fbpx

10 mondat tartalommarketing apropóján

tartalommarketing

1. A tartalommarketing ad, nem elad.

A kontent egészében természetesen értékesítést támogat. Egy posztot mégsem úgy hozunk létre, hogy azonnali vásárlást várunk tőle: az értékesítési folyamat legelején még csak beljebb tessékeli a vevőt a témád ajtaján…

2. Valódi kíváncsiság áll mögötte, mert tudnia kell, milyen problémákra válaszol, ki figyel rá a kommunikáció “túlvégén”.

Ha pedig nem tudod, hogy ki áll a kommunikáció “túlvégén”, keresd meg a kommunikációs perszónáidat, és kérdezd ki őket az életükről, a problémáikról, melyekre talán nálad a válasz!

3. A tartalommarketing szervesen illeszkedik a konkrét célokkal rendelkező marketingstratégiába (amit pedig az intelligens üzleti stratégia határoz meg).

Magát a tervezést tehát sosem érdemes kapásból a kontentnél kezdeni, ahogy házépítésnél, muszáj az alapoktól indulni.

4. A kontent akkor is interaktív, ha nem kapunk rá azonnali választ: nem kommunikálunk valamit, pláne nem “kikommunikálunk” valamit, hanem mindig valakiVEL kommunikálunk.

Nyelvtannácis ragozási fifikának tűnik, pedig hozzáállást fejez ki. “Mit kommunikálunk a célcsoportunknak” nem létezik, max. “mit üzenünk a célcsoportunknak”. Ha már kommunikációról van szó, az kétirányú, velük zajlik, még ha nem is látjuk a válaszukat azonnal.

5. Tartalommarketinged minden egyes darabja (poszt, cikk, kép, szöveg, videó, komment, folytasd a sort) pontosan tudja a helyét a kommunikációd egészében, és a saját szerepét, hogy konkrétan milyen gondolati váltást szeretne elérni konkrét perszóna-fejekben.

Tájékoztat?, szórakoztat?, edukál?, bevon?, esetleg a folyamat végén konkrétan értékesít? Ha így tervezed, végigvezetheted a lépéseken, méghozzá a célcsoportod azon tagjait, akiknek valóban szüksége van a termékedre, szolgátlatásodra, hiszen a folyamat erre a kiválasztásra is alkalmas volt.

6. Cselekvésre is ösztönözhet?

Igen, a CTA (call to action) legyen ott, hiszen ahogy vezeted kézen fogva a vásárlásig, még a legártatlanabb infotainment tartalmak is segítenek megtenni egy lépés a befogadónak.

7. Simán ösztönözhet! 🙂

A 6. mondat például gondolkodásra hívott meg, a 7. mondat pedig kizökkentett a száraz felsorolás unalmából! 🙂

8. A tartalommarketing kreatív, mégis strukturált, tervezett folyamat, ezért mindkét “agyféltekét” mozgásban tartja, készségek és kompetenciák széles spektrumát dolgoztatja meg.

A stratégia és az inspiráció kellemes együttműködésben hozza mozgásba (és értékesítésbe) a tartalommarketingedet.

9. Stratégiát hosszú távra érdemes tervezni, mert

a közönségednek udvarolnod kell: randizni hívni, meglepni, megajándékozni, megkérni a kezét, aztán egyszer kimond egy igent, valahol egy végső CTA-ra.

10. Tartalommarketingben rengeteget lehet fejlődni!

Az erre vágyóknak örömmel ajánlom a content design eszköztárát: hatékony kontent készítéséhez profi tervezést ötletektől az inspirált megvalósításig!

Beszélgessük tovább! 🙂

 

Hasonló bejegyzések

Videó kedvenc tartalomtípusomról, a Számlázz.hu Akadémián

Videó kedvenc tartalomtípusomról, a Számlázz.hu Akadémián

A Számlázz.hu tartalommarketingeseként egyik legizgalmasabb és "legkitartóbb" projektem a márka YouTube-csatornájának felépítése volt. Nemcsak azért lett hatalmas kedvenc, mert ezzel kezdtünk B2B Award-okat nyerni, hanem azért is, mert nulláról felépíteni egy szakmai...

bővebben
Példaképek… Példaképek??

Példaképek… Példaképek??

„Mindig légy önmagad, fejezd ki magad, higgy magadban. Ne keress sikeres példaképet, akit leutánozhatsz.” (Bruce Lee) Az inspiráció ördögi körében is volt szó a “példaképekről”. Bocs, de képtelen vagyok idézőjelek nélkül használni a szót, mert hülyeségnek tartom. A te...

bővebben
Mire elég az új pr-definició? Háromra!

Mire elég az új pr-definició? Háromra!

Három szempontból is érdekes hír, hogy új definíciót fogadott el a nemzetközi pr-szövetség (írja a Kreatív). Egyrészt úgy tűnik, még mindig mintha valami babonás tisztelet övezné a definíciókat. Mintha nem az lenne a definíció, amit a Google elsőként elénk tol, hanem...

bővebben