Egy érdekes eset hívta életre ezt a posztot, az 1gondolat sorozat 7. részét. Sok kör egyeztetés után egy kedves leendő ügyfélnek ugyanis azt javasoltam, hogy még ne vágjunk bele a közös tervezésbe. Tartalommarketing témák, folyamatok újragondolása előtt szüksége lenne üzleti stratégia(-i irányvonalak)-ra marketingterv(-hez kapcsolódó alapgondolatok)-ra, melyek hiányában csak még mélyebbre ásná magát a „képtelenség megfelelő kontenttel ellátni a közönségemet” nevű gödörben… A kimenethez ugyanis bemenetre is szükség van.
(Ugyanez amúgy fordítva is igaz… Anekdota: amikor úszni tanultam, sokszor találtam szembe magam azzal a problémával, hogy nem kapok rendesen levegőt. Ekkor fedeztem fel a kilégzés fontosságát: a kiürített tüdő minden gond nélkül megtölthető ismét, csak ehhez ki kell fújni az előző adagot…:))
A content design workshop témákat ad, folyamatokat tisztít ki, perszónákat és journey-ket tesz világossá, miután vannak elképzeléseink arról, hogy mit adunk, kinek adjuk, hogyan adjuk, és hogy hogyan működik mindez a cégünk gyakorlatában. Kicsit aképpen, ahogy megvesszük a festékeket és az ecseteket, mielőtt nekiállunk kimázolni a lakást.
Ugrás az ismeretlenbe?
Változás! Elszánás, tervezés, cselekvés. Ebben a melegben amúgy tényleg nehéz belépni egy számítógéphez, agymunkához kapcsolódó folyamatba. Sokkal könnyebb arra motivációt gyűjteni, hogy beleugorjunk egy hatalmas medence hideg vízbe, tóba, folyóba, tengerbe, és ússzunk egy nagyot. Tartalommarketing tervezéséhez azonban hasonló típusú elszánásra van szükség: szinte fiziológiailag kell érezni, hogy el szeretnénk érni a közönségünket, hogy változást szeretnénk a vállalkozásunkban, hogy valóban készek vagyunk hosszú távra építeni új szokásokat a cégünkben. Ez nem kis feladat! Akinek még nem ég a talpa alatt a talaj, nem indul útnak.
Vidd magaddal az előkészületről, a nagy-levegő-és-csináljuk típusú elszánásról szóló gondolatot, és az én történetemet is szeretettel ajánlom: egy alaposan átgondolt „eltanácsolás” az összehangolt csoportmunka érdekében sok pontot érhet a szolgáltatásunk pozicionálása, és a saját energiánk beosztása szempontjából is.
(Ha pedig már a marketingstratégia tervezésében is kérnéd a támogatásomat, akkor a teljes content design folyamaton „sétálunk” végig közösen, melynek az utolsó állomása a tématervező workshop.)
Forrósodik már a talpad alatt a talaj?
Vedd fel velem a kapcsolatot!
Követnéd a gondolatmenetet?
Kövess és beszélgessünk Facebook-on!