fbpx

10 mondat tartalommarketing apropóján

2020.01.22.

tartalommarketing

1. A tartalommarketing ad, nem elad.

A kontent egészében természetesen értékesítést támogat. Egy posztot mégsem úgy hozunk létre, hogy azonnali vásárlást várunk tőle: az értékesítési folyamat legelején még csak beljebb tessékeli a vevőt a témád ajtaján…

2. Valódi kíváncsiság áll mögötte, mert tudnia kell, milyen problémákra válaszol, ki figyel rá a kommunikáció „túlvégén”.

Ha pedig nem tudod, hogy ki áll a kommunikáció „túlvégén”, keresd meg a kommunikációs perszónáidat, és kérdezd ki őket az életükről, a problémáikról, melyekre talán nálad a válasz!

3. A tartalommarketing szervesen illeszkedik a konkrét célokkal rendelkező marketingstratégiába (amit pedig az intelligens üzleti stratégia határoz meg).

Magát a tervezést tehát sosem érdemes kapásból a kontentnél kezdeni, ahogy házépítésnél, muszáj az alapoktól indulni.

4. A kontent akkor is interaktív, ha nem kapunk rá azonnali választ: nem kommunikálunk valamit, pláne nem „kikommunikálunk” valamit, hanem mindig valakiVEL kommunikálunk.

Nyelvtannácis ragozási fifikának tűnik, pedig hozzáállást fejez ki. „Mit kommunikálunk a célcsoportunknak” nem létezik, max. „mit üzenünk a célcsoportunknak”. Ha már kommunikációról van szó, az kétirányú, velük zajlik, még ha nem is látjuk a válaszukat azonnal.

5. Tartalommarketinged minden egyes darabja (poszt, cikk, kép, szöveg, videó, komment, folytasd a sort) pontosan tudja a helyét a kommunikációd egészében, és a saját szerepét, hogy konkrétan milyen gondolati váltást szeretne elérni konkrét perszóna-fejekben.

Tájékoztat?, szórakoztat?, edukál?, bevon?, esetleg a folyamat végén konkrétan értékesít? Ha így tervezed, végigvezetheted a lépéseken, méghozzá a célcsoportod azon tagjait, akiknek valóban szüksége van a termékedre, szolgátlatásodra, hiszen a folyamat erre a kiválasztásra is alkalmas volt.

6. Cselekvésre is ösztönözhet?

Igen, a CTA (call to action) legyen ott, hiszen ahogy vezeted kézen fogva a vásárlásig, még a legártatlanabb infotainment tartalmak is segítenek megtenni egy lépés a befogadónak.

7. Simán ösztönözhet! 🙂

A 6. mondat például gondolkodásra hívott meg, a 7. mondat pedig kizökkentett a száraz felsorolás unalmából! 🙂

8. A tartalommarketing kreatív, mégis strukturált, tervezett folyamat, ezért mindkét „agyféltekét” mozgásban tartja, készségek és kompetenciák széles spektrumát dolgoztatja meg.

A stratégia és az inspiráció kellemes együttműködésben hozza mozgásba (és értékesítésbe) a tartalommarketingedet.

9. Stratégiát hosszú távra érdemes tervezni, mert

a közönségednek udvarolnod kell: randizni hívni, meglepni, megajándékozni, megkérni a kezét, aztán egyszer kimond egy igent, valahol egy végső CTA-ra.

10. Tartalommarketingben rengeteget lehet fejlődni!

Az erre vágyóknak örömmel ajánlom a content design eszköztárát: hatékony kontent készítéséhez profi tervezést ötletektől az inspirált megvalósításig!

Beszélgessük tovább! 🙂

 

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

7 lépés a suszter cipőjében: így kontentezik a kontentes

7 lépés a suszter cipőjében: így kontentezik a kontentes

Szerintem nagyon hasonló cipőben járunk... Bevallom, ugyanazokkal a gondokkal küzdök, amikkel te is. Nehéz a következetes, hosszú távú tartalomkészítésbe folyamatos energiát tenni. Igen, nehéz mindig jó témát kitalálni, nehéz mindig jól megírni adott témát. Bizony,...

bővebben
Content design: tényleg szükség van rá? (Igen.:)

Content design: tényleg szükség van rá? (Igen.:)

Te érezted már úgy, hogy a szakmád teljesen értelmetlen? Hogy szélmalomharcot folytatsz, hogy küzdelmes, sziszifuszi munkát végzel valami távoli eszme képviseletében? Nem éppen kellemes gondolat, de a szellemi munkát, tanácsadást, kevéssé mérhető tevékenységet...

bővebben