fbpx

Kontent-e a koronavírus?

2020.03.04.

koronavírus

Nem. A koronavírus NEM kontent.

Köszönjük a figyelmet, viszonthallásra.

Persze, ha ez ilyen egyszerű lenne, ez a blogposzt meg sem született volna, tehát bizonyos helyzetekben árnyaltabb ennél a kép. De ne feledjük: a koronavírus alapvetően nem kontent.

Mikor kontent mégis?

Amikor az összes gazdasági és lifestyle médium lehozza (naponta) valódi aktualitás, valódi hírérték nélkül a maga javaslatait járvány esetére, szinte minden esetben indítva azzal, hogy NE PÁNIKOLJUNK, akkor a koronavírus nem kontent. Ugyanis minden egyes általános összefoglaló a tényszerű és higgadt tájékoztatás koporsójába ver hangos ütésekkel újabb szeget, növelve a hangzavart. Bizonyos mennyiség fölött teljesen felesleges. Hol a határ? Jó kérdés, érdemes lenne alaposabban keresgélni.

Néhány kivételes esetben viszont igenis van helye a precíz, hiteles és unikális (!) SZAKMAI összefoglalóknak. Mutatok példákat:

  • TASZ: A Társaság a Szabadságjogokért összefoglalója Jogi túlélőkészlet karantén esetére releváns, más aligha írhatta volna meg helyettük, és hasznos, hiszen valós információigényt elégít ki.
  • MiniCRM: Hatékony vállalkozáshoz egyre több releváns háttértanácsot is nyújtó online szolgáltató cégvezetőknek foglalja össze a tippjeit járvány esetére: Így készülünk a koronavírusra. Hiteles, mert személyes, könnyen fogyasztható, mert tömör és lényegre törő, azon kívül pont aznap jelent meg, amikor az első hazai fertőzésről a hírek, tehát időzítésre is stimmel. Márkatartalom, mégis helyet szorít magának a kórusban.
  • Ebben a cikkben is szerepel a Zállatorvos félórás videója, ami – eddig, szerintem – a legtökéletesebb tudományos-ismeretterjesztő összefoglaló a vírus kapcsán. A Koronavírus (COVID-19) összefoglaló, mert még tutira nem unod… megjelenése után két héttel közel félmillió megtekintésnél jár. Pont azért, ami a jó kontentet jellemzi: hiteles, alapos, elfogulatlan, és informatív. Plusz irgalmatlan szórakoztató!
  • Magyarország Kormánya ezzel szemben egy Facebook-posztot tett ki a vírus hazai megjelenésének estéjén. A poszt szövegében NEM szerepel egyetlen link sem, hová szíveskedjek további információért fáradni (valószínűleg nem szoktak internetezni a social médiát kezelő a kollégák). Az infografika ettől függetlenül blikkfangos megoldás… Ilyenkor megtalálja mindenki a vérmérsékletére szabott forrásokat, ezek lesznek a kommunikátor szempontjából kb. 90%-ban a dezinformációt és fölösleges pánikkeltést habosító médiatartalmak. (Így tehát ez utóbbi tipikus ellenpélda volt.:)

Ha tehát a saját szakterületed szempontjából, speciális hozzáértésed jóvoltából tudsz a közönségednek az ő számára releváns és valamiben újszerű információval szolgálni, közölj tartalmat a koronavírusról!

Széles körű társadalmi összefogásnak hívják, amikor a közösség egésze szempontjából kihívásos helyzetben valódi segítséget nyújtunk egymásnak – akár információ formájában. Erre nagy szükség van.

Amikor pedig fölös szájtépést teszünk hozzá az amúgy is dús kánonhoz, azt úgy hívják: kontraproduktív erőfeszítés. Rombolod vele a márkád értékét, mert csak zajosan kavarod a vihart a biliben: Ezzel kommunikálod tisztán, hogy nincs valódi és fontos üzeneted a közönségednek, nincs számára tartogatott valódi tartalmi értéked. Ahogy – talán erre következtetnek ebből? – a szavadnak, talán a szolgáltatásodnak sincs valódi értéke.

Anyák napját (szigorú mércével) csak akkor ünnepeld a márkakommunikációdban, ha óvodát üzemeltetsz, vagy virágboltod van.

Persze, mind nyitottak vagyunk az olyan mókákra, ahol a Lidl húsgombócos sztorijára rárepülhettünk. Ez így van jól. De mindenre nyakló nélkül rákontrázni egyet jelent azzal, hogy üres a kontent naptárad, és talán soha nem is készítettél tartalomstratégiát. Ha rendszerint csak “valamit” posztolsz: erről a szokásról a 7blog bejegyzését olvasd el, mindenképp.

  • Tudsz jó vagy nagyon rossz példákat “virológiai” kontent-gyártásra? Kommenteld, hadd gyűljön a tudás!
  • Rárepültem én is a koronavírusra? Talán. Megérte?
  • Gyere beszélgetni róla a Facebook-ra!

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

1gondolat: hadd tudja a jobb kéz, mit akar a bal

1gondolat: hadd tudja a jobb kéz, mit akar a bal

Mindig is visszatetszőnek tartottam a "humán vagy reál" típusú megkülönböztetést, "kreatív" és "számolós" készségek mesterséges szétválasztását, a határ leegyszerűsítő voltát. Persze a sematikus ábrák nagyon kifejezőek tudnak lenni. Tudjátok, amikor a jobb agyfélteke...

bővebben
1gondolat: a Benetton-kontent

1gondolat: a Benetton-kontent

A Nyitottak vagyunk mozgalom alapítói szerint “nyitottnak lenni nem csak helyes, hanem meg is éri.Vállalkozóként, tartalommarketingesként van felelősségünk egy olyan társadalom ábrázolásában, amilyet látni szeretnénk? Van lehetőségünk? Van “kedvünk”? Célunk? Inspirál? Szoktad?

bővebben
1gondolat: miért intim műfaj a tartalommarketing?

1gondolat: miért intim műfaj a tartalommarketing?

Te és a tollad (klaviatúrád) egy magányos éjszakai órán, az olvasólámpa bűvkörében...? Nem, azért a tartalommarketing nem színtiszta költészet, mégis érezzük a rokonságot (erről szólt az első 1gondolat is). A címben felvetett kérdés állítást tartalmaz. Intim műfaj...

bővebben