Egy kedves szervezetfejlesztő ismerős szerint vannak a „bölcsész-marketinges” és a „gépész-marketinges” típusú szakemberek. Persze a „jó marketinges” (nincs ilyen) mindenhez ért (ilyen sincs), és benne találkozik minden szakirány, agyfélteke és „polihistória”. De viszonylag ritkán jön szembe velünk az utcán olyan jampi, aki magabiztosan (és hitelesen) állítaná magáról: épp olyan könnyedén és örömmel ír és számol, excel-ezik és word-özik, fogalmaz és kalkulál, méghozzá kezdetektől, karakterénél fogva.
A tartalommarketing sem jellemzően „szavas” vagy „számos” történet, akármennyire is azt gondolnánk, inkább sztorizzunk, inkább készítsünk klassz szövegeket, mint kalkuláljunk. Analitikát, funnel-eket, KPI-ket és ROI-t épp annyira kell néznünk és folyamatosan újraterveznünk, mint a helyesírást tökéletesre pattintani.
Így aztán hoztunk néhány számot, adatot a content marketing háza tájáról a Hubspottól, akik már a lendkerék-modellel belophatták magukat a #contentdesign-olvasók szívébe… Nem a magyar piacról szólnak a számok, de így is sokatmondóak. Mutatunk belőlük néhányat, persze jól megkommentelve:
Kontentstratégia
- „A marketingesek 82%-a aktívan használja a tartalommarketinget.” Igen, mert megkerülhetetlen, nem is lenne érdemes.
- „A marketingesek több mint 60%-a értékesítésen keresztül méri tartalommarketing-stratégiájának sikerét.” Nem, szerintünk az elkötelezett közönség felépítése hosszú távú cél, aminek a márkára is van hatása, de ezen keresztül természetesen a stabilitás mellett növekedést is hoz.
- „A marketingesek 70%-a aktívan befektet a tartalommarketingbe.” A többiek pedig passzívan… 🙂
- „A webes forgalom a tartalommarketing-stratégiák sikerének két leggyakoribb mérőszáma közé tartozik.” A másik pedig a márkaismertség lehet, hiszen egy erős, hiteles brand szuper kontent nélkül ma már nehezen elképzelhető.
- „A marketingszakemberek ma több közönségszegmens számára készítenek tartalmat – a három közönségszegmensre irányuló marketing a leggyakoribb.” Őket pedig a perszónakutatással tudjuk igazán mélyen megismerni.
Blog, videó, audio – „minden valamire jó”
- „A 3000 szónál rövidebb cikkek a harmadik helyen álltak a legjobb eredményeket produkáló B2B tartalomelemek között az elmúlt 12 hónapban.” Hiszen a videó nagyon jön föl, nyomában a podcast-ekkel!
- „A tartalommarketing-stratégiával rendelkező cégek 48%-a kihasználja a blogírást.” Ez kevésnek tűnik, Magyarországon még mindig a blog adja a legfontosabb pillérét a kontent-aktivitásoknak.
- „A blogírást hasznosító marketingszakemberek 56%-a szerint ez hatékony, 10%-uk pedig azt, hogy ez hozza a legnagyobb megtérülést a befektetésen.” Alacsonynak tűnik ez az 56% is, de ha tartalmi ökoszisztémában gondolkodunk, akkor mindjárt érthetővé válik a blog (önmagában) viszonylag alacsony hatékonysága.
- „A videó lesz a legnagyobb befektetés a B2B márkák számára 2022-ben.” Ezt több ügynökség is hangsúlyozza, itthoni adatok alapján „jósolva”, bár a Growww nem az a jósolgatós, inkább a pontosan megmérős típus… 🙂
- „A videó a tartalomstratégiában használt első számú formátum 2021-ben.” Amerikában mindig minden kommunikációs trendben előttünk járnak, de ebben a fentiek alapján éppen csak.
- „A videómarketingesek 87%-a szerint a videó megnövelte webhelyük forgalmát, és 80%-uk állítja, hogy a videó közvetlenül növelte az eladásokat.” Szuperjól felépített funnel-ek, szevasztok! 🙂
- „A Google után a Facebook a legnépszerűbb videóplatform.” Gigászok harca minden bitért…
- „Az audiotartalmakat és podcastokat használó marketingszakemberek 80%-a ugyanannyi vagy több költést tervez erre 2022-ben.”
- „2021-ben az átlagos hallgató az Egyesült Államokban heti 16:14 órát tölt online hanganyaggal, hetente nyolc podcastot hallgat meg.” Ezek sem hazai adatok, de mi is ezerrel jövünk fel: „Az online népesség harmada szokott podcastokat hallgatni” – írja a ResearchCenter Consulting.
- „A Spotify a legnépszerűbb online audiomárka.” Na igen – a 317 podcast is ott hallgatható.
Jelentkeznél egy mini-tanácsadási projekt jellegű 317 podcast-témának…? Tégy így! 🙂