Vettem már részt podcast-készítésben, amikor 10 epizódot publikáltunk marketinges barátokkal 2021 végétől… De ez most valami egész más. Ennek a műsornak komoly tétje, küldetése és profi produkciós partnere van: ez a BinX üzletközi podcast-je, az Egymás között! Hozok néhány kulisszatitkot, ajánlókat, saját megéléseket és persze az elmaradhatatlan tartalommarketing tanulságokat a stúdióból!
Kulisszatitkok: amit a „mezei” hallgatók nem tudhatnak…
Az Egymás között podcast koncepcióját a BinX marketingcsapata azonnal megkedvelte, azzal együtt, hogy a kommunikációs stratégiában is rögtön kijelölte a saját helyét. Címe „duplafenekű” utalást tesz
- az első hazai neobank egyik legfontosabb értékajánlatára (miszerint a BinXesek ingyen, tranzakciós díj nélkül küldhetnek és fogadhatnak pénzt egymás között),
- és egy aránylag szokatlan megközelítésből mutatja be az üzleti kapcsolatokat: azt, hogy hogyan is néz ki a biznisz emberi oldala őszintén, „egymás között”.
(Ráadásul megtörtént ismét a szakmai életemben, hogy új kifejezést alkothattam: az „üzletközi” podcast a biznisz láthatatlan kötőanyagáról beszél, anélkül, hogy ezt az alcímet egy pillanatig is magyarázni kéne… Imádom!:)
Hogy milyen is a hazai kkv-szektor élete, ha a szereplői valóban értékteremtő partnerségekben működnek együtt? Máris elárulom: végtelenül érdekes! Ebből a nézőpontból még a könyvelés, vagy a szoftverfejlesztés is lehet vérpezsdítően izgalmas, vagy akár egy nemzetközi jelentőségű, piacvezető ügynökség vezetője is villanthat magából megkapóan esendő pillanatokat…
És hogy mitől ennyire érdekesek ezek a beszélgetések? Attól, hogy embereket: emberi történeteket, emberi kapcsolatokat IS látunk a piaci sztorik mögött. Számomra ez lenyűgöző, főleg műsorkészítőként: hogyan mutathatom meg a vendégeimből, ami igazán szép, ami ennyire őszinte?
Ajánlók: ezt hallgasd, ha #üzletközi kapcsolatokat szeretnél megismerni belülről!
Gondolom nagy titkot nem árulok el, ha azt mondom: az első epizód örökre egyik kedvencem marad. A Stygár-fivéreket (egyikük, Stygár-Joó János az egyik vendég) és Kis Ervin Egont (a BinX stratégiai igazgatója, és a másik vendég) tizen-éve ismerem és kedvelem sokkal jobban, mint sima munka-társakat. Szakmailag és emberileg is annyit tanulunk egymástól a Számlázz.hu-sztori „kamaszkora” óta, hogy az semmivel nem mérhető. Ha az elején kezdenéd, őket hallgasd először: többek között a BinX víziójáról.
Ugyanúgy nagy kedvencem például
- a két könyvelőcég-vezető, akik rivalizálás helyett kedélyesen (és valódi humorral) osztják meg részben közös üzleti élményeiket (3. epizód: Kristó Zoltán és Urbán János),
- a szlovákiai magyar barátok, akik PPC-alvállalkozó és megbízója relációban lettek jóban egymással (2. epizód: Szabó László és Kaprinay Zoltán),
- az 5 és a 25 éves cég ügyvezetői, akik könyvelőket és fitnesz-edzőket kapcsolnak össze egymással (4. epizód: Turay Dia és dr. Zopcsák László).
Ha kattintasz, sőt, még bele is hallgatsz a beszélgetésekbe, tanúja lehetsz annak, hogy igazán komoly, nagy múltú, irgalmatlan sikeres cégek vezetői is hogyan támaszkodnak bátran egymásra: ha van kire.
Saját megélések: amit még tanulok, amit máris nagyon élvezek
Bevallom: jócskán 40+-os nőként nem egyszerű feladat magamat nézegetni a videófelvételeken, ahogy próbálok értelmes kérdéseket feltenni a vendégeimnek, és még értelmesen is kinézni közben… Gyakran nem sikerül! 🙂 Oké, mondom a tutit: ez nekem rettenetesen nehéz! Rémisztően élesek a kamerák, a mikrofonok, és a podcast műfajában pengeélesek a gondolatváltások, a hatásszünetek, a megfelelő (vagy meg-nem-felelő) pillanatok egy-egy közbevetett poénra, egy-egy kiegészítő kérdésre. Onnantól kérdés: vágható lesz-e, vagy „gyerekek, ez már így is marad”… 🙂
Megértettem, hogy a riporterség: egy szakma. Amit a produkciós partnerünk, a Betone Stúdió egyik vezetőjétől, Hampuch Richárdtól kaptam szuperjó tanácsként, épp erre vonatkozik: meg kell találnom a helyem kérdezőként és beszélgetőpartnerként ebben a show-ban, vagy a hallgató sem fogja megtalálni a magáét. Egyik legizgalmasabb szakmai kihívásom az utóbbi években!
Itt köszönöm meg Román Balázs, a Betone másik alapítójának kreatív és támogató közreműködését is a műsor létrehozásában: talán kevesen tudják, de Balázzsal együtt végeztük a Médiasulit, azóta vártam, hogy mikor dolgozhatunk már együtt! 🙂
Tartalommarketing tanulságok: érdemes még podcast-csatornát indítani?
Igen, igen, és igen.
Köszönöm a figyelmet….
Najó, ezt is kifejtem azért! 🙂
Igen, az üzleti podcast-piac azóta végképp „felzsúfolódott”, amióta a 317 címmel publikált kísérleti (játszós) podcastünket útjára indítottuk (majd elengedtük) Pintér Szabolccsal és Elek Marcival. Vannak kifejezetten élvezhető, hasznos, sőt, mostanra nagy múltú üzleti beszélgetés-sorozatok, amiket csak őszintén ajánlani tudok. De
- ha egy márkához igazán közel szeretnéd édesgetni a célcsoportodat,
- ha bele szeretnél duruzsolni egyenesen az agyukba, a legbensőségesebb műfajt használva erre,
- ha mélységeiben kell előtárnod egy (mondjuk frissen piacra lépő) üzleti entitás értékeit,
a podcast lesz a „te embered”. Akkor is (vagy talán épp azért!), mert más sokan készítünk és hallgatunk emberi-üzleti beszélgetéseket.
A klasszikus, tűz körül éjszakába nyúló törzsi együttlétekhez jobban hasonlító történetmesélésnél nincs semmi, ami hasonlóan alapvető értéket adhat – akár B2B piacon ténykedő – emberi lényeknek. Mi pedig épp ezt szeretnénk: a tartalommarketing értéket ad. A content design csak megtervezi, hogyan teheti ezt fenntartható módon. Ezt csináljuk a BinX-nél, és boldogan veszünk minden visszajelzést a Facebook, a LinkedIn, a TikTok, a YouTube és most már a Spotify / Apple Podcast csatornáink kapcsán is! 🙂
Bónusz trekk: a csapat
Mondanom sem kell, ahogy a legjobb marketinges produktumok, ez a műsor is csapatban készül. A már említett Kis Ervin Egon például egy előző életében tévés újságíró is volt (és még mi minden!), ezért a beszélgetés műfajáról és a riporteri feladatról tőle is elcsíphettem néhány hasznos javaslatot. Emellett a BinX marketingcsapata teljes egészében érintett a produkcióban, a koncepciótól a megjelent epizódokra mutató hirdetésekig ezeregy apró feladat adódik – mint a mesében –, amiben mind számíthatunk egymásra. Ezért külön nagyon hálás vagyok a kollégáknak! 🙂
Tanulság?
Hallgass podcast-eket, hogy a füledbe súghassuk az okosságot & jóságot! 🙂