fbpx

Ügyfelem ügyfele az ügyfelem

2020.05.05.

ugyfelem_ugyfele

Amikor B2B (business-to-business) területen dolgozunk, sakk-nagymesteri képességekkel vágunk bele a projektekbe: három-négy lépéssel előrébb kell járnunk, és a B2B második B-jének ügyfeleire gondolni a kapacitásunk kb. 80%-ával. A maradék 20% lehet a saját ügyfelünké.

“Ebben az univerzumban alapvetés, hogy azokhoz kell a megoldásaid formálni, akik azt igénybe veszik.”

Kolozsi István (Isten hozott az ígéret földjén)

Az aktuális krízis nyertesei azok a szakemberek és cégek, amelyek megtalálják a fordulópontot: az átállás, a kiugrási lehetőségek speciálisan rájuk vonatkozó, csak őket érintő egyetlen módját. A fenti cikkben (nagyon rövid, olvasd el!) például úgy, hogy a “minden csak egy kattintásra van” alapelvhez is alkalmazkodunk.

A design gondolkodás nem mai ötlet. Voltaképp ősi megközelítés. Intuitív alkalmazása minden sikeres szolgáltatónál megfigyelhető. A végfelhasználó problémáját talán épp belülről ismeri: a ma 200 ezer usert kiszolgáló Számlázz.hu alapítói azért kezdtek online számlázót fejleszteni, mert online szerettek volna számlákat kibocsátani vevőiknek, és 2005-ben erre még nem volt módjuk. Jól megcsinálták! 🙂

De ha nincs saját tapasztalat, menjünk ki, kutassuk le, tárjuk fel a problémát, amire megoldást kínálunk – és ismerjük meg az embert, aki ezzel a problémával küzd. Mert neki adunk valamit. Amikor annak a szolgáltatónak szolgáltatunk, aki a problémát megoldja, ugyanerre az emberre kell gondolnunk. Ő mire kíváncsi? Mit keres a neten? Mit keres a neten, ami még nincs fönt? Mit keres a beszélgetéseiben, amire a neten eszébe se jutna rákeresni? Mit keres álmatlan éjszakáin a saját fejében, amire még rákérdeznie is korai…?

Ha webdesigner vagy, megbízód vevőire kell gondolnod, amikor ügyfeled site-ját tervezed. Ha szervezetfejlesztéssel foglalkozol, olyan céget kell “építened”, ami ennek a cégnek a célcsoportját optimálisan szolgálja ki. Ha alkalmazást fejlesztesz, naná, hogy a végfelhasználóval foglalkozol, a megbízód “szinte csak” közvetít köztetek.

Ehhez kell az a bizonyos empátia, amivel például a meet | minden képzése indul (ld. a képzésről szóló cikk), és amivel minden perszona-feltárás mélyen átitatódik, különben nem működne.

A B2B gondolkodást lassan végleg felváltja a H2H, azaz human-to-human: az embertől emberig működés. Ha most kapcsolódunk ehhez a szemlélethez – mert tömegek érkeztek frissen “digitáliába”, és mindenki megtanult elkattintani arról, másra cserélni azt, ami nem tetszik neki – akkor tegyük most. De most már muszáj!

Hol alkalmazhatod saját bizniszedben ezt a szemléletet? Találjuk ki együtt, vedd fel velem a kapcsolatot!

Olvasnál még content design témában?

Gyere, beszélgessünk tovább Facebook-on!

content design workshop

ÉRDEKEL A TERVEZŐI MÓDSZERTAN?
JELENTKEZZ A KÖVETKEZŐ CONTENT DESIGN (online) WORKSHOPRA!

Nyitó kép: Sharon McCutcheon, Unsplash

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

Insta vagy PR? A válasz pedig nem az egyszerű: IS!

Insta vagy PR? A válasz pedig nem az egyszerű: IS!

Csípőből löknéd, és még örülnél is, hogy nem konzerv-választ adtál: mindkettő? A kérdés pedig annyi volt, hogy hirdessek-e a social médiában, vagy próbáljak inkább "bekerülni" releváns magazinokba. Igazad lenne! Hiszen az eldöntendő kérdések 99%-ában mindig az...

bővebben
#személyes #vállalkozói #történet

#személyes #vállalkozói #történet

Ha te is szabadúszóként dolgozol (vagy érdekel, hogy szabadúszó alvállalkozóid hogy vannak az élettel meg mindennel), esetleg voltál már közel a kiégéshez, talán túl közel is jutottál hozzá valaha, ez a személyes vállalkozói történet téged is érdekelhet... Amikor...

bővebben