fbpx

Egyszerű tartalommarketing? 3 lépés, és némi olvasás…

2022.01.04.

tervezés, perszónák, inspiráció

Egyszerű tartalommarketing nem feltétlenül létezik, talán ez nem is baj – viszont abban a pillanatban, hogy átlátod a teendőket, és megvan az eleje-közepe-vége, máris barátságosabbnak tűnik. Már csak neki kell állni, és lépésről lépésre elmélyülve megérteni, majd végrehajtani a teendőket. Nincs ebben nagy varázslat, minden változás így kezdődik.

Év elején sokan állunk neki megtervezni a személyes, üzleti, kommunikációs céljainkat a következő 12 hónapra. Utóbbihoz, azon belül is a tartalommarketinghez listázom most neked a három legfontosabb lépést, ami az eredményes működés kialakításához vezethet. De nem árulok zsákbamacskát: a három lépés neve mindössze három szó lesz, a megvalósítás (akár több blogcikk elolvasása után, melyekhez innen továbbvezetlek) akár egy egész életprogramnak is beillik… Tudod, mint a fogyókúra, amit nem „végigcsinálni” érdemes, hanem kábé életmódváltásban állandósítani. Ha egyszerűnek nem is mindenki, de remélem, hogy hasznosnak és egyben kellemesnek minél többen találjuk a három lépést akár évente újra és újra megtenni egymás után!

1. Tervezés

Térképet a kézbe, és indulhat a tervezés. Ha csak a szomszéd városrészbe mész, találsz hozzá navigációt, miért lenne ez másképp a marketing egy (számodra talán) új területével? Megvannak a mérföldkövek, amik mentén a jól tervezett, megvalósítható, eredményes tartalommarketinghez eljuthatsz. Ezekről itt írtam bővebben, de vigyázz, mélyre ásós lesz: Stratégia: mumus vagy barát?
Januárban vedd elő ismét, ha tavaly már össze is raktak, hiszen pont annyi tapasztalattal vagy gazdagabb, és pont annyit haladt előre a gyorsan változó világ is, hogy érdemes legyen ismételni!

2. Perszónák

A valóban klassz kontent lelke a befogadó. Ahhoz, hogy megszólítsd, értéket adj neki, veled akarjon maradni egészen a vásárlásig, és még azon is túl, elég pontosan ismerned kell a kíváncsisága irányait. A te terméked részletei érdeklik jobban, vagy a saját problémája? A boltod alapításának dátuma, vagy az elérhetősége? A gyerekeid (amúgy gyönyörű!) karácsonyi fotói, vagy a nyitva tartás? Persze egymás mellett is működhetnek ezek a témák, de az alapján tudsz priorizálni, hogy valóban feltártad a kommunikációs perszónáid érdeklődésének fő csapásait. Kommunikációs perszónákról (és megismerésükről) itt olvass többet: Kiállhatatlan perszóna? Nem, kommunikációs perszóna!

3. Inspiráció

Ha pedig eljött a tartalomkészítés ideje, akkor tedd bele az apait, meg az anyait. Tedd bele a mérnöki pontosságot és a kreativitást. Tedd bele a szívedet, a lelkedet, meg a helyesírásellenőrzőt is! Főleg ha írásról van szó, de Instán, vagy videókban is bőven találni (másoknál:) hibát, elütést, ami egyáltalán nem mindegy a befogadó szempontjából. Minőséget és mennyiséget alkotni egyedül vagy munkatársakkal, alvállalkozókkal (miközben a saját kapacitásaidat is jól használod!) akkor lesz esélyed, ha szereted, amit csinálsz, amellett, hogy szuperjól kitaláltad. Mindezt pedig úgy, hogy üzleti céljaid (az üzenet kibocsátója) és perszónáid kíváncsisága (az üzenet befogadója) szempontjait egyszerre érvényesíted. Íráshoz nyerhető inspirációról szólt a contentdesign egyik első bejegyzése: Az inspiráció ördögi köre – 6 jó, és 6 rossz tipp

Egyszerű? Lehet egyszerű, ha átlátod és megértetted.
Könnyű? Egyáltalán nem, ahogy a legtöbb (hosszú távú) változás nem az.
Segíthetek? Ha igen, vegyük fel a kapcsolatot!

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések