fbpx

Tartalommarketing kulisszák mögött: kontentes kontentek

2024.12.20.

content design a Kreatív Magazinban

Tartalommarketinges vagyok, naná, hogy tartalommarketingezem.” Na, ennyire azért nem egyszerű. Függ a célcsoportomtól is, az üzleti céljaimtól, az erőforrásaimtól, és még száz dologtól (amit az üzleti stratégiámnak tartalmaznia kell), hogy valójában mi történik. Milyen állapotban van a suszter cipője? Amennyire bemutatóteremnek tartja a saját surranóját… Mennyire tekinthető tehát esettanulmánynak a content design saját tartalmi ökoszisztémája?

Amit túl sok „werk-titok” kibontása nélkül elárulhatok, az, hogy az év végi megjelenéseim sorának nagyon örültem! 🙂 Pillants be velem a kulisszák mögé, mutatom, milyen tartalmakban jelent meg 2024. végén a content design!

1. xforest: a klímamagazin

2024. októberében egy a LinkedIn-oldalamon közzétett tartalom rázódott cikk formájába. Magyar klímatudósok 10 pontban fogalmaztak meg egy kiáltványt, ami újrafogalmazásért IS kiáltott. A lap, melynek tartalma az alcíme szerint „tényalapú elemzések a klímaváltozásról, klíma-aktivizmus + néhány tipp a saját fogyasztásunk mérséklésére”, örömmel fogadta a témát. Mivel a szerkesztőknek és nekem is borzasztó fontos a fenntarthatósággal kapcsolatos edukáció, a klímaváltozás elleni felhívás sokkal olvashatóbb formában is elérhet ezzel a nagyobb nyilvánosság elé. Emellett kitűnő szövegírás esettanulmány is kikerekedett belőle. Itt olvasd el a cikket!

2. omnichannel.hu: a mindenen átívelő kereskedelem magazinja

Hogyan lesz igazán áramvonalas az (online VAGY offline!) vásárlásunk élménye? Úgy, hogy minden lépésnél, és már az első tartalmaknál is, melyek a témában megtalálnak, a befogadó érdekeit is figyelembe veszik. A cég üzleti céljai mellett fogyasztói kíváncsiságot is kielégít a tartalom. Hogyan folytathatnak a márkák ilyen empatikus és figyelemteljes kommunikációt? Az omnichannel.hu-n megjelent cikkemben olvasd el: Töltött karfiol a tartalmi ökoszisztémában – omnichannel alapelvek content design eszköztárral tálalva

3. Kosárérték: az e-kereskedők online lapja

Az e-kereskedelmi magazin hasábjain erős képpel nyit a content design cikk: az a gondolatkísérlet, hogy vajon az egyiptomi kereskedők is ugyanolyan lendületesen üdvözölték-e vevőiket, mint mi ma, akár online. Eléjük siettek-e a bolt bejárata elé, amikor látták őket közeledni, vagy akár annak elébe siettek-e, hogy közeledjenek a bolthoz hamarosan…? Szerinted létezett reklám az ókorban? Egészen biztosan! És ugyanolyan alapelvek szerint működhetett az eladás-támogatás, max. más eszközökkel történt. Itt olvasd a cikket!

4. Content Plus: a szakma hazai megteremtőinek ügynöksége

Az egyik legizgalmasabb vendégposzt a Content Plus B2B marketingügynökség felületére készült. Nemcsak azért, mert szerintem erős szakmaiságot sikerült belesűríteni, hanem azért is, mert Pécsi Ferencet, a hazai tartalommarketinges közeg egyik megteremtőjét ismerve huszon-éve: náluk valódi dicsőség megjelenni, hozzájuk igazi elismerés kapcsolódni. Olvasd el a content design cikket arról, hogy milyen folyamatban kiket is kell valójában meggyőznünk: A B2B döntések mögötti emberek története.

5. Kreatív Magazin: a szakma lapja, de évtizedek óta

Élmény volt ránézni a 20 (húsz!) évvel ezelőtti Kreatív magazinos cikkeim listájára. Hat 6 cikket írtam a lapba (a hatodikat már mint ügynökségi kommunikátor), és – csodák csodájára – ugyanaz volt a téma, amit ma is tolok:

„Nem az a lényeg, mit akar a cég magáról a honlapján elmondani, hanem hogy megtalálja-e testreszabottan a látogató, ami őt aktuálisan érdekli.”

Ez 2004. február 1-én jelent meg, és pontosan ugyanezt képviselem azóta is, sőt, azt, hogy már a weboldalra érkezése előtt látnunk kell azt a látogatót.

A 2024. decemberi cikket már nem én írtam, velem készült interjú az elmúlt 20 szakmai évemről. LinkedIn-en is bevallottam (és sokan velem örültek), őrült büszke vagyok rá! 🙂

Molnár Kinga szerkesztő szuperjókat kérdezett, nagyon lényeglátóan szerkesztett, és nagyon ráérzett arra is, hogy mi fontos mindebből a Kreatív olvasóinak. Mert persze rengeteget beszéltem, még gyakorolnom kell az interjú „másik oldalát”, eddig ugyanis sokkal többször kérdeztem, mint ahányszor engem kérdezgettek! 🙂 A nyomtatott magazinnak a főszerkesztői beajánlójában is szerepel az interjú, ezzel a szöveggel:

„Szeszlér Vera content designer egy újfajta tartalmi megközelítésről mesél, a service designt pedig ügynökségi és ügyféloldalról, valamint hazai példákon keresztül is körbejárjuk.” Kreatív.hu

A magazinban megjelent cikk oldalpárját kifotóztam (ld. nyitókép), a cikket viszont olvasd el igazi papíron, igazi szemeiddel! 🙂

Szeretnél te is content design cikket vagy tartalommarketing tanácsadást saját lapod / magazinod / márkád / terméked / szolgáltatásod erősítésére? Beszélgessünk! 🙂

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések