fbpx

Így segít be a mesterséges intelligencia: AI-támogatott kommunikációs tanácsadás

2024.08.06.

AI tanácsadás

Mesterséges intelligencia = fröccsöntött műanyag. Merészen erős állítással indítok, és persze nem ilyen egyszerű a képlet, de ha nem adunk az AI munkájához egy jó adag „természetes intelligenciát”, tényleg borzasztóan egydimenziós termék gördül le a gyártósorról.

Van túlsó véglet is! Ha mindent megpróbálunk kézzel kraftolni, szörnyen hosszú ideig tart eljutni A-ból B-be, potenciálisan tele lesz hibával a végeredmény, és még sorozatgyártásra sem alkalmas, tehát nem tudjuk sokszorozni az elért eredményt.

Szándékosan nem határoztam még meg a kommunikációs terméket (ami lehet egy egész stratégia vagy egy darab Facebook poszt is), mert jószerivel minden darabkára igaz az állítás. Tartalommarketingre szűkítve azzal a kitétellel marad helyes a kijelentés, hogy ezen a területen kiemelkedően nagy szükség van az emberi kreativitásra.

(Erről legutóbb itt írtam: Stratégia és kommunikáció: „AI vs. ember”, 4 menetben)

Kreativitás = szakma + fantázia + ötlet + piacismeret + egy csöpp megőrülés

Engedd el a fantáziád, ha (!) már a szakmai alapok megvannak! Így jön össze a természetes intelligencia hozzáadott értéke: értesz valamihez, de ki is tudsz lépni a dobozokból, amiket a suliban vagy formálisabb szakmai körökben a fejedbe vertek.

Amikor segítségül hívod a mesterséges intelligenciát a munkádhoz, akkor mind a kiindulási alapok, mint a „díszítés” a te fejedből pattannak elő. Igen, sok köztes munkát, kutatást, strukturálást, megfogalmazást átvehet tőled a gép, de neked is ott kell lenni a szakértelmeddel.

Vagy segítségül hívsz valakit, mondjuk egy tartalomdesignert, aki úgy használja gyakorlott mozdulatokkal a te céljaid elérésére az AI eszközöket, hogy közben kommunikációs szakértelmét és kreativitását is hozzáadja a folyamathoz.

ÚJ SZOLGÁLTATÁS A CONTENT DESIGN BY VERA PALETTÁJÁN: AI-TÁMOGATOTT KOMMUNIKÁCIÓS TANÁCSADÁS

HA ÉRDEKEL A MEGOLDÁS, TÖLTDS KI A CONTENT DESIGN AJÁNLATI BRIEF-ET, ÉS MÁR FEL IS VESSZÜK VELED A KAPCSOLATOT, HOGY ÁTBESZÉLJÜK EGYÜTT AZ IGÉNYEKET ÉS EGYEDI AJÁNLATOT DOLGOZUNK KI A SZÁMODRA.

AI tanácsadás: milyen esetekre ajánljuk?

  • Ha egyedül dolgozol, nincs időd és szakértelmed minden marketingfázishoz, de még nem tudsz megbízni egy állandó alvállalkozót vagy ügynökséget.
  • Ha csapatod is van a marketingfeladatokra, de elakadtatok a folyamatban valahol a tervezéstől promptolásig és publikálásig.
  • Ha már jól bejáratott kommunikációs folyamatokat működtetsz social és más csatornákon, de továbblépnél a kínálatod továbbfejlesztése után egy új kommunikációs metódus segítségével.

Keress minket, ha kérdésed lenne a fentiekkel kapcsolatban!

Nyitókép:Erik Lucatero on Unsplash

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

Stratégia, kommunikáció – és kollaboráció

Stratégia, kommunikáció – és kollaboráció

Előző posztomban (Stratégia és kommunikáció: tyúk vagy tojás?) arról írtam, hogy mielőtt tartalmi ökoszisztémát dolgoznál ki, pontos üzleti és marketing-kommunikációs tervet érdemes készítened. Legalábbis akkor, ha szeretnél egy jól meghatározott cél felé haladni, az...

bővebben