fbpx

Egy elfelejtett szülinaphoz – 4 év, 4 tartalommarketing tanulság

2023.11.03.

szülinap

Nézem néha barátok cégeit, podcast-jait, projektjeit, ahogy az évfordulóikat ünneplik, és mindig klassz belegondolni a hatalmas fejlődésbe, amit szakmailag-emberileg megéltek az indulás óta. Egy ilyen poszt juttatta eszembe, hogy idén elfelejtettem megünnepelni a content design szülinapját! De ami késik nem múlik: jöjjön egy kis visszatekintés, a négy évhez pedig négy tartalommarketing tanulságot is hozok.

Négy év, négy fázis: szülinapok és fordulópontok:

  1. az ötlet
  2. metamorfózis
  3. az érettség kora
  4. „utazósebesség”

1. év: Az ötlet, hogy „neked már nem kell kitalálni nulláról”

2014-ben kezdtem a Számlázz.hu-nál mint marketing-mindenes, és öt évvel később specializált tartalommarketingesként hagytam el az „iskolapadot”. Persze a csapattól és a Számlázz.hu márkától nem szakadtam el teljesen, egy évvel később a Számlázz.hu PARK szerkesztőjeként tértem vissza, de már a kontent volt a fókusz. Saját ötlet és módszertan alapján szerettem volna minél több magyar kkv-hoz elvinni az értékteremtő tartalommarketing gondolatát: amit kiteszel, legyen neked (üzletileg), és célcsoportodnak is (életükhöz, munkájukhoz) hasznos.

2020. szeptember 16-án, az 1. szülinapra posztoltam a content design (akkor még content coaching) Facebook-oldalán:

Szülinap van! 🤩🥳🎉🎊

Ma pont egy éve késő délután ültünk első ügyfelemmel egy Egyetem tér környéki kávézóban, és lelkesen építettük vállalkozása #tartalomstratégia-ját. Addig-addig, hogy a zárni készülő kávézó kitessékelt bennünket az alkonyodó térre, mi pedig egy padon folytattuk a tervezést, ötletelést. 🙂 Lehet persze, hogy addigra már a weboldalalamról volt szó (első ügyfelem első webesem is volt egyben:), de ez mit sem változtatott a lelkesedésen, és azon, hogy szépek a fények. Szeptember 16. számít a #contentcoaching szülinapjának, az első év pedig (ahogy egy embergyerek életében is lenni szokott) rengeteg átalakulást is hozott. Ezekről is mesélünk hamarosan! 😉

🙌 Köszönjük, hogy velünk vagytok, és követitek a fejlődést! 🤗🙌

#elsőnap #elsőbejegyzés #szabadtériedzés

💡 I. tartalommarketing tanulság:

Amit értékként adhatsz a célcsoportodnak, azt ne spórold le a marketingbüdzséből! A Számlázz.hu rengeteg energiát fektetett és fektet ma is abba, hogy a célcsoportjának hasznos tartalmakat adjon a szuper szoftver mellé – ugyanezt pedig te is megteheted. Miért tennéd? Mert mire vásárlásra kerül a sor, a közönséged konkrét tagjai tudják, mit várhatnak tőled, és azt bizony el is várják. Ők azok, akik cserébe a legtöbb értéket hagyják majd nálad: a pénztárnál.

2. év: Metamorfózis: ahogy megtalálja helyét az ötlet

Amikor a Számlázz.hu-s fél évtized végén, 2019 őszén „beiratkoztam” service design-t tanulni, content coaching néven indítottam tanácsadói szolgáltatást. Volt olyan szerencsém, hogy a képzés végére, a következő év legelejére a közös projektmunka során kiderült többek között: nem oké a név. Olvasd el a teljes service design projekt részletes leírását, mert szuperizgalmas, de a lényeg: végül át is neveztem, alaposan át is formáltam, és azóta a content design tölti ki dolgos hétköznapjaimat. 🙂 2021. szeptemberében, kétéves korában már egy éve új weboldalon futott a szolgáltatás, és egyre ismertebbé vált a módszertan is.

💡 II. tartalommarketing tanulság:

Ne ragaszkodj az első ötlethez, az első névhez, az első weboldalhoz, az első koncepcióhoz! A kígyó is levedli bőrét, amikor kinövi az előző formát, vagy mondhattam volna pillangót meg a hernyót, lényeg, állati szerencse, ha sikerül pivotálni, gyakran jelentős fejlődést hoz a (gondolati) váltás. A két különböző üzenetekkel futó időszak tartalmai közül is a második, a (mostanáig) végleges #contentdesign sokkal egyértelműbb, sokkal több figyelmet érdemelt ki. Persze több ideje is volt rá, de ez már másik tanulság: a tartalommarketing időigényes folyamat!

3. év: Az érettség kora

Ahogy teszteltem, finomhangoltam, fejlesztettem tovább a rendszert, elkezdtek érkezni a ügyfelek. Érdekesnél érdekesebb projektek (olvass esettanulmányokat!), érdekesnél érdekesebb vállalkozások, vezetők, emberek, csapatok ültek az asztal / monitor túloldalán. Emellett egy csomó olyan helyre is eljutottam (konferenciák, workshopok, vagy pl. az Óbudai Egyetem pódiuma), ahova nem is gondoltam, hogy valaha sikerül… A tartalommarketing-stratégia design-eszközökkel történő fejlesztése (azaz maga a content design) működik, igény van rá, közben egy csomó fantasztikus partnerrel is dolgozhattam-dolgozhatok együtt, akikkel valódi élmény a közös munka. 2022. szeptemberére, mire három éves lett a vállalkozás, már nemcsak content design projektek és workshopok, hanem egész tréningek is kikerültek a „műhelyből”: nagy cégeknek is tartottam komolyabb képzéseket, ami önmagában hatalmas visszaigazolást (és persze izgalmat) jelentett.

💡 III. tartalommarketing tanulság:

A képen a kedvenc ügyfél-visszajelzéseimet látod: ezeket azoktól a megbízóimtól kaptam, akiknek sikerült értéket vinni a kommunikációjába, a cégébe. Nem mindegyik működik máig, és nem mindegyikkel dolgoztunk hosszan, de mind örömmel írták le nekem a gondolataikat a közös projektünkről. Azt tanácsolom, hogy te is gyűjtsd a visszajelzéseket, részben mert fílinges olvasni őket :), de főleg mert a következő ügyfeleidet ezek segítenek majd meggyőzni, dolgozzanak veled. (Ajánlásokról egyébként anno egy egész videót is készítettünk a Számlázz.hu Akadémián.)

4. év: „Utazósebesség”, azaz a tartható tempó

Így, hogy eddig eljutottál az olvasásban, egy személyes részletet is szeretnék megosztani veled. Negyvenes éveim második felében járva rájöttem: nem kell már rohanni. Igaz, egyre zsugorodik az idő, mégis egyre kevésbé akarok mindent belezsúfolni. A tartható tempó számomra azt jelenti, hogy nagyjából tisztába jöttem az erőm és a céljaim összefüggéseivel. (Mondjuk úgy, hogy közelebb járok a megfejtéshez, mint korábban:). Szeretem a munkám, szeretem a tartalommarketing kihívásokat, közben pedig hagyok időt magamnak kontemplációra, kertészkedésre, könyvírásra is…

2023. szeptember 16-án, amikor épp a kisebb őszi utazásaim egyikén gyűjtöttem az élettapasztalatot, betöltötte 4. életévét a tanácsadói márka. További sok boldog szülinapot kívánok neki! 🙂

💡 IV. tartalommarketing tanulság:

Itt Hűvös Ágnest, a Karson Consulting tanácsadóját idézem két nappal ezelőtti LinkedIn-posztjából:

„Vívódtam, hogy kell-e tudnia a szakmai közegnek, mit csinálok szabadidőmben. Aztán ráébredtem: egy olyan szakmában, ahol a bizalom a legfontosabb értékek egyike, nagyonis van helye erről beszélni. Tanácsadóként ez is a látható részem.”
Hűvös Ágnes, LinkedIn

Nemcsak azért idézem Ágit, mert egyik legfontosabb „hobbim” mindkettőnknek a szavakhoz kötődik, hanem mert ez bizony kőkemény tartalommarketing. Az énmárka építésének egyik legszebb eszköze: maga az intim őszinteség. Megmutatom a saját belső világomat a munkám során megismert szakmai közönségnek? Igen, annyira, amennyire nekem még komfortos, és ami összhangban van a márkaüzenettel. Remélem, hogy nemsokára én is mutathatom nektek a „lázasan készülődő” könyvem részleteit! 🙂

Szeretnél te is a történet részese lenni,
és jövőre már a visszatekintés egyik szereplőjeként
részt venni a szülinapban?
Beszélgessünk! 🙂

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

Mit is kérdezzek? És kitől is?

Mit is kérdezzek? És kitől is?

Kutatás a content design-ban Tartalommarketinget szeretnék. Hallottam róla, olvastam róla, tudom, hogy hatékony, vágom, hogy nem projekt, nem kampány, hanem folyamat, sejtem, hogy sokat kell majd írnom – de innentől sok a homályos folt. Mi az első lépés, hogyan állok...

bővebben
1gondolat: a kontentfej

1gondolat: a kontentfej

Üzleti célok, marketingstratégia, tartalomgyártás. Ez a sorrend. El szeretnél érni valamit (stratégia szerint), megválasztod az eszközeidet (jó eséllyel lesz ott marketing is), és használod őket . Méghozzá rendszeresen. A tartalommarketing folyamatos meló, viszont...

bővebben