fbpx

1gondolat: a kontentfej

fej duplán

Üzleti célok, marketingstratégia, tartalomgyártás. Ez a sorrend. El szeretnél érni valamit (stratégia szerint), megválasztod az eszközeidet (jó eséllyel lesz ott marketing is), és használod őket . Méghozzá rendszeresen. A tartalommarketing folyamatos meló, viszont legalább megtérül (ha jól csinálják…), és sokan szeretjük is művelni. Kitalálni, létrehozni, publikálni, figyelni a hatást, újratervezni, egyszóval működtetni a “gépezetet”.

Tehát folyamatos meló. Ehhez viszont táplálni kell a masinát, lapátolni a szenet a kazánba: ötlet kell, hogy miről szóljon, létre kell hozni, hogy publikálhassuk, újra és újra közzé kell tenni, akár ugyanazt újraformázva százszor, hogy átjusson az üzenet.

Használd erre is a fejedet! Amikor dolgozol, és bevillan egy ötlet, ragadd meg! Legyen egy doksid, egy láda, egy email-piszkozat, egy text file, egy füzet, ahol gyűjtöd a bevillanásokat! Amikor pedig eljutsz az írásig (forgatásig / fotózásig / képkeresésig, egyszóval a tartalomgyártásig), akkor tudod, honnan meríthetsz. Ez egy folyamatosan futó háttérprogram, amit kábé egy erre szolgáló külön agyterület üzemeltet. Ha kiképezted rá. Egy külön kontentes agy, aki képben van, aki pontosan tudja, hamarabb, mit te, mi szolgál majd egy blogposzt, a következő videó, a jövő heti hírleveled alapjául.

Honnan lesz ilyened?

Onnan, hogy végigsétálsz a kontentfej létrehozásának folyamatán. Az üzleti stratégia mindenkori marketingcéljainak létrehozásán, a marketingeszközök közül a tartalommarketing témáinak kiválasztásán, természetesen a kommunikációs perszónáid nagyon pontos feltérképezése után, mindezt pedig a kommunikációs csatornáid jól kiépített biztonságában, tehát a content design teljes útvonal bejárása során. A kontentfej ezekben a tevékenységekben jön létre. És ha jól üzemelteted, rendre köpi neked a tartalmakat. Pengeéles bizonyossággal.

Ajánlatot adsz, beszélgetsz valakivel, kutatást végzel, időpontot egyeztetsz, kibámulsz az erkélyedről, céget adminisztrálsz, Zoom-ol a gyerek, kollégával kávézol, előzöl bringán, tökmindegy. A kontentfej végzi a dolgát, figyel, mint egy rejtett kamera és lecsap minden tartalommá varázsolható foszlányra. A következő adandó alkalommal (de lehetőleg azonnal) dobd be az ötletgyűjteménybe, és ha higgadt átgondolás után is játszik, dolgozd ki, vedd fel a táncrendbe (értsd: tartalomnaptár). Érdemes növesztened egy ilyen extra testrészt. Szerintem a “nagyok”, a leesik-az-állam-minden-megnyilvánulásától kommunikátorok is pontosan így csinálják.

Ez az 1gondolat például a napsütötte parkból hazafelé tekerve pattintotta elő magát…

Hasonló bejegyzések

1gondolat: a Benetton-kontent

1gondolat: a Benetton-kontent

A Nyitottak vagyunk mozgalom alapítói szerint “nyitottnak lenni nem csak helyes, hanem meg is éri.Vállalkozóként, tartalommarketingesként van felelősségünk egy olyan társadalom ábrázolásában, amilyet látni szeretnénk? Van lehetőségünk? Van “kedvünk”? Célunk? Inspirál? Szoktad?

bővebben
1gondolat: miért intim műfaj a tartalommarketing?

1gondolat: miért intim műfaj a tartalommarketing?

Te és a tollad (klaviatúrád) egy magányos éjszakai órán, az olvasólámpa bűvkörében...? Nem, azért a tartalommarketing nem színtiszta költészet, mégis érezzük a rokonságot (erről szólt az első 1gondolat is). A címben felvetett kérdés állítást tartalmaz. Intim műfaj...

bővebben
Pandémia és perszónák

Pandémia és perszónák

Különböző típusú vállalkozók hogyan reagáltak a pandémiára? Kirajzolódtak a perszónák, az eljárást pedig kontenthez így használd!

bővebben