fbpx

Felhő-edzés: lehetőségek társas távolságtartás idején

content coaching a felhőből

Rengeteg virtuális tenyér csap egymásba, ha már a valódiaknak most nem szabad. Karantén – vagy a javasolt társas távolságtartás (social distance) – idején nemcsak az aggodalom és az óvintézkedések, hanem az irgalmatlan erejű segítő szándék is halmozottan megjelenik. Mit megjelenik, elemi erővel tör be a social térbe, meteorként világítja be az egyre sötétebb felhőkkel árnyékolt égboltot!

Apropó, felhők… Hirtelen nagyot ugrott a felhő-szolgáltatások ázsiója. Azok a cégek, amelyek már magas szinten digitalizáltak, és otthon vannak a ‘home office’ működtetésében is, komoly előnyt élveznek. Általában ezek azok az entitások egyébként, akiket kevésbé ráz meg a karantén lehetőségének híre is, és rögtön segítséget igyekszenek nyújtani a rászorulóknak. Épp úgy, ahogy a szomszédok egymásnak: terjed a nyomtatható, lépcsőházakban kiragasztható röpirat, amiben az idős lakóknak tudod felajánlani a segítségedet, például bevásárlásban.

Mi az, amit cégek (akik amúgy SZINTÉN emberek!) egymásnak, és közönségüknek felajánlhatnak a feje tetejére állt új világban?

Íme a kedvenc vállalati példáim a ‘társas távolságtartás’ negatív hatásainak ellensúlyozására

  • Cirko gejzír mozi, márc. 12.: Bár méretük miatt nem lennének kötelesek bezárni, saját hatáskörben mégis meghozták ezt a döntést, és ezzel párhuzamosan elérhetővé tettek egy halom filmet online. (Igen, ahogy a PornHub kinyitotta a kapuit Olaszországban – de ez egy kis magyar művészmozi.)
  • Számlázz.hu, márc. 12.: A közel 190 ezer vállalkozást kiszolgáló online számlázó elérhetővé tette a #free csomagot használó ügyfelek számára is a funkciót, hogy könyvelőiket meghívhassák a számlázási fiókjukba. Így nem kell személyesen találkozni a számlák átadásához!
  • Csíkszerda improvizációs kórus, márc. 12.: Online próbákat tartanak, hogyan elkerüljék a teli torokból találkozást – és teljesen elképesztő módon még működik is! 🙂
  • Vision Team, márc. 13. este: Az iskolák bezárásának miniszterelnöki bejelentését követően, este 11-kor tette közzé a 3 szervezet, hogy a távoktatás támogatására technikai eszközöket kölcsönöz, ingyen. (Egy óra alatt kétezren megosztották a felajánlást: ilyen a virális poszt, kábé gyorsabb, mint a járvány, és ilyen a valódi segítség.)
  • Gyerünk, anyukám!, márc. 13.: Otthoni edzéseket bocsájt a közönség rendelkezésére, ingyen: a #maradjotthon rendkívüli videótár heti 4 edzést ad, minden korosztálynak, 0 Ft-ért, mert sportolni vesztegzár alatt is kell, sőt, muszáj!
  • Underground marketingügynökség, márc. 13.: Az Underground marketingügynökség zárt FB-csoportjában (ahol egyébként aktív résztvevőként követem az eseményeket) közösségi összefogást indítottak a válságkezelésre: a tagok leírják egy táblázatba, hogy mit csinálnak, milyen kihívást okoz a koronavírus-helyzet és hogy kell-e nekik segítség. Emellett ugyanebbe a táblázatba írják azt is, hogy ők kinek tudnak segíteni. Erről sajtóközleményt adtak ki, várhatóan viszontlátjuk a hírt itt-ott.
  • ROI – túlélőkészlet webáruházaknak, és további jó példák, márc. 13.: Túlélőkészlet, méghozzá a javából, minden online vállalkozónak hasznos tippekkel, hivatkozásokkal, adatokkal, kimutatásokkal.
  • A lista folyamatosan bővül – kommentelnéd, hogy te mivel találkoztál a környezetedben, ami ide kívánkozik?

Pro tipp: vonulj home-office-nyugalomba, és tervezz tartalmakat!

Mivel a content coaching, avagy a tudatos tartalomtervezés online (Zoom, Hangouts, Skye, vagy más eszközök segítségével) könnyedén támogatható, ezért lehet ideje az együttműködésnek. Sorra mondják le az üzleti konferenciákat is a szervezők, tehát a társas tanulásnak, networking eseményeknek most szintén lőttek. Ha olyan bizniszed van, ahol “kényszerpihenőt” jelent a társas távolságtartás, és szeretnéd mégis hasznosan tölteni az időt, állj neki a régóta halasztott újratervezésnek! Üzleti stratégia, marketing-terv, content design – ezeket most mind elő lehet venni, utóbbiban örömmel segítek is, akár online.

Vegyük fel a kapcsolatot!

Facebook-on folytassuk? Gyere dumálni, követni!

PS: Reggel elvitelre kértem egy kávét a sarki specialty kávézóban – amíg készült a lattém (itt ilyet is adnak:), elmentem kezet mosni. Fekete kesztyűben keverte a lány az italom, mielőtt fedőt tett volna a pohárra (a kasszánál egy kollégája foglalkozott a pénzzel, szintén fekete kesztyűben), és ahogy kezembe nyomta a papírpoharat, rám mosolygott: “Vigyázz magadra!”
Ebben valahogy az is benne volt, hogy “Mi is vigyázunk rád, te is vigyázz magadra!”, meg az is, hogy “Tök jó, hogy kezet mostál, amíg főztük a kávéd, tudjuk, miért…” Meg egy csomó minden más is. Hogy utasították-e a főnökei, hogy ezt mondja a vendégnek, vagy magától jött neki, szinte mindegy is. Jól esett.
Vigyázzatok magatokra, vigyázzunk egymásra!

Hasonló bejegyzések

A velünk élő közösségimédia-történelem

A velünk élő közösségimédia-történelem

Talán vannak még, akik emlékeznek azokra az időkre, amikor fából készült papírra nyomtattunk rá festékből készült betűket, hogy azokat mások elolvasva megismerhessék a gondolatainkat. Történt ez a szakdolgozatok esetén is, és ha szerettünk volna diplomát kapni, akkor...

bővebben