fbpx

Számok a szavak mellé: adatok tartalommarketingről

színek, számok, adatok

Egy kedves szervezetfejlesztő ismerős szerint vannak a “bölcsész-marketinges” és a “gépész-marketinges” típusú szakemberek. Persze a “jó marketinges” (nincs ilyen) mindenhez ért (ilyen sincs), és benne találkozik minden szakirány, agyfélteke és “polihistória”. De viszonylag ritkán jön szembe velünk az utcán olyan jampi, aki magabiztosan (és hitelesen) állítaná magáról: épp olyan könnyedén és örömmel ír és számol, excel-ezik és word-özik, fogalmaz és kalkulál, méghozzá kezdetektől, karakterénél fogva.

A tartalommarketing sem jellemzően “szavas” vagy “számos” történet, akármennyire is azt gondolnánk, inkább sztorizzunk, inkább készítsünk klassz szövegeket, mint kalkuláljunk. Analitikát, funnel-eket, KPI-ket és ROI-t épp annyira kell néznünk és folyamatosan újraterveznünk, mint a helyesírást tökéletesre pattintani.

Így aztán hoztunk néhány számot, adatot a content marketing háza tájáról a Hubspottól, akik már a lendkerék-modellel belophatták magukat a #contentdesign-olvasók szívébe… Nem a magyar piacról szólnak a számok, de így is sokatmondóak. Mutatunk belőlük néhányat, persze jól megkommentelve:

primary forms of media used in content strategy 2021
Forrás: The Ultimate List of Marketing Statistics for 2022

Kontentstratégia 

  • “A marketingesek 82%-a aktívan használja a tartalommarketinget.” Igen, mert megkerülhetetlen, nem is lenne érdemes.
  • “A marketingesek több mint 60%-a értékesítésen keresztül méri tartalommarketing-stratégiájának sikerét.” Nem, szerintünk az elkötelezett közönség felépítése hosszú távú cél, aminek a márkára is van hatása, de ezen keresztül természetesen a stabilitás mellett növekedést is hoz.
  • “A marketingesek 70%-a aktívan befektet a tartalommarketingbe.” A többiek pedig passzívan… 🙂
  • “A webes forgalom a tartalommarketing-stratégiák sikerének két leggyakoribb mérőszáma közé tartozik.” A másik pedig a márkaismertség lehet, hiszen egy erős, hiteles brand szuper kontent nélkül ma már nehezen elképzelhető.  
  • “A marketingszakemberek ma több közönségszegmens számára készítenek tartalmat – a három közönségszegmensre irányuló marketing a leggyakoribb.” Őket pedig a perszónakutatással tudjuk igazán mélyen megismerni.  

Blog, videó, audio “minden valamire jó”

  • “A 3000 szónál rövidebb cikkek a harmadik helyen álltak a legjobb eredményeket produkáló B2B tartalomelemek között az elmúlt 12 hónapban.” Hiszen a videó nagyon jön föl, nyomában a podcast-ekkel!
  • “A tartalommarketing-stratégiával rendelkező cégek 48%-a kihasználja a blogírást.” Ez kevésnek tűnik, Magyarországon még mindig a blog adja a legfontosabb pillérét a kontent-aktivitásoknak.
  • “A blogírást hasznosító marketingszakemberek 56%-a szerint ez hatékony, 10%-uk pedig azt, hogy ez hozza a legnagyobb megtérülést a befektetésen.” Alacsonynak tűnik ez az 56% is, de ha tartalmi ökoszisztémában gondolkodunk, akkor mindjárt érthetővé válik a blog (önmagában) viszonylag alacsony hatékonysága. 
  • “A videó lesz a legnagyobb befektetés a B2B márkák számára 2022-ben.” Ezt több ügynökség is hangsúlyozza, itthoni adatok alapján “jósolva”, bár a Growww nem az a jósolgatós, inkább a pontosan megmérős típus… 🙂

“A szakértők jóslása szerint 2022 őszére a megosztott tartalmak 82%-a videó lesz!” Growww Digital: Online marketing kihívások – készülj fel 2022-re!

  • “A videó a tartalomstratégiában használt első számú formátum 2021-ben.” Amerikában mindig minden kommunikációs trendben előttünk járnak, de ebben a fentiek alapján éppen csak.
  • “A videómarketingesek 87%-a szerint a videó megnövelte webhelyük forgalmát, és 80%-uk állítja, hogy a videó közvetlenül növelte az eladásokat.” Szuperjól felépített funnel-ek, szevasztok! 🙂
  • “A Google után a Facebook a legnépszerűbb videóplatform.” Gigászok harca minden bitért…
  • “Az audiotartalmakat és podcastokat használó marketingszakemberek 80%-a ugyanannyi vagy több költést tervez erre 2022-ben.” 
  • “2021-ben az átlagos hallgató az Egyesült Államokban heti 16:14 órát tölt online hanganyaggal, hetente nyolc podcastot hallgat meg.” Ezek sem hazai adatok, de mi is ezerrel jövünk fel: “Az online népesség harmada szokott podcastokat hallgatni” – írja a ResearchCenter Consulting.
  • “A Spotify a legnépszerűbb online audiomárka.” Na igen – a 317 podcast is ott hallgatható.

Jelentkeznél egy mini-tanácsadási projekt jellegű 317 podcast-témának…? Tégy így! 🙂

Hasonló bejegyzések

Egyszerű tartalommarketing? 3 lépés, és némi olvasás…

Egyszerű tartalommarketing? 3 lépés, és némi olvasás…

Egyszerű tartalommarketing nem feltétlenül létezik, talán ez nem is baj – viszont abban a pillanatban, hogy átlátod a teendőket, és megvan az eleje-közepe-vége, máris barátságosabbnak tűnik. Már csak neki kell állni, és lépésről lépésre elmélyülve megérteni, majd...

bővebben