fbpx

🎂 6 éves a content design – megint tortázhatunk együtt! 🙂

2025.09.22.

content design szülinap

Idén szeptemberben hatodik alkalommal lehetek hálás azért, hogy a content design útjára léptem. Rögös, de tele olyan élménnyel, amit nem cserélnék el semmi másra! Szeretném továbbra is veletek együtt formálni, tanulni, szolgálni, amit tartalomnak hívunk.

Tarts velem, ahogy tavaly ilyenkor, a szokásos éves visszatekintésre, és persze ragadd meg a lehetőséget ránézni saját tartalmi ökoszisztémádra is: tanulságos lehet, amiket az elmúlt 1 évében a suszter a maga cipőjében végiggyalogolt…? 🙂

Hat év: sok ez, vagy rengeteg?

Hat évnyi tapasztalat, kudarc, újratervezés, felfedezés, és – ami a legfontosabb – közösség. Nyilván a kudarcokról kevesebb szó esik, de a közösségről sem sokat beszélünk, mert annyira természetesnek vesszük (ld. még: halnak a víz). Pedig együtt gondolkodunk, együtt kísérletezünk, együtt hozunk létre értelemmel és élménnyel dugig telt kapcsolatokat: emberekkel embereknek, akárhány különböző közegben is „úszkálunk” otthonosan. Ebben a posztban arról mesélek, hogyan változtunk, merre tartunk, és mi az, ami igazán izgalmas most, #contentdesign szempontból.


6 tanulság – ezeket tehetjük el magunknak együtt az elmúlt hat évből 

  1. A módszertan él, változik, alkalmazkodik
    Az alapelvek – perszónák, útvonalak, befogadó-központúság – ma is érvényesek, ahogy azt 6 éve összeraktam, és amit 2020 tavaszán az Evolution Konferencián előadtam. De minden új kontextusban másképp működnek: belső kommunikációban, omnichannel világban, partnerségekben. A content design soha nincs egészen “készen”, mindig alakul.
  2. Perszóna-szemlélet: nemcsak külső kommunikációban működik
    Amikor egy multi belső kommunikációjában is kipróbáltuk, világossá vált: perszónák nélkül a vállalati belső üzenetek is csak súlytalan információk maradnak. Perszónákban gondolkozva viszont valódi kapcsolódások és érték születik a sima tájékozottságon túl, cégen belül is. Erről az idei Service Design Day-en fogunk heteken belül prezentálni!
  3. A kísérletezés (többnyire:) megtérül
    A BinX-szel folytatott hosszú távú perszóna-gondolkodás nem egy kampány, ez folyamat. És sikeres. Ha valamit következetesen, hosszú távon viszünk végig, az összeáll, és egyszer csak látványosan működni kezd.
  4. A partnerség új perspektívákat hoz
    A Gaia Network-ben zajló közös munka igazi örömzenélés. Olyan hangokat, szólamokat, nézőpontokat hoz, amik egész új perspektívát nyitnak. Közösen sokkal messzebbre látunk, ráadásul sokkal jobban is érezzük benne magunkat! 🙂
  5. Az omnichannel világban nincs “mellékes” csatorna
    Az Oander csapatával dolgozva egyértelmű lett: nincs olyan, hogy “ez a felület kevésbé fontos”. A perszóna ugyanaz marad, akár blogposztot olvas, akár ügyfélszolgálattal beszél, akár egy belső e-mailt nyit meg. Ilyen összetett gondolatmenetet használható (!) tréninggé gyúrni szintén csodaszép tanulás!
  6. A közösség a legerősebb motor
    Ha van, ami tényleg viszi előre a content designt, akkor az a befogadók. Ti, akik kérdeztek, vitatkoztok, kipróbáljátok, visszajeleztek. Minden évben újra rájövök, hogy ez nem one-person-show, hanem közös gondolkodás. Minden közegemben, ahol megfordulok, akár a Balaton partján ötletelünk, akár egy kellemesre hűtött irodában.

6 újdonság – amit most először élek meg a munkámban (nézd a nyitóképet is hozzá!:)

  1. Gaia Network: az első fotó egy jegyzet részlete, Holics Szilvivel közös egyik ötletelésről kicsempészve. Arról szól, hogy „tudd, mi a tartalmad”, és arról, hogy a közösség ereje rengeteg üzleti értéket hordoz. Ezt ebben a contentdesign-évben kezdtük együtt is megtanulni.
  2. Júliusban indult a BinX podcast: a második képen az első epizód nyitóképe szerepel, ahol ismét belevághattam a nagy kalandba, ezúttal céges podcast-et műsorvezetőként jegyezve. Imádom. Most először hívhatom teljes szívből kollégáimnak az „ügyfél” csapatát, ahol dolgozom.
  3. Tavasszal tartottuk az első #ökosysters meetup-okat, ahol a természet, a kommunikáció és az üzleti értékteremtés rétegeit boncoltuk Nagy Rékával és Holics Szilvivel, nomeg veletek (ld. 3. fotó).
  4. Az Egyenlítő Alapítvány mentoraként tartottam egy tucat csodás nőnek content design workshopot nyáron (akkor is jó meleg volt!), a 4. képen épp a zárás-öröm látható. Mentorálni és továbbadni, amit tudok (átönteni valahova abból, amiből ott kevés, itt viszont jó sok van): önmagában jutalmazó, pedig még nem is meséltem, milyen csodás mentoráltakkal dolgozhatok együtt.
  5. Az elmúlt évben először sikerült egy olyan tréninget összerakni az omnichannel.hu csapatával, ami méltó módon képezi le a módszertant, ráadásul kereskedelemre szabva. Az 5. képen látható ajánlatot akár már te is megrendelheted! 🙂
  6. A hatodik képen a szakmám (eddigi) csúcsa: munkásságomról jelent meg interjú a lapban, ahol a pályám valójában elindult. Olvasd el a Kreatív cikk történetét, ami nekem rengeteget jelent! (BTW, még mindig futok össze marketinges kollégákkal, akik emlékeznek a Kreatívba anno írt cikkeimre: hatalmas, belepirulós büszkeség!:)


Hol tart most a content design?

Ha az előző éveket vizualizálom magamban, idén értünk arra a pontra, ahol a belső és külső kommunikáció, az értékteremtés, a partnerségek, és a gyakorlati megvalósítás összeérnek, vagy ahogy egy fa törzséből a főágak szétágaznak, hogy ott virágot bontsanak, gyümölcsöket hozzanak… Mindez persze nem jelenti, hogy “kész vagyunk” – inkább azt, hogy most már jól látjuk a kereteket, és tudjuk, merre tovább.


Mit szeretnék a következő évre?

  • Még mélyebb perszóna-építés – nemcsak tudni, kik ők, hanem frissíteni, élővé tenni a perszónákat.
  • Integráció minden szinten – marketing, HR, ügyfélszolgálat, belső kommunikáció, mindenütt legyen jelen a content design szemlélet.
  • Még több közös tanulás – workshopok, esettanulmányok, kísérleti projektek, gyertek! 🙂
  • Merészebb próbálkozások – új formátumok, új platformok, amikből vagy működő gyakorlat lesz, vagy hasznos tanulság.

Hogyan ünnepeljünk együtt?

Ez nemcsak a content design szülinapja ám! 🙂 Ez a közös történetünk, ezért nagyon szeretném, ha ti is részei lennétek az ünneplésnek! Írd meg tehát kommentben vagy üzenetben:

  • Hogyan találkoztál először a content design módszertanával?
  • Mi volt a legnagyobb “aha-élményed” a saját munkádban?
  • Hol érzed úgy, hogy a content design több figyelmet érdemelne?

És ha kedved van, csatlakozz a szülinapi “mini-kihíváshoz”: egy héten át figyeld meg, hogyan kommunikálsz – kinek, hogyan, mennyire vannak jelen a perszónák az alkotási folyamatban. Oszd meg a tapasztalatokat – én pedig összegyűjtöm és megosztom a legérdekesebbeket! 🎉


Köszönet mindenkinek

Köszönöm nektek – olvasóknak, partnereknek, kollégáknak, közösségeimnek –, hogy együtt építjük ezt az egészet. Köszönöm, hogy bíztok abban, hogy nemcsak tartalmat csinálunk, hanem értelmes kommunikációt folytatunk, oda-vissza, keresztbe-kasul. És köszönöm magamnak is, hogy nem adom fel, ha néha lassúnak tűnik is a fejlődés. Én rohannék, dehát most ősz van, számvetés, betakarítás… 🙂


6 évvel ezelőtt két laptop halvány fényével indult – ma jobban látszik, mennyi fényt gyűjtünk / gyújtunk, ha együtt dolgozunk. Boldog szülinapot contentdesign! 🙂

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

A hős útja: perszónák, útvonalak, content design

A hős útja: perszónák, útvonalak, content design

A tartalommarketing kölcsönös értékteremtés: a befogadónak hasznos (érdekes / vicces / fontos / elgondolkodtató, szóval hasznos) információ, a közlőnek üzleti haszon. Az infó kibocsátója figyelmet szerzett a tartalma hasznosságáért cserébe. Ennyire egyszerű. Persze...

bővebben