fbpx

10 súlyos tartalommarketing hiba – és az elkerülésük HOGYAN-ja

tartalommarketing hibák

Mik a legnagyobb kontent marketing hibák? És főleg: hogyan ne kövessük el őket? Nem baj, ugyanis, ha esik az eső, csak legyen nálunk esernyő.. 🙂

Beütött a komment-cunami, amikor egy nemzetközi tartalommarketing csoportban feltették a kérdést: mik a legnagyobb hibák, amiket az emberek elkövetnek kontent marketingben? Sok like-ot kapott rögtön az első válasz, ahol két szempontot is bedobtam, aztán jöttek az árnyaltabb meglátások is:

  1. Összekeverik a direkt eladással.
  2. Azonnali eredményeket szeretnének látni, a szükséges idő befektetése nélkül.
  3. Híg a piac: sok tartalommarketingesnek fogalma sincs, mit csinál.
  4. A kulcsszavak túlzott, zajos használata.
  5. Taktikára figyelnek jobban, a stratégia helyett.
  6. A tartalom promóciójára nem szánnak elég időt és pénzt.
  7. Nem tudják, MIÉRT készítik a tartalmakat.
  8. A keresőmotornak, és nem az embereknek készítik a tartalmakat.
  9. Addig próbálják “kitutizni”, míg végül ki nem múlik a kontent.
  10. Nem elemzik a tartalmak teljesítményét.

—- és azóta talán még mindig záporoznak a hozzászólások… De itt megállunk, és sorra vesszük inkább, melyik hibát hogyan NE kövessünk el.

Tartalommarketing hibák HELYETT:

  1. A tartalommarketing közönséget, kíváncsiságot, kapcsolatot épít. A sales pedig üzletet. A kettő együttműködéséből élünk. Ismerjük mindkét tudományt (művészetet?), de ne keverjük össze őket, mert akkor egyik sem fog megfelelően teljesíteni.
  2. Innentől szerencsére minden pontban lehet az 1-re lehet hivatkozni. 🙂 A jól tervezett tartalom (ld. még: SMART) időzítve is van, lépésről lépésre, időnként 10-20-30 tartalom-lépésen keresztül vezeti el perszonáinkat a vásárlásig. Amíg ezt nem hisszük el, és nem pakoljuk bele az időt a folyamatba, addig a közönségünk nem kapcsolódik hozzánk minőségben.
  3. Sok kkv magának gyártja a tartalmat (ebben az esetben a kontent szakértelem hiányzik), sok alvállalkozó nem érti pontosan a megbízóját (és annak közönségét!) – ebben az esetben a hitelesség hiányzik. Tedd inkább össze a kettőt, működjön együtt a szakértelem és a márka & termék & tartalom! (Erről egyébként a Media-Digital Hungary előadásban hallhattál többet.)
  4. Végezd el a kulcsszókutatást (újra és újra), aztán építsd be az eredményeit. Ha van MIBE beépíteni! 🙂 A teljes tartalmi ökoszisztéma (minden kapcsolódási pont összessége, amiket a perszonáid végigjárnak az úton feléd) egyben tervezhető. Minden eleme más és más kulcsszavakra épül, de a szövegek (tartalmak) egysége, “szépsége” még ennél is fontosabb. Sőt, van olyan, hogy vadonatúj fogalmakat vezetsz be – ezeket meg sem mutatja majd a kulcsszókutatás. Megint csak, GOTO10: legyen kontent stratégiád, lécci.
  5. Stratégiai tervezés van először, de tényleg legelőször – például content design módszerekkel -, taktikai tervezés jöhet utána, ráadásul újra és újra. Aztán jöhet az operatív megvalósítás. Előbb a klopfolás, aztán a panír, utána sistereg csak fel a forró olaj! 🙂
  6. Ezt egyszerű kijavítani: szánj elég időt és pénzt a tartalom promóciójára. Azaz: kapcsolj hozzá okosan tervezett hirdetési szisztémát.
  7. Az a bizonyos stratégia, ami mindennek az alapja: bizony a MIÉRT-tel kezdődik. Simon Sinek óta egész biztosan tudjuk, de még ő se kellett hozzá, mindig is éreztük…
  8. Motorral érkezik az olvasó / néző. De ha megjött, letámasztja a járgányt, és onnantól vele kommunikálsz. Megint az egyensúlyt keressük (nahát, meglepetés!), gép és ember együtt érdekel minket.
  9. Van a mondás, hogy jobb a kész, mint a tökéletes. Dolgozz rajta addig, amíg elég jó nem lesz. De a maradék 20% tökéletesítésre már kérlek ne szánj plusz 80% időt, mert beleőszülsz (és főleg közben bepunnyad a tartalommarketinged)!
  10. Mi sem egyszerűbb ennél: a tervezéskor ahogy a készítést, a disztribúciót, ugyanúgy a mérési metódust is bele kell tervezned. Aztán követned! 🙂 Ilyen ez a stratégia – ha nem használod, tök felesleges volt megcsinálnod.

Sok sikert, a tipikus tartalommarketing tévedések elkerüléséhez! Neked van köztük ismerős hiba? És ismerős megoldás?

Gyere, beszélgessünk tovább Facebook-on!

Tanulnál content design-t: okos tartalomtervezést?
Gyere el a jövetkező workshopra!

Tartalommarketingben hogyan segíthetek neked?
Vegyük fel a kapcsolatot!

Hasonló bejegyzések

1gondolat: a Benetton-kontent

1gondolat: a Benetton-kontent

A Nyitottak vagyunk mozgalom alapítói szerint “nyitottnak lenni nem csak helyes, hanem meg is éri.Vállalkozóként, tartalommarketingesként van felelősségünk egy olyan társadalom ábrázolásában, amilyet látni szeretnénk? Van lehetőségünk? Van “kedvünk”? Célunk? Inspirál? Szoktad?

bővebben
1gondolat: miért intim műfaj a tartalommarketing?

1gondolat: miért intim műfaj a tartalommarketing?

Te és a tollad (klaviatúrád) egy magányos éjszakai órán, az olvasólámpa bűvkörében...? Nem, azért a tartalommarketing nem színtiszta költészet, mégis érezzük a rokonságot (erről szólt az első 1gondolat is). A címben felvetett kérdés állítást tartalmaz. Intim műfaj...

bővebben
Pandémia és perszónák

Pandémia és perszónák

Különböző típusú vállalkozók hogyan reagáltak a pandémiára? Kirajzolódtak a perszónák, az eljárást pedig kontenthez így használd!

bővebben