fbpx

Kontent-e a koronavírus?

2020.03.04.

koronavírus

Nem. A koronavírus NEM kontent.

Köszönjük a figyelmet, viszonthallásra.

Persze, ha ez ilyen egyszerű lenne, ez a blogposzt meg sem született volna, tehát bizonyos helyzetekben árnyaltabb ennél a kép. De ne feledjük: a koronavírus alapvetően nem kontent.

Mikor kontent mégis?

Amikor az összes gazdasági és lifestyle médium lehozza (naponta) valódi aktualitás, valódi hírérték nélkül a maga javaslatait járvány esetére, szinte minden esetben indítva azzal, hogy NE PÁNIKOLJUNK, akkor a koronavírus nem kontent. Ugyanis minden egyes általános összefoglaló a tényszerű és higgadt tájékoztatás koporsójába ver hangos ütésekkel újabb szeget, növelve a hangzavart. Bizonyos mennyiség fölött teljesen felesleges. Hol a határ? Jó kérdés, érdemes lenne alaposabban keresgélni.

Néhány kivételes esetben viszont igenis van helye a precíz, hiteles és unikális (!) SZAKMAI összefoglalóknak. Mutatok példákat:

  • TASZ: A Társaság a Szabadságjogokért összefoglalója Jogi túlélőkészlet karantén esetére releváns, más aligha írhatta volna meg helyettük, és hasznos, hiszen valós információigényt elégít ki.
  • MiniCRM: Hatékony vállalkozáshoz egyre több releváns háttértanácsot is nyújtó online szolgáltató cégvezetőknek foglalja össze a tippjeit járvány esetére: Így készülünk a koronavírusra. Hiteles, mert személyes, könnyen fogyasztható, mert tömör és lényegre törő, azon kívül pont aznap jelent meg, amikor az első hazai fertőzésről a hírek, tehát időzítésre is stimmel. Márkatartalom, mégis helyet szorít magának a kórusban.
  • Ebben a cikkben is szerepel a Zállatorvos félórás videója, ami – eddig, szerintem – a legtökéletesebb tudományos-ismeretterjesztő összefoglaló a vírus kapcsán. A Koronavírus (COVID-19) összefoglaló, mert még tutira nem unod… megjelenése után két héttel közel félmillió megtekintésnél jár. Pont azért, ami a jó kontentet jellemzi: hiteles, alapos, elfogulatlan, és informatív. Plusz irgalmatlan szórakoztató!
  • Magyarország Kormánya ezzel szemben egy Facebook-posztot tett ki a vírus hazai megjelenésének estéjén. A poszt szövegében NEM szerepel egyetlen link sem, hová szíveskedjek további információért fáradni (valószínűleg nem szoktak internetezni a social médiát kezelő a kollégák). Az infografika ettől függetlenül blikkfangos megoldás… Ilyenkor megtalálja mindenki a vérmérsékletére szabott forrásokat, ezek lesznek a kommunikátor szempontjából kb. 90%-ban a dezinformációt és fölösleges pánikkeltést habosító médiatartalmak. (Így tehát ez utóbbi tipikus ellenpélda volt.:)

Ha tehát a saját szakterületed szempontjából, speciális hozzáértésed jóvoltából tudsz a közönségednek az ő számára releváns és valamiben újszerű információval szolgálni, közölj tartalmat a koronavírusról!

Széles körű társadalmi összefogásnak hívják, amikor a közösség egésze szempontjából kihívásos helyzetben valódi segítséget nyújtunk egymásnak – akár információ formájában. Erre nagy szükség van.

Amikor pedig fölös szájtépést teszünk hozzá az amúgy is dús kánonhoz, azt úgy hívják: kontraproduktív erőfeszítés. Rombolod vele a márkád értékét, mert csak zajosan kavarod a vihart a biliben: Ezzel kommunikálod tisztán, hogy nincs valódi és fontos üzeneted a közönségednek, nincs számára tartogatott valódi tartalmi értéked. Ahogy – talán erre következtetnek ebből? – a szavadnak, talán a szolgáltatásodnak sincs valódi értéke.

Anyák napját (szigorú mércével) csak akkor ünnepeld a márkakommunikációdban, ha óvodát üzemeltetsz, vagy virágboltod van.

Persze, mind nyitottak vagyunk az olyan mókákra, ahol a Lidl húsgombócos sztorijára rárepülhettünk. Ez így van jól. De mindenre nyakló nélkül rákontrázni egyet jelent azzal, hogy üres a kontent naptárad, és talán soha nem is készítettél tartalomstratégiát. Ha rendszerint csak „valamit” posztolsz: erről a szokásról a 7blog bejegyzését olvasd el, mindenképp.

  • Tudsz jó vagy nagyon rossz példákat „virológiai” kontent-gyártásra? Kommenteld, hadd gyűljön a tudás!
  • Rárepültem én is a koronavírusra? Talán. Megérte?
  • Gyere beszélgetni róla a Facebook-ra!

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

Ikigai és az inspiráció forrásai

Ikigai és az inspiráció forrásai

Kedves régi ismerős keresett meg még 2020 közepe táján azzal, hogy mostantól tanácsadóként dolgozik, és szeretné a tartalommarketingjét rendbe tenni, content coaching érdekelné. Nekiláttunk feltérképezni a vállalkozását, a kommunikációs üzeneteit, és ránéztünk a...

bővebben
Tématervezéstől kontent kalendárig

Tématervezéstől kontent kalendárig

Szuper kérdést kaptam egy content design workshop után: "értem a keretrendszert, megvannak a perszónák, tök jók a témák, amiket összeötleteltünk nekik: de hogyan lesznek ebből tartalmak?" Ezen a workshopon lényegében egy szimulációt végeztünk: eljátszottunk egy...

bővebben
Mire jó egy lábtörés…

Mire jó egy lábtörés…

Mondhatnánk, hogy semmire, és orvosi szempontból tökéletesen igazunk is lenne. De mégiscsak kiesik belőle néhány tanulság, egyet megosztok saját friss tapasztalataim közül. Novemberben sikerült úgy eltörnöm a bokám, hogy a lemezelés-csavarozás után másfél hónapig...

bővebben