fbpx

Csaó 2023, heló 2024! 🙂

2023.12.29.

2024

Évzáró poszt következik: mert nemcsak fílinges, hanem nagyon is hasznos összeszedni évente legalább egy alkalommal, hogy mi volt fontos, mi volt univerzális és mi volt személyesen meghatározó az utóbbi 12 hónapban. Ha visszanézünk erre az elég turbulens évre, amit lassan lezárunk, tanulhatunk a hibákból, inspirálódhatunk a sikerekből a jövő évre, és persze örömködhetünk, hogy megint öregbítettünk egy lépésnyit a szakmai hírnevünkön.. 🙂 De mielőtt belevágnánk a trendekbe, kezdjünk talán az idei legszebb pillanatokkal! 🙂

Legszebb 2023-as szakmai pillanatok

  • Amikor egy két és fél (2,5!) évvel ezelőtti projekt dokumentumaihoz kér hozzáférést az ügyfél egy új munkatársa – mert még mindig a #contentdesign alapelvei mentén építik az ökoszisztémát…
  • Amikor egy jó fél éve lezárult tervezés után elkezdenek megjelenni az új videók, amiket a közös projektben kitaláltunk az ügyféllel– mert a hosszadalmas munkafolyamat ellenére bevállalták…
  • Amikor papírokat válogatva egy 8 évvel ezelőtti (!) kommunikációs stratégia kerül elő, és meglepődve látom, hogy már ott, akkor, amikor még nagyon kevesen, perszónákban gondolkoztunk
  • Amikor kiküldöm a szép kari-lapot egy megbízómmal közös partnereinknek, és érkeznek vissza a jókívánságok, köszönetek az egész éves közös munkáért…

Na ezek azok a pillanatok, amikért úgy igazán #szeretemamunkám! 🙂

3+1 legfontosabb 2023-as trend (szintén némi szubjektivitással fűszerezve)

Négy éve építgetem a rendszert, de az utóbbi 1 év önmagában is nagyon izgalmas, mert a világ úgy amúgy is, és szakmailag elég turbulens időszak volt. Alább a legmeghatározóbb trendek, melyeket a tartalommarketingben bármilyen módon érintett KKV-szektor mindenképp a bőrén érzett idén. De ne csak egyszerűen felsoroljuk őket, hanem dolgozzuk fel a történteket nagyszerű „kollégáim”, kiemelkedő szakmai ismerősök nézőpontjából!

1. Jó, elsőként nyilván a ChatGPT

Haláchy Nóra az egyik kedvenc marketingesem a „hálózatban”: élőben,, LinkedIn-en és közös projektekben is. Nagyon találó LI-posztjában három hete, egy évvel a ChatGPT-robbanás után tette fel az ominózus kérdést: na, mizu? „Nem látom a tömegeket, akik Ferrarival járnak. Pedig annyira egyszerűnek tűnt egy webshopra vagy bármire rákötni a ChatGPT-t, és ELVILEG ugye dől a lé (mármint neked is, nem csak annak, aki a kurzust árulja).” És valóban. Használgatjuk, tanulgatjuk, csiszolódgatunk, és szépen forrja ki magát, a maga rendje szerint: de semmiképp nem világot romba döntő és újraépítő módon, hanem mint minden trend. Akármilyen rohamos is a felfutás, csillapodva beépül a mindennapokban (és / vagy hanyatlik), miközben a 100. újabb trendet cincáljuk rommá.

Ugyanerről Bay Áron cikkét olvasd a Számlázz.hu PARK-ban: GPT-4: jobbá vagy rosszabbá teszi a világot?

Ha a világmegváltó technológia korlátaira vagy kíváncsi, akkor Prauda Gergő LinkedIn-stratéga vezet végig a legtisztább (és legviccesebb) gondolatmeneten, ami segít megérteni: még mindig az emberi kreativitás a kulcsa mindennek. Is. „Miközben már komplett esszéket, iparágra és célközönségre szabott hírleveleket iratok a ChatGPT-vel percenként, most akadt egy pont, amin nem tudtunk közös nevezőre jutni…

2. Szexizmus? Ageizmus? Vagy inkább nemek és generációk harmonikus együttműködése?

Másodikként említem, mert fontosságához képest alig hallunk róla, és mert számomra az év top témái közé ugrott a nemek és korosztályok reprezentációja az üzleti világban. Kezdődött (szubjektíven nekem) egy nagyon izgalmas interjúval, amit Heal Edinával készítettem (ex-tech-vezető, jelenleg esélyegyenlőség-evangelista), és egy másik beszélgetésig futotta ki magát Steigervald Krisztián generációkutatóval. A kettő között pedig hatalmas rácsodálkozás szintén Friderikusszal, aki egyszerűen képtelen volt felfogni az Azahriah-jelenséget, szerintem nagyon ostoba korosztályi korlátok miatt. Itt főként a poszt alatti beszélgetést ajánlom figyelmetekbe, a linkelt interjúkon kívül!

3. Társadalmi párbeszéd: master level százezer

Büszkék lehetünk arra, hogy az Év embere-díj shortlistjén két Nobel-díjas, egy futballvilágsztár és egy, a szemünk láttára születő magyar popcsillag is szerepelt. A győzelem mégis annak járt, aki a viharvert 2023-ban is fel tudott tenni nekünk egy olyan kérdést, melyre mindannyian megálltunk. Az életvégi döntés jogáért küzdő ALS-beteg alkotmányjogász, Karsai Dániel lett a HVG Év embere, aki videóban reagált a díjra.írja a HVG.

A halálos beteg fiatalember szeptember végén posztolta Facebook-on, hogy az „életvégi döntések meghozatalának teljes magyarországi tilalma” miatt az Emberi Jogok Európai Bíróságához fordul. Azóta hatalmas sajtófigyelem övezi a munkáját, a társadalom legszélesebb rétegeiben és szintjein, sokan támogatják, még többen nyilvánítanak véleményt a témában, és bár az ügye még nem dőlt el, azért a stílusért (!), ahogy a közbeszéd foglalkozik a témával és a történetével, máris kitüntetett helyre került sokunk figyelmének terében.

Hogy hogyan tartalommarketing ez? A figyelemmel tudni kell bánni: felkelteni (kiérdemelni), fenntartani (érdekesnek maradni), és közben megtartani a kifejezően és befogadhatóan egyszerű, semleges, mégis nagyon-nagyon őszinte hangot. Ha van egy ügyünk, akkor ennek a közfigyelmet profin irányító keretezése a legfontosabb feladatunk. Ha nem egy életbevágó döntéssel, hanem „csak” egy márkával, termékkel, szolgáltatással kapcsolatban kommunikálunk, akkor is ugyanez a „szabály”. Ha semmi mást nem örökölnénk (de remélem mást is fogunk) Karsai Dániel vállalt küzdelmének eredményeként, ezt a beszédmódot minimum vigyük magunkkal tovább. Tartalommarketingben is.

Csak egy apró elgondolkodtató részlet a „kontentes” zsenialitásból, a sok közül: szerinted vajon miért használja szívesebben az életvégi döntés kifejezést eutanázia helyett?

+1: 2023 a videós kontent éve

Azért kapta a pluszegy sorszámot a videós tartalmak trendje, mert nem ez az első év, amikor MÁR TÉNYLEG mindent a videós tartalomfogyasztás ural. A TikTokról a 7Digits irgalmatlan alapos (és hosszú!) cikkét ajánlom figyelmedbe: TikTok marketing 101 – Kezdőknek és haladóknak, de ha a klasszikus videós platformon indulnál el jövőre, akkor Török Balázs nagyszerű összefoglalójával kezdd a következő évet: YouTube csatorna indítás és stratégia cégek számára 2024-ben.

Ma már nem elég egy magára valamit is adó márkának írott szóval jelen lenni a közönsége előtt, hanem meg kell tudni szólalni audio-vizuális formában is. Platformokon, régiókon, nyelvi korlátokon is átlépve, keresztbe-kasul. Nagyon sok sikert hozzá, ha jövőre kezdenél csak bele!

És hogy mi mutat túl ezeken a trendeken? Mi az, ami mindig, minden világjárvány divat ellenére örök? Kíváncsi vagyok a te válaszodra is! Szerintem elsősorban az emberi kreativitás, és a világhoz való hozzáállás, ami a nyelvi modellek által összerakott lehető legtökéletesebb tartalmakon is átsüt. Ezt őrizd, és fejleszd, ha jövőre is szeretnél kicsilingelni az egyre nagyobb és sötétebb szürke zajból, mert nagy szükség van rá(d).

Olvasnál még #contentdesign évzáró visszatekintéseket?

Boldog, sikeres, és tartalomdús 2024-et kívánok mindenkinek, aki szereti! 🙂

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

Social media veszélyek 101: a zárvány-hatás

Social media veszélyek 101: a zárvány-hatás

Cégvezetőként a LinkedIn-en építesz személyes brandet? Vállalkozóként ügyfelekre vadászol a közösségi médiában? Követed a számodra hasznos szakmai influenszereket, esetleg példát is veszel róluk a saját kommunikációdban? Vigyázz. Nem biztos, hogy reális képet...

bővebben