fbpx

5 éves a content design: ünnepeljünk együtt

2024.10.26.

content design szülinap

Épp 5 évvel és 40 nappal ezelőtt, 2019. szeptember 16-án két laptop halvány fényei csatlakoztak az alkonyodó Egyetem tér elegáns közvilágításához. Két szabadúszó vállalkozó, egy webes és egy tartalommarketinges ültek a padon és lázasan ötleteltek. Annyira belemelegedtek, hogy a szomszédos kávézó zárása után itt a téren dolgoztak lelkesen tovább. Onnan tudom mindezt (nyilván:), hogy az egyik én voltam, és ma is szívesen emlékszem vissza az estére, amit később a content design születésnapjaként határoztam meg.

Ez volt az a pillanat, amikor első ügyfelem, a webes, már összerakta az első weboldalamat barterben, én pedig első workshopunkat tartottam neki: cége kontent irányain ötleteltünk. Nekem is más szállítja már be a webfejlesztést, első ügyfelem is kicsit mással foglalkozik azóta, de a szülinap az szülinap. Azt bizony, ha általában kicsit késve is, de mindig megünnepeljük! 🙂

Ünnepeljük együtt itt, ebben az elcsúszó időben – ahogy én épp írom, te épp olvasod a content design történetét. Vele együtt, remélem, a magad történeteit is megtalálod, amelyeket a vállalkozásod, a szellemi (vagy fizikai) terméked fejlesztése során te tapasztalsz!

0. Tartalommarketing és content design – 2019

Marketingesként és ex-újságíró ex-szövegíróként mi sem természetesebb, hogy a tartalommarketing területén találod meg magad igazán. Amikor a service design is belépett az életembe, rengeteg munka, kutatás, inspiráció összegyúrásával jutottam el a content design koncepciójához. Ha a szolgáltásokat tervezhetjük design-alapon, tervezzük a tartalom-stratégiánkat is design-alapon! Miért is ne, a design lényegében minden életterületen és üzleti problémában hatalmas segítséget nyújthat, és a következő évek tapasztalata ezt alaposan igazolta is. A módszertan megszületett, és életre kelt!

1. Content design és ügyfélszerzés – 2020

2020-ban (és részben a következő években is) az volt a legfontosabb feladataim egyiket, hogy a módszert praktikusan munkára is fogjam. Tehát találtam ügyfeleket, akik megszavazták nekem és a content design-nak a bizalmat, és beemelték a stratégiájukba, kommunikációjukba a közös munkánk eredményét. Dolgoztam coach-okkal, kisebb és nagyobb SaaS cégekkel, tanácsadókkal és médiavállalattal, sőt, még egy jógaoktatóval is. Tartalmi ökoszisztémákat építettünk, melyek többnyire azóta is burjánzanak és gyümölcsöket hoznak. Ekkor kezdtem konferenciákon is beszélni a content design-ról, pl. az Evolution konferencián, épp a covid ki- és berobbanása előtt 1-2 perccel.

2. Ügyfélszerzés és stabilizálódás – 2021

Aki 5 éve követi a híreket itt és LinkedIn-en, tudja, hogy a jó tartalom a márka (biznisz) és a közönség (befogadó, leendő vevő) igényeit egyszerre tartja szem előtt: értéket közvetít, és valós igényt szolgál ki. 2021-ben már nagyon stabilan meg tudtam fogalmazni a módszer előnyeit és a szolgáltatás célcsoportját, így a tanácsadói márka is erősödött. Aktívan kerestem az ügynökségi együttműködéseket, amit már előző évben elindítottam, de a legtöbb content design projektet önálló tanácsadóként vittem be a cégekhez. A Számlázz.hu-val is állandósult az együttműködés, a Számlázz.hu PARK tartalmi ökoszisztéma szépen növekedett közös gondozásunkban.

Tartalmi ökoszisztéma: amit építünk, mert már tudjuk, hogy hogyan kell

3. Stabilizálódás és továbbfejlődés – 2022

Az év egyik legizgalmasabb munkája egy kísérleti podcast elindítása és 10 adás elkészítése volt két csodás marketinges kollégával: ez volt a 317 podcast, stratégia, kontent és hirdetés metszetében. Minden percét imádtuk a készítésnek, de mivel nem volt mögötte biznisz modell, a kísérleti időszak végével pihenőre küldtük.
Ügyfeleim között (ahogy érdeklődésem homlokterében is) megjelent a fenntarthatóság és a klímakommunikáció is. A Scale Impact-tel való együttműködésben rengeteget tanultam a társadalmi vállalkozásokról, és egy fenntarthatósági tanfolyamon is továbbképeztem magam a témában. Ez utóbbi azért volt igazán izgalmas, mert a „vizsgamunkám” a klímakommunikációban is értékes perszónagondolkodásról készült.

Legfontosabb ügyfelek: Számlázz.hu, BinX, 10 millió fa Egyesület, Prefixbox, MotiBro, Holnapház, LottiRose, IttaSzezon, FourBites, AOSZ, Scale Impact, Smart Commerce Consulting, SmartBooks, Élelmiszerbank Egyesület – és még sokan mások… (Részletes visszajelzéseket a Rólunk oldalon olvass!)

4. Továbbfejlődés és megállapodás – 2023

Ha egy cég vagy akár egy üzleti-kommunikációs módszertan megáll a fejlődésben, nem sok jövő vár rá. De a content design folyamatosan mélyül, és ebben az évben állandó ügyfelekkel kezdett többet dolgozni. Megérkezett a BinX is év végére, ami szakmai életem egyik legizgalmasabb megbízása. Itt a LinkedIn-posztom az együttműködés indulásáról, és máig ugyanilyen intenzitással dolgozunk együtt egy kiterjedt és erős tartalmai ökoszisztéma felépítésén. Közben elkészült a Számlázz.hu-val közös következő fejezet is, a Számlázz.hu Akadémia, amire ugyancsak büszkék lehetünk.

5. Content design és ünneplés – 2024

Ezúttal nem a szülinapra szeretnék veled koccintani, hanem arra, hogy egyre több pompás, magyar nyelvű üzleti tartalom szövi keresztbe-kasul a internetet. Ez volt a küldetés: ha a kkv-k nem is engedhetik meg maguknak, hogy borzalmas hirdetési összegeket költsenek a neten, azt bizony muszáj és érdemes is megtenniük, hogy értékteremtő kommunikációban léteznek a (leendő) ügyfeleikkel. Meg tudják határozni a közönségüket, és értik a kölcsönösséget az értékcserében: informálnak és szórakoztatnak, miközben épül a brand, ami támogatja az értékesítést, és fejlődik a cég is. Mára jócskán 100 fölött a cégek, vállalkozások száma, amelyekkel volt szerencsém együtt dolgozni az elmúlt 5 évben, és bár vannak néha nehéz pillanatok, egyetlen percét sem bántam meg.

Csak így tovább, magyar nyelvű internet! 🙂

Szeretnél te is szuper tartalmi ökoszisztémát építeni? Esetleg ügynökségként van szükséged content design beszállítóra az ügyfelednél? Beszélgessünk! 🙂

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

Mire jó egy lábtörés…

Mire jó egy lábtörés…

Mondhatnánk, hogy semmire, és orvosi szempontból tökéletesen igazunk is lenne. De mégiscsak kiesik belőle néhány tanulság, egyet megosztok saját friss tapasztalataim közül. Novemberben sikerült úgy eltörnöm a bokám, hogy a lemezelés-csavarozás után másfél hónapig...

bővebben