fbpx

Társak, tanácsadók, támogatók, teherhordók: távlati tervezéshez

2022.09.14.

tanácsadók

„Ha gyorsan akarsz menni, menj egyedül. Ha messzire akarsz jutni, menj együtt másokkal!”
(afrikai (eredetűnek tartott) közmondás)

Tartalomstratégia kell, témákkal. Tegnapra persze… Hogy marketingesként vagy vállalkozóként nyúlsz bele a darázsfészekbe, most mindegy, de egy csomó olyan „egyéb” kérdés is szembe fog jönni, ami nem szigorúan tartalommarketing, de tervezéskor elválaszthatatlan attól. Vagy már korábban konkrét válaszokat kellett (volna?) találnod rájuk, mielőtt a perszónákra fessen rászabott tartalmakra közösen vadászunk, vagy majd a megvalósítás során fogsz belefutni viharos gyorsasággal (ami még fájhat is). Ilyen előtte-utána kérdések lehetne például:

  • Mi a missziód: mi az a „nagy és fényes”, ami felé tartasz, amihez pusztán eszköz a munkád?
  • Milyen üzleti célokat szeretnél megvalósítani, miközben haladsz egyedül vagy másokkal?
  • Milyen kommunikációs stratégiába illeszkedik majd a tartalmi ökoszisztémád terve?
  • Hogyan jut el a közönséged szeme elé, amit tartalomként hamarosan létrehozol nekik?
  • Hirdetsz? Mérsz? Iterálsz? Perszónákat pontosítasz? Marketing-büdzsét szűkítesz? Mikor? Miért?

Ezek a kérdések ráadásul nem is csak egyszer, hanem egy csomószor merülnek majd fel, talán nem is „logikus” sorrendben, újra és újra. Ezért a tartalomstratégád mellett (amiben ugyebár mi tudunk segíteni) szükséged lehet egyéb tanácsadókra és megvalósítókra is. Ha messzire szeretnél jutni, akkor csapatban kell gondolkoznod, és gyakran ennek a csapatnak az összeállítása a legnehezebb feladat.

Ezért hoztam most neked egy csokorra való ajánlást. A hat szakember / cég, akiket konkrétan a figyelmedbe ajánlok, közeli barát és / vagy munkatárs, kölcsönösen sokat tanultunk egymástól ilyen vagy olyan formában, és biztos vagyok abban, hogy a te munkádban is sokat segíthetnek.

Az általam logikusnak tartott sorrendben mutatom be a megoldásszállítókat, akiknek a területén mindenképp lesz mit nézelődnöd tartalomdesign során. Közben meg nem is tartalomdesigner lennék, ha a kontentjükből nem villantanék neked látnivalót. Mind kimaxoltak már egy-egy platformot, amit közösen csodálhatunk példaként! 🙂

Missziódat ismered-e már…?

Már mielőtt vállalkozni kezdtél (vagy marketingesként elhelyezkedtél egy nagyszerű cégnél) határozott céllal érkeztél a „világra”: azon túl, hogy pénzt keresel vele, a munkáddal alapvetően létre szeretnél hozni valami igazán klasszat, fontosat, értéket. Szépségszalont nyitsz? Gyönyörű mosolyokat hozol létre. E-kereskedő leszel az állateledel szegmensben? Tápláló kutyakajához, végső soron egészséges és boldog kutyákhoz juttatod a gondos gazdikat. Edző vagy, mint Valéria? Egészséghez, külső-belső erejükhöz segíted el a klienseidet. Ezért dolgozol valójában, nem a bevételért! Mert valódi, belső elhivatottság nélkül nehéz lesz hosszú és lelkes éveket szentelni a napi munkádnak. Erre való a „purpose mentor”, vagy „küldetés-edző”, akivel megtalálod az ideális irányodat, vagy további belső erőforrásokat mozgósítasz hozzá. Ezzel fordulhatsz Karafiáth Balázshoz minden más tennivaló előtt, mert még a kontent-tervezés is a missziódnál indul valójában! Amit pedig Balázs erre „analógiásan” létrehozott és működtet az Inspirálók elnevezésű zárt Facebook-csoportjában, az mindent elárul a közösségépítésről, és az ütős kontent titkairól…

Üzleti stratégiád van-e már?

Ha felismerted, hova tartasz, a pontos útvonaladat is fel kell építened hozzá. Céged vagy vállalkozásod mindenképp üzleti számokra optimalizált tervet kell kövessen, különben nagy eséllyel csak forog körbe-körbe (míg össze nem csuklik, előbb-utóbb). Sok stratégiai tanácsadó mozog a piacon, közülük ismerhetsz számosat. Ráadásul (főleg az első években) valószínűleg inkább saját „intuíció”, sokkal kevésbé előre meghatározott stratégia mentén dolgozol. De hamarosan ez vagy a növekedés, vagy már a túlélés korlátja lesz. A Karson Consultinghoz érdemes fordulni az üzleti stratégia (és annak részstratégiái) közös megalkotásáért, az ekörül felmerülő sok egyéb kérdésre válaszért. Naná, hogy a Karson csapata is példaértékű tartalommarketinget „művel”, kövesd őket LinkedIn-en, jól jársz!

Weboldalad kész-e már?

Bár ők nem klasszikus stratégák, de stratégiai webfejlesztők dolgoznak a WP Viking soraiban. Talán elsőre te kérdezel tőlük, de válaszként tuti felteszik a kérdéseket, amiktől egész új nézőpontból látsz rá a vállalkozásodra vagy boltodra, aminek friss online megjelenését velük építed. Ők azok, akikre a poszt címében „teherhordóként” utaltam: iszonyat mennyiségű tudással és kitartással takarítják le a válladról a rá nehezedő súlyokat, mert a domain-regisztrációtól kezdve akár a levelezésed újratervezéséig mindent (is) magukra vállalnak, csodálatra méltó profizmussal és körültekintéssel. Nagy Bence társalapító cikkeit pedig a Számlázz.hu PARK hasábjain olvasd, mert a webshop-fejlesztéstől a fizetési megoldásokig kábé mindenről rakott már össze nagyon részletes és alapos kontent.

Beke Kitti hasonló lelkesedéssel és profizmussal művel hasonló csodákat, bár nem ügynökségként, hanem (egyelőre) egyedül, és főleg a női vállalkozókat szólítja meg kedves és nagyon empatikus hangon. Tőle többek között az Instagramon tanulhatsz rengeteget: nemcsak ergonómiáról, design-ról, tudatos tervezésről, vagy akár vállalkozói magabiztosságról, de arról is, hogy mit és hogyan érdemes szolgáltatóként kommunikálni a szakértői státusz építéséhez.

Elérésed lesz-e hozzá?

Ha megvan már a klafa site, oda el is kell juttatnod a közönségedet, beterelni őket a „végső kapun”. Például foglalhat nálad időpontot az első konzultációra. Ezt a konverziós célt Biksi Bendegúznál látjuk, aki webinárokra specializálódott: felépíti veled a funnelt, amin keresztül beérkeznek az online előadásodra a leendő megrendelőid, és szintén hatalmas terheket vesz le a válladról az erre szolgáló technológiák és folyamatok ismeretével, értő alkalmazásával.

Ha pedig a „klasszikusabb” online hirdetések felé indulnál, akkor Haláchy Nórával érdemes felvenni a kapcsolatot. Sok projekten dolgoztunk már együtt, ahol bonyolult témákat kellett nagyon egyszerű hirdetési szövegekbe gyúrni, és mindig igazi intellektuális kaland volt a közös gyurmázás. Ráadásul még eredményes is! 🙂 A MarketingFlow alapítója egyébként feketeöves tartalommarketinges, így rengeteget tanulhatsz a saját LinkedIn-stratégiájából is.

Mondd, te kit választanál? Vannak körülötted olyan szakemberek, akikkel bejárhatod a teljes kört missziótól hirdetésig: akikkel tervezés és megvalósítás öröm és eredményesség egyszerre? Oszd meg velünk kommentben, kivel folytatnád a sort! Ha pedig tartalomdesignerre van szükséged, azaz perszóna-központú tartalomstratégiát alkotnál, azonnal fordulj hozzánk! 🙂

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

Videó kedvenc tartalomtípusomról, a Számlázz.hu Akadémián

Videó kedvenc tartalomtípusomról, a Számlázz.hu Akadémián

A Számlázz.hu tartalommarketingeseként egyik legizgalmasabb és "legkitartóbb" projektem a márka YouTube-csatornájának felépítése volt. Nemcsak azért lett hatalmas kedvenc, mert ezzel kezdtünk B2B Award-okat nyerni, hanem azért is, mert nulláról felépíteni egy szakmai...

bővebben
Példaképek… Példaképek??

Példaképek… Példaképek??

„Mindig légy önmagad, fejezd ki magad, higgy magadban. Ne keress sikeres példaképet, akit leutánozhatsz.” (Bruce Lee) Az inspiráció ördögi körében is volt szó a “példaképekről”. Bocs, de képtelen vagyok idézőjelek nélkül használni a szót, mert hülyeségnek tartom. A te...

bővebben
Mire elég az új pr-definició? Háromra!

Mire elég az új pr-definició? Háromra!

Három szempontból is érdekes hír, hogy új definíciót fogadott el a nemzetközi pr-szövetség (írja a Kreatív). Egyrészt úgy tűnik, még mindig mintha valami babonás tisztelet övezné a definíciókat. Mintha nem az lenne a definíció, amit a Google elsőként elénk tol, hanem...

bővebben