fbpx

Stratégia, kommunikáció – és kollaboráció

2024.06.26.

stratégia kollaboráció

Előző posztomban (Stratégia és kommunikáció: tyúk vagy tojás?) arról írtam, hogy mielőtt tartalmi ökoszisztémát dolgoznál ki, pontos üzleti és marketing-kommunikációs tervet érdemes készítened. Legalábbis akkor, ha szeretnél egy jól meghatározott cél felé haladni, az erre kiválasztott, megfelelő eszközök segítségével. Ha csak úgy random „navigálgatsz”, akkor persze mindegy. Esetleg ha még nem telt el az első megfigyelős-kísérletezős év, historikus adatok alapján biztos nem tudsz még reális tervet készíteni. De ha megalapozottan megbízható üzleti vállalkozást szeretnél vezetni, stratégiára van szükséged a (munkatársaiddal, menedzsmenttel, befektetőkkel, más stakeholderekkel közös!) céljaid eléréséhez. Emellett egyes részterületeken is szenvedhetsz hiányt, ha még nem dolgoztál együtt különböző kompetenciákkal rendelkező marketingesekkel. Oké, de honnan lesz ilyened…?

Hiszek az kollaborációk erejében!

Tartalomdesignerként, kommunikációs tanácsadóként limitáltak a lehetőségeim minden területen és fázisban valódi segítségedre lenni. De nagyon hiszek az együttműködések erejében! Amikor látom, hogy más kompetenciára (is) szüksége van egy cégnek, vezetőnek, aki megkeres, örömmel ajánlok nekik más szakembereket, csapatokat is.

Majdnem két éve már, hogy egy csokorra való szakembert ajánlottam itt a blogon, akikkel „Missziótól a hirdetésig” érdemes együtt dolgoznod. Kitalálni, mi a valódi feladatod, arra építeni bizniszt, ehhez rendelni célokat majd eszközöket, és úgy lépni a közönséged elé, hogy mindez számukra is tiszta (és vonzó) legyen, ehhez kiváló tanácsadókra van szükséged! Róluk itt olvass: Társak, tanácsadók, támogatók, teherhordók: távlati tervezéshez

Két hónapja pedig LinkedIn-en indítottam egy sorozatot #kollaboráció címszóval arról, hogy – szerintem – kikkel érdemes megosztanod a marketing-kommunikációd hatékony (!) működtetéséhez szükséges feladataidat. Íme a lista azokról a barátokról, „kollaborátorokról”, akikkel mostanában hozott össze a sors, és bátran javaslom: keresd meg őket a speciális tudásukért!

A LinkedIn-stratéga: Prauda Gergő

Gergőt a Scale Impact mentortalálkozójáról ismerem, abból az időből, amikor még frissen lépett szabadúszó pályára, és alig volt túl az általa alapított Mártogatós történetén. Azóta felépített egy stabil LinkedIn-tanácsadói státuszt, kitartóan, céltudatosan, sok humorral és körültekintő tájékozottsággal. Ha B2B vállalkozóként a LinkedIn számodra „kötelezően ajánlott” csatorna, és hasonlóan stratégiai a gondolkodásod, mint az itt ajánlott szakértőknek, bátran kövesd be Gergőt, egy idő után személyesen vele is szeretnél majd dolgozni, erre elég jó esélyeket látok! 🙂

A digitális ökoszisztémák építésze: Török Balázs

Ügyfélprojekten, közös projekten is dolgoztunk már együtt Balázzsal, és bár hasonló területen mozgunk, mégis csodásan kiegészíti egymást a tudásunk, tapasztalatunk. A digitális ökoszisztémák „bindzsizősebb” oldalán érzi igazán jól magát, de a kitalálásban is számíthatsz rá. Lazasága, könnyedsége a munkában üdítő színfolt, főleg ha már meguntad az „inges marketinges” kategóriát! 🙂 Ő volt az, aki jó fél éve néhányunkat összehívott, hogy gondolkozzunk együtt szakmai kollaborációban, és ezt azóta is tesszük, egy-egy random vagy nagyon is konkrét kávé mellett. A blogjára írt vendégcikkemet content design-ról itt olvasd!

Az üzleti „látó”: Elek Márton

A Gepetto Design Studio és a Borháló alapítójával, Marcival ezer éve ismerjük egymást, és az utóbbi pár évben sokat dolgoztunk is együtt. A MiniCRM kommunikációján (onnan ezt az interjút olvasd) jó 5 évvel ezelőtt, közös podcastunkban 2021-22-ben Pintér Szabival együtt, kisebb projekteken újra és újra, nagy örömmel vesszük fel a kapcsolatot. Úgy egészíti ki egymást a gondolkodásunk, mint amikor a barátaiddal beszélgetsz, és egymás gondolatát folytatva tesztek újabb és újabb értéket a párbeszédbe. Ha nem látod még a piacra lépés vagy a terjeszkedés következő állomását a vállalkozásodban, keresd Marcit, aki szinte „látóként” néz bele a varázsgömbbe, persze hatalmas tudással és tapasztalattal, megalapozottan, mégis meglepő új nézőpontokat hozva az asztalhoz.

A zöld kommunikátor: Nagy Réka

Réka – aki Ökoanyu személyesen – annyiban lóg ki a sorból, hogy vele „hivatalosan” még nem dolgoztam együtt, csak látjuk egymás munkáját, és részemről nagy tisztelője vagyok az evangelizmusának, lelkesedésének. Több előadását és podcast-ját hallgattam és hallgatom rendszeresen, és mindig elgondolkodtató, amellett, hogy nagyon szórakoztató is a „hallgatólagos társasága”. A „Cleanwashers – klíma és etikus márkakommunikáció” csapatának tagjaként Réka elsősorban klímakommunikációval foglalkozik, és saját szavaival: „fókuszában a hatékony üzenetformálás, a megfelelő képi és nyelvi elemek kiválasztása áll. Ökológia tudással is rendelkezik, így koncepció- és stratégiaalkotás terén is tud segíteni.” Keresd Rékát, ha kérdésed lenne klímakommunikáció, vagy a céged fenntarthatósága kapcsán!

Plusz egy, a stratégiai csapat: Karson Consulting

Ha csapatostul keresel tanácsadót, a Karson összeállítja neked a megfelelő mixet. Minden üzleti területre, ahol problémád akad (és ők segítenek neked még a problémát is azonosítani), javasolnak szakértőt. Már a két évvel ezelőtti gyűjtésben is szeretettel ajánlottam őket, és azóta is rendre küldöm hozzájuk a korai fázisú stratégiai építkezőket. Emellett a tanácsadói csapatuk számára szervezett üzleti találkozók visszatérő kedvenc szakmai programom. Ismerd meg a tanácsadói csapat tagjait itt!

Kedvenc közös kollaborátorunk

Bevontam az együttműködő partnerek közé a ChatGPT-t is, ahogy a legtöbb tartalomkészítési folyamatban már rendre megtesszük. De ahogy a humán kollaborátorok esetén, itt is az együttműködésben hiszek. Nem ember az AI ellen, nem humán a gépi ellen, hanem a lehető legjobb végeredményért küzdünk, együtt. Olvasd el a négymenetes megmérettetés történetét, ahol (happy end gyanánt) humán és a generatív intelligencia közös értéket hoz létre: Stratégia és kommunikáció: „AI vs. ember”, 4 menetben!

Ha biztos vagy abban, hogy a content design a te kiindulópontod, vagy a fentiekkel kapcsolatos kérdésed lenne, beszélgessünk!

Borítókép: Giulia May on Unsplash

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

Tartalommarketing egyensúlyok 2. – A FÉLTEKÉK 

Tartalommarketing egyensúlyok 2. – A FÉLTEKÉK 

A tartalmi ökoszisztéma elemein végiglépegetve leendő vevőd a saját egyértelmű útján jut el nullától a termékig. Ha jól csináljuk, nem bolyong az erdőben, hanem lépésről lépésre megérti: a kérdéseire itt végül valódi válaszokat kap. Talán a saját problémáját is jobban...

bővebben
Ikigai és az inspiráció forrásai

Ikigai és az inspiráció forrásai

Kedves régi ismerős keresett meg még 2020 közepe táján azzal, hogy mostantól tanácsadóként dolgozik, és szeretné a tartalommarketingjét rendbe tenni, content coaching érdekelné. Nekiláttunk feltérképezni a vállalkozását, a kommunikációs üzeneteit, és ránéztünk a...

bővebben