fbpx

Content coaching: a mínusz nyolcadik év

2019.11.01.

Építészből blogger, alkalmazottból vállalkozó – esettanulmány

Legelső content coaching projektem épp a mínusz nyolcadik évben kezdődött. 2011 őszén keresett meg Hegedűs Attila építész azzal, hogy szeretne passzívház-tervezőként önálló klientúrát felépíteni, de fogalma sincs, hogyan kezdjen neki. Az építészirodából, ahol korábban dolgozott, talán már épp ki is vált, az akkor még ismeretlen kategóriát (passzívház-építészet) nulláról kellett felépítenie. Első körben Lőrincz Emőke grafikushoz fordult, aki engem javasolt megkeresni, még a design-tervek elkészítése előtt.

Így először (nagyjából) definiáltuk az új vállalkozás üzleti céljait, és marketing-stratégiát készítettünk. Rengeteg tervezés és közös ötletelés után Attila végül Holnapház néven indította el blogját, és jó kézműves szakemberként mindent maga hozott létre a felülettől az illusztrációkon át a kevéssel később induló Adwords-hirdetésekig. Eddig még nem lett volna content coaching, mert stratégaként, szövegíróként, tanácsadóként dolgoztam Attilával.

Viszont kiderült, hogy nemcsak épületek, hanem a vállalkozás beindításához elengedhetetlen szövegek tervezéséhez is nagyon ért! Kifejezetten jótollú szakembernek bizonyult, és lelkesen fogadta a javaslataimat, megértette, mitől lesz a célcsoportjának érdekesebb, hitelesebb egy-egy posztja, vagy épp hogyan fognak ezek célzottabban értékesíteni.

Jótollú szakember

Mit értek ez alatt? Azt, hogy szakember ugyan, tehát elsősorban a szakmájához ért, mégis szívesen, és jól ír. Egyáltalán nem idegen számára a szöveggel való dolgozás, és örömmel fejlődik a még félig idegen készségben. Attila tehát nemcsak fogékony “coachee” volt, hanem így nyolc év távlatából örömmel látom, hogy a koncepciót is irgalmatlanul profin vitte tovább: a Holnapház bloggal felépített szakértői pozíciót sikerrel konvertálta saját építészeti márkájává. (Emellett elégedetten állapítom meg, hogy az arculata sem avult cseppet sem az eltelt majd’ évtized során.)

A munkánk legérdekesebb része egyébként pontosan erről szól: a szakembernek hatalmas és elmélyült tudása gyűlik össze egy témában, a kommunikációs szakember (aki persze nem ért magához a témához) viszont talán meglátja, hogyan tehető mindez emberközelivé. “ – írtam saját portfólió-blogomon annak idején a projektről, és továbbra is meggyőződésem (sőt, ezért fókuszálok ma már elsősorban a content coachingra), hogy a legjobb marketing-kommunikációs tartalmak ilyen típusú együttműködésekből esnek ki.

Kipróbálnád? Olvasd el, neked szól-e!

Epilógus

Nagyon érdekes problematika, amit a projekt harmadik szülinapjakor idéztem Hegedűs Attilától:

Sokszor nincs rá időm, de az alap célt, hogy ennek kapcsán munka megbízással megtaláljanak, összességében hozza.

Ha megy a biznisz: kinek marad energiája még posztolgatni is róla? Ha pedig nincs lendület: honnan akasztok le új tartalmakat? Kisujjamból? Hát, igen. Erről regényeket lehetne írni – de egy blogposzt máris van róla.

Megosztanád velem, hogy te magad milyen helyzetekben vagy a legaktívabb kommunikátora saját vállalkozásodnak? Vedd fel velem a kapcsolatot!

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

1gondolat: hadd tudja a jobb kéz, mit akar a bal

1gondolat: hadd tudja a jobb kéz, mit akar a bal

Mindig is visszatetszőnek tartottam a "humán vagy reál" típusú megkülönböztetést, "kreatív" és "számolós" készségek mesterséges szétválasztását, a határ leegyszerűsítő voltát. Persze a sematikus ábrák nagyon kifejezőek tudnak lenni. Tudjátok, amikor a jobb agyfélteke...

bővebben
1gondolat: a Benetton-kontent

1gondolat: a Benetton-kontent

A Nyitottak vagyunk mozgalom alapítói szerint “nyitottnak lenni nem csak helyes, hanem meg is éri.Vállalkozóként, tartalommarketingesként van felelősségünk egy olyan társadalom ábrázolásában, amilyet látni szeretnénk? Van lehetőségünk? Van “kedvünk”? Célunk? Inspirál? Szoktad?

bővebben
1gondolat: miért intim műfaj a tartalommarketing?

1gondolat: miért intim műfaj a tartalommarketing?

Te és a tollad (klaviatúrád) egy magányos éjszakai órán, az olvasólámpa bűvkörében...? Nem, azért a tartalommarketing nem színtiszta költészet, mégis érezzük a rokonságot (erről szólt az első 1gondolat is). A címben felvetett kérdés állítást tartalmaz. Intim műfaj...

bővebben