fbpx

„Hááát, jó lenne…” – lesz még itt erősebb szándék is 🙂

2022.09.09.

tartalmi ökoszisztéma

Beszélgettem ma egy kitűnő fiatal szakemberrel, aki frissen építette fel tanácsadói szolgáltatását, és most (érthető módon) szeretne ügyfeleket. Mivel pedig online marketinges, pontosan tudja, hogy tartalommarketingre is szüksége van a munkájához. Igen ám, de nem elég „tudni”, csinálni is kell – és még az alapos tudás sem „fordul át” operatívba csak úgy magától, ha a konkrét útvonalat nem ismerjük, amin a cél felé haladhatunk. Aztán haladunk. Mutatom a tervezés három mérföldkövét.

Így hát nekiálltunk kontent stratégiát tervezni együtt. A „Hááát, jó lenne…” választól pedig, ami arra a kérdésemre érkezett, hogy az új ügyfelek megtalálására valóban be szeretné-e vetni a tartalommarketing eszközét, eljutottunk a teljes és elkötelezett megértésig: hogyan és mivel fogja feltölteni a szerkesztőségi naptárát. Utóbbi lesz mostantól a Bibliája, az a böngészőablak, ami mindig nyitva van a Gmail, a naptár, a LinkedIn, a Trello mellett.

Megnéztük a kommunikációs perszónákat: kik ők, és mire kíváncsiak vele kapcsolatban. Megnéztük ezeknek a különleges és csodálatos lényeknek az útvonalait, amit bejárnak, hogy a végén vevővé váljanak. És persze elképzeltük, hogy ha minden perszóna a journey minden fontos fázisában akár csak néhány tartalmacskát kap, milyen szuper-gazdag tartalmi ökoszisztéma épülhet ezekből, és milyen szuper-sűrű szerkesztőségi naptár fejleszthető a tervezés végén. Már „csak” létre kell hozni és szépen sorban publikálni a tartalmacskákat (amik tényleg lehetnek akár egy-egy LinkedIn-poszt méretűek, nem kell mindenről rögtön eposzt komponálni).

Kommunikációs perszónák

Sokat írtam már kedvenc „munkatársaimról”, ügyfeleim vevői karaktereiről, a kommunikációs perszónákról. Ők nem egyszerűen az ideális vevők, hanem például Velőtrázó Valéria edző, aki a dzsimben biztatóan üvölt a klienseivel, viszont online marketingben nem annyira erős, némák a felületei… Tanácsadónk szépen végigvezeti őt (és további konkrét társait) a journey-n, hogy Valéria aztán profi online marketinget fejleszthessen, és még sokkal több ügyfelének süvölthesse le a fejét – mindenki megelégedésére.

Tartalmi útvonal, avagy kontent dzsörni (dzsengébbek kedvéért journey)

A „buyer journey” (vásárlói útvonal) utolsó állomása értelemszerűen a vásárlás. A tartalmi útvonal (mondjuk content journey) vége a megfelelő szintű elköteleződés arra, hogy végül a vásárlói útvonalra is rálépjen a fogyasztónk. Először tartalom-fogyasztónk volt, és a kontent ökoszisztémában terelgetve tettük őt potenciális vásárlóvá. Ott a végén a CTA, ahol hírlevélre iratkozik fel, vagy ingyenes konzultációra, vagy más célt teljesít, amit a tartalmakhoz kapcsoltunk:

A tartalom még nem elad, „csak” a vásárlásra (vagy újravásárlásra) teljesen felkészült állapotig kísér.

A tartalmi ökoszisztéma

Miután Valéria megtalálta nálunk kimondatlan kérdéseire a válaszokat (hogyan lesz elég ügyfele?, mitől lehet sikeres az online marketingje?, hogyan talál igazán profi együttműködő partnert?, és így tovább, általunk egyelőre elképzelhetetlen mélységekig), be is futhat hozzánk megrendelőként. De ehhez a szerkesztőségi naptárban időzített módon szépen fokozatosan fel kell építenünk az értékes tartalmak hálózatát, amin társaival együtt végigsétálhat, egész a kapunkig. Valéria, fáradj be hozzánk, és (például) rendelj webinár-funnelt Biksi Bendétől, az online marketing specialistától! 🙂

Tartalmi ökoszisztémát építenél magadnak (és leendő megrendelőidnek)? Beszélgessünk!

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

Sokkoló igazság a perszónáidról

Sokkoló igazság a perszónáidról

Ahogy az sejthető volt (például a clickbait híradókból tanulhatunk erről) minden feltűnően kattintékony cím mögött egy féligazság rejlik: a perszónáiddal kapcsolatos infó ritkán sokkoló. És ez nagyon is jól van így! Mert azt jelenti, hogy nem habókra termelsz /...

bővebben