fbpx

Példaképek… Példaképek??

„Mindig légy önmagad, fejezd ki magad, higgy magadban. Ne keress sikeres példaképet, akit leutánozhatsz.”
(Bruce Lee)

Az inspiráció ördögi körében is volt szó a “példaképekről”. Bocs, de képtelen vagyok idézőjelek nélkül használni a szót, mert hülyeségnek tartom. A te példaképed max. te lehetsz, a te még tapasztaltabb, fejlettebb, erősebb verziód. Soha nem fogsz úgy írni (bármit csinálni, bárhogy kinézni, bárhova eljutni, stb.), mint bárki más. Viszont vegyünk egy csonka gúlát aránypárt. Ha a Murakami a Murakami, és Murakami pont úgy ír, ahogy a Murakami ír akkor te: te vagy, és te: pont úgy írsz, ahogy te írsz. Ami épp elég klassz! 🙂

Érthetőbben: amire a te szövegeidnek szüksége van, az a te kreativitásod, a te tapasztalatod, az te általad összegyűjtött és átszűrt információk, a te kérdéseid nyomán születő válaszok újabb kérdések. Óriási szükség van az elmék közti párbeszédre, egyedül légüres térben firkálnál. De a te tartalmadat te gyártod, a te stílusodat te éled, a te témáidra te találsz rá, ehhez pedig a többiek által kialakított stílust, tartalmakat, téma-választásokat hatalmas segítség figyelni.

Nekem is megvannak a kedvenceim, akik inspirálnak, gyönyörködtetnek, vagy épp megnevettetnek-megríkatnak, ahogy kedvük szottyan. Örömmel bízom rájuk magam, mert engem épít, amit átadnak a neten. (Kedvenc íróimra-könyveimre és offline inspirátoraimra itt most nem térek ki, online fogyasztott tartalmakról lesz szó.)

Elárulom, hogy kiket olvasok mindig nagyon szívesen a monitoron

Frissek, dinamikusak, és nagyon okosak. Plusz tudnak írni! Ami nagyon nem mindegy! Amikor valaki (vagy valakik) a szakmájához IS nagyon ért (vagy értenek), ráadásul nagyszerűen meg is tudják fogalmazni belőle azt, amire nekem olvasóként (tehát nem pályatársként, leendő megrendelőként, vagy kisunokaként, hanem a közönségük egy tagjaként!) szükségem van, az(ok) előtt le a kalappal! És a többes szám kiemelése annak szól, hogy nem egyszemélyes showműsor, hanem valódi közösségként működő cucc – kifejezetten izgalmas!

Ezt pedig itt és most különösen ajánlom tőlük: A tartalommarketing egyetlen titka: a türelem

Némi marketing-szakmai, és némi coaching-gyanús háttérrel rendelkezik, de egész más terepen focizik. Lehet szeretni vagy utálni, de egyszeri és megismételhetetlen – ahogy mi mindannyian (“mi mind egyéniségek vagyunk!”). Viki egy olyan egyszemélyes niche-t hozott létre, ami egyszerre üdítő, elgondolkodtató, szórakoztató, informatív, és irgalmatlan egyedi. Pluszként itt azt emelném ki, hogy helyesírási “eljárásaival” sem mindig értek egyet, mégis rajongója vagyok a szövegeinek, a szöveggel való bánásmódjának.

Meg nem értett magyar “művész” Izraelbe megy a családjával, és túlélés közben onnan folytatja “művészi” tevékenységét, immár Facebook-posztok formájában. Eddig nem lenne igazán nagy sztori, viszont olyan elemi erővel mozgatja meg a legmélyebb érzelmeimet, pusztán (“pusztán”) azzal, hogy megosztja a sajátjait, hogy ezt tartalommarketingesként is csodálom. Ráadásul Barukhot kizárólag a HONY-hoz érdemes hasonlítani.

Remélem ismered, és nem kell bemutatnom a Humans of New York médiabirodalmat! Nem főleg a szövegek minősége, hanem megint a kategóriateremtő erő (ERŐ!) ami nagyon izgalmassá teszi. Ha még nem vagy rajongó, most az leszel. Vagy nem tetszik? Miért nem? Írd meg lécci, nagyon kíváncsi vagyok ki lehet az, akit nem bűvöl el a HONY-világ! 🙂

  • Bárdos András és Bruck Gábor, SMG

Érdemes mindenféle korosztályt olvasgatni-nézegetni, nem is csak a sokszínűség, hanem az összehasonlítás lehetősége miatt is: mi az, ami univerzális tartalommarketinges okosság, és nem függ sem az életkortól, sem trendektől, sem a szakmai szocializáció időszakától? Ezt csak úgy lehet kinyomozni, ha mindenfelé küldjük az antennákat. A hatalmas tapasztalattal rendelkező csapattal volt szerencsém több tréningen is találkozni, és régóta olvasom őket, úgyhogy látszik: olyan profik élőszóban, és élőben, mint írásban, és viszont. Tapasztalatuk, tehetségük, munkájuk iránti igényességük miatt minden szavuk kincs!

Ingridet ügynökségi médiás korából ismerem, kollégák voltunk, én hivatalosan szövegíró, róla senki nem tudta, hogy így ír. Azóta megjárta kalandos szakmai köreit, de az ősblogger Rabbit-énjét hál’Istennek sose tette le igazán. Fotográfusként, vállalkozóként is épp olyan alapos, igényes, és szakmailag kiugróan magas minőségű tartalmat gyárt, mint médiásként anno, és ma már eljön a pont, amikor minden ügyfelem találkozik a nevével. Olvasd, amit olvasunk tőle tartalommarketingről – és minden mást!

Tudom, kicsit ciki mainstream médiumra hivatkozni egy ilyen listán, de mit csináljak: ez az a hírlevél, ami bár naponta érkezik a postaládámba, mégis majdnem mindig megnyitom, és majdnem mindig találok benne kattintanivalót. Hány hírlevélre vagy feliratkozva? Hányat szoktál megnyitni? Hány linkre kattintasz rá, ha már egyáltalán átfutod? Nalátod. Azért ez ritkaság, és ha egyszer neked is összejön az olvasóid legalább felénél, ami nekik nálam, akkor nyert ügyed van! 🙂 Szerinted tudok ebben segíteni?

Mi az érdekes mindebben?

Például az, hogy nem mindig ugyanabból a típusú tartalomból tudunk legtöbbet inspirálódni, mint amilyeneket mi gyártunk. Sőt, lehet, hogy a kategória, még a tartalom létrehozásának cél-rendszere is tök más. Az itt felsoroltak között például van olyan, ami egyáltalán nem üzleti blog, nem értékesítési céllal létrehozott formátum, nem vállalkozói márka. Viszont mind inspirál (engem), és mind kitár számomra egy ismeretlen világot.

Téged mi inspirál, te mit olvasol szívesen a neten? Megírod kommentben, mivel folytatnád a listát?

Hasonló bejegyzések

Content design: nyári pakk

Content design: nyári pakk

Figyelted, hogy idén kicsit korábban, már június közepén elindult a kollektív lelazulás? Kemény időszak áll mögöttünk, a pandémia második évét taposva, a válság hírnökeit hallgatva, hosszas bezártság után végre megint utazásokat tervezve, vagy már akár össze is...

bővebben
1gondolat: ugorj bele – ha már meleged van!

1gondolat: ugorj bele – ha már meleged van!

Változás! Elszánás, tervezés, cselekvés. Ebben a melegben sokkal könnyebb arra motivációt gyűjteni, hogy beleugorjunk egy hatalmas medence hideg vízbe, tóba, folyóba, tengerbe, mint hogy tartalommarketing tervezésébe fogjunk.

bővebben
Négybetűs szótól a végtelenített kifejezésig

Négybetűs szótól a végtelenített kifejezésig

Márkák, magánszemélyek, multik, médiavállalatok sorban állnak ki a frissen elfogadott, pedofilellenes törvénycsomag ellen, "amelyben az előterjesztő kormánypárti képviselők tudatosan összemosták a nemi identitást a pedofíliával, méghozzá a gyermekek védelmére...

bővebben