fbpx

Tartalomnaptár: mire jó – és mire nem?

2024.08.02.

tartalomnaptár

Korábbi posztomban már összefoglaltam a tartalomnaptár alapvető jellemzőit: Tématervezéstől a kontent kalandárig. Ha már túlvagy a tervezésen és most tartasz leendő tartalmaid időzítés szerinti rendbetételénél, akkor olvass tovább! Ha még nincs meg a tartalomstratégiád (de az üzleti tervezés már kész), akkor előbb a content design módszertan figyelmes alkalmazását javaslom neked!

Ebben a bejegyzésben azt szedtük össze, hogy mire jó a tartalomnaptár, és (az előzetes várakozásokat menedzselve:) azt is, hogy mit nem érdemes várnod a tartalomnaptártól, vagy a naptár nélküli random posztolástól a social media felületeidre, Instára, Facebookra, LinkedInre, TikTokra. Ebből a szempontból minden eszköz ugyanazt tudja: azt hozza, amit „kérsz tőle”. Gondold végig, mire használod!

Tartalomnaptár: kiindulási alapok

Ahhoz, hogy a tartalomnaptárad valóban a céljának megfelelően működjön – azaz a tartalmaid időzítését és publikálását szeretnéd hatékonyan lekövetni vele, akár munkatársaiddal együtt – akkor az alapokkal már rendelkezned kell. Jó, ha ezek a tartalomnaptár összeállítása előtt már megvannak:

  • Tudod, hogy ki a célcsoportod, konkrét perszónáidat is jól ismered (őket szólítod meg).
  • Pontosan tisztában vagy a márkád sajátosságaival, a terméked, a szolgáltatásod egyedi értékajánlatával, vagy az ajánlat elemeivel – ezekről fog szólni (részben) a tartalmi ökoszisztéma, amit felépítesz hónapok-évek során.
  • A fentieken felül másrészt arról szól a kontented, amire a perszónáid éppen kíváncsiak – tehát nemcsak az ő nyelvükön szólítod meg őket, az általuk látogatott csatornákon, hanem a fejükben élő problémákra is választ tudsz adni.
  • Ismered az erőforrásaidat, a preferált tartalomtípusokat, a keretrendszert (pl. főként írott, főként videós, főként podcast jellegű tartalmakból indulsz ki, vagy egész másból, lehet, hogy egyetlen nyomtatott A3-asra van szükséged), de tudod, hogy a tartalmakat sokszorosítani is fogod tudni, ha kell. Például ami egyszer megjelent egy hosszú videóban, azt rommá tudod darabolni majd apróbb social posztok formájában.
tartalomnaptár meme
Illusztráció: sales és marketing üzeneteket összehasonlító LinkedIn-en talált meme alapján készített tartalommarketing üzenetrendszer. (Ami persze akkor működne igazán jól, ha a csávó 6x egymás után tudna odaállni az út szélére 500 méterenként beküldve egy-egy üzenetet az arra haladó sofőröknek..:)

Jöhet a tartalomnaptár összeállítása?

Erre csak tippeket tudok adni, valszeg a tartalomnaptárad teljesen rád szabott, egyedi szőttes lesz, a használat során kikristályosodó rendszer. Szempontok, és kérdések, melyeket megválaszolt a „content calendar”:

  • Csatornák: Milyen eszközöket használsz a mixben, milyen kommunikációs csatornákon milyen gyakran publikálsz tartalmakat?
  • Dátumok: Mikor posztolsz ezekre a csatornákra – és az egyes tartalmai elemeknek az elkészítéséhez mennyi időre, milyen erőforrásokra van szükséged?
  • Felelősök: Tudd, hányan fogjátok használni és pontosan melyik munkatárs milyen munkafázisokat vesz ki magának belőle. Szövegírás, kép, videó, időzítés – ezek lehet, hogy mind más munkatárs kezében futnak majd össze!
  • Jóváhagyások: Ha a jog, a termékfejlesztés, az ügyfélszolgálat, vezetőség, közvetlen felettesed, vagy a helyesírási szótár (!) át kell nézze a készülő tartalmakat, OK-kal kell gyűjtened ezekről a helyekről, tudd nyomon követnő mindet!
  • Analitika: Itt rögzíted az eredményeket is? Kösd össze az eszközöket, sőt, akár használj előregyártott social tervező és publikációs szoftvereket!

Ezeken túl számos adatot, információt követhetsz a tartalomnaptárban, de most következzen itt mindaz, ami NEM várható el tőle!

„Csak egy” kontent kalendárium, de nem mindenható: mit NEM old meg a tartalomnaptár?

  1. Inspirációt nem ad, maximum határidőket. Ami szövegíró- és újságíró-körökben persze nagyon motiváló tud lenni, de vállalkozóként vagy mindenért (is) felelős marketingesként lehet, hogy nem a határidő kell tettekre sarkalljon. 🙂
  2. Stratégiát nem ad: ha nem tudod, alapvetően mi az értékajánlatod, ami szétdarabolsz a posztjaidba, akar a posztok önmagukban semmit nem fognak megválaszolni.
  3. User journey, azaz közönség útvonal: ha a naptárad ultra-intelligens módon azt is tartalmazza, hogy melyik kontent melyik előre meghatározott perszónádat szólítja meg, és milyen fázisban, akkor nagyjából követhető, de a közönséged útvonalait előre fel kell vázolnod magadnak. Ezen fogod végigvezetni a tartalmaiddal egészen a vásárlásig.
  4. Eredményeket önmagában nem ad: megtervezed, de nem posztolsz? Akkor nem jutsz el a célállomásig. Végre is kell hajtani a terveket, sajnos ez a természetükhöz tartozik! 🙂

Keresnél hozzá egy könnyen használható eszközt?

Már teszteltem, és nekem bevált (úgyhogy ez nem reklám, hanem meggyőződéses ajánlás.:) Bár ezt nem hangsúlyozzák, de lesz jelentősége: a BeSocial csapata áll a Skillbot mögött, ami lényegében egy előre „feltanított” AI eszköz. Megkapta részletesen a marketinges, HR-es, cégvezetéshez szükséges egyéb promptokat, nekem mint felhasználónak pedig csak válogatni kell, mely „tudományterületen” kérek tőle segítséget. Azt írja magáról, hogy „a ChatMaster webes alkalmazása a cégek napi feladataira szabva kínálja az AI tudásának minden előnyét.„, ami nekem konkrét részfeladatokban nagyszerűen bevált. Tartalomnaptárat is tud tervezni neked, ha „megkéred rá”! Mivel egy sikeres reklámügynökség sok évnyi tudása és tapasztalata is ott sűrűsödik okos „fejében”, a marketinghez tényleg nagyon ért.

Reméljük, hogy lényegesen közelebb kerültél a jól menedzselhető, átlátható és eredményes tartalommarketing megvalósításhoz! Vagy még hiányzik valami!? 🙂 Beszélgessünk!

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések