1. A tartalommarketing ad, nem elad.
A kontent egészében természetesen értékesítést támogat. Egy posztot mégsem úgy hozunk létre, hogy azonnali vásárlást várunk tőle: az értékesítési folyamat legelején még csak beljebb tessékeli a vevőt a témád ajtaján…
2. Valódi kíváncsiság áll mögötte, mert tudnia kell, milyen problémákra válaszol, ki figyel rá a kommunikáció „túlvégén”.
Ha pedig nem tudod, hogy ki áll a kommunikáció „túlvégén”, keresd meg a kommunikációs perszónáidat, és kérdezd ki őket az életükről, a problémáikról, melyekre talán nálad a válasz!
3. A tartalommarketing szervesen illeszkedik a konkrét célokkal rendelkező marketingstratégiába (amit pedig az intelligens üzleti stratégia határoz meg).
Magát a tervezést tehát sosem érdemes kapásból a kontentnél kezdeni, ahogy házépítésnél, muszáj az alapoktól indulni.
4. A kontent akkor is interaktív, ha nem kapunk rá azonnali választ: nem kommunikálunk valamit, pláne nem „kikommunikálunk” valamit, hanem mindig valakiVEL kommunikálunk.
Nyelvtannácis ragozási fifikának tűnik, pedig hozzáállást fejez ki. „Mit kommunikálunk a célcsoportunknak” nem létezik, max. „mit üzenünk a célcsoportunknak”. Ha már kommunikációról van szó, az kétirányú, velük zajlik, még ha nem is látjuk a válaszukat azonnal.
5. Tartalommarketinged minden egyes darabja (poszt, cikk, kép, szöveg, videó, komment, folytasd a sort) pontosan tudja a helyét a kommunikációd egészében, és a saját szerepét, hogy konkrétan milyen gondolati váltást szeretne elérni konkrét perszóna-fejekben.
Tájékoztat?, szórakoztat?, edukál?, bevon?, esetleg a folyamat végén konkrétan értékesít? Ha így tervezed, végigvezetheted a lépéseken, méghozzá a célcsoportod azon tagjait, akiknek valóban szüksége van a termékedre, szolgátlatásodra, hiszen a folyamat erre a kiválasztásra is alkalmas volt.
6. Cselekvésre is ösztönözhet?
Igen, a CTA (call to action) legyen ott, hiszen ahogy vezeted kézen fogva a vásárlásig, még a legártatlanabb infotainment tartalmak is segítenek megtenni egy lépés a befogadónak.
7. Simán ösztönözhet! 🙂
A 6. mondat például gondolkodásra hívott meg, a 7. mondat pedig kizökkentett a száraz felsorolás unalmából! 🙂
8. A tartalommarketing kreatív, mégis strukturált, tervezett folyamat, ezért mindkét „agyféltekét” mozgásban tartja, készségek és kompetenciák széles spektrumát dolgoztatja meg.
A stratégia és az inspiráció kellemes együttműködésben hozza mozgásba (és értékesítésbe) a tartalommarketingedet.
9. Stratégiát hosszú távra érdemes tervezni, mert
a közönségednek udvarolnod kell: randizni hívni, meglepni, megajándékozni, megkérni a kezét, aztán egyszer kimond egy igent, valahol egy végső CTA-ra.
10. Tartalommarketingben rengeteget lehet fejlődni!
Az erre vágyóknak örömmel ajánlom a content design eszköztárát: hatékony kontent készítéséhez profi tervezést ötletektől az inspirált megvalósításig!