fbpx

1gondolat: főzni se akkor kezdj, amikor megéhezel

1gondolat

Dél van, sőt, kicsit már el is múlt dél, régi jó irodista szokás szerint (amikor a korán ebédelők kedvéért ilyentájt rajzottunk ki csoportosan) korogni kezd a gyomrom. Épp egy éve csücsülünk jellemzően a home office-ban, dívik az otthon főzés. “Van itthon kaja?” – korogja a gyomrom. “Nincs, neki kell állni készíteni valamit” – húzkodja a vállát a fejem…

A párbeszéd szerencsére – amennyire képzavaros, épp annyira – virtuális, a probléma viszont nagyon is valós. Ráadásul tartalommarketinges vonatkozása is van. Egy megfelelően tápláló, egészséges és ízletes ebéd elkészítéséhez (értsd: hosszú távú, üzleti célokat szolgáló, emellett közlő és befogadó számára is élvezetes tartalom-folyam fenntartásához) irgalmatlan sok előkészületre és tervezésre van szükség.

“Van néhány ötleted, miről kéne posztolni?” – kérdezi egy ismerős telón, erről-jut-eszembe jelleggel. Hápogni kezdtek: “Ezt a kérdést mondjuk egy öt alkalmas workshop-sorozat végén kéne feltenni”, aztán persze adok némi támpontokat is… Ez a beszélgetés viszont sajnos egyáltalán nem kitalált. Sokan elképzelni sem tudják, hogy ha látnak egy okosan, szakszerűen felépített blogot, egy élénken pörgő FB-csoportot, egy klassz márka által jegyzett Insta-csatornát, amögött mindig tudatos, alapos tervezés áll.

Amikor elkezd korogni a gyomrod, azaz realizálod, hogy nincs mire hirdetni, üresek a kommunikációs csatornáid, definiálatlan a közönséged, sehol nincsenek a leendő vevőid, gondold át:

  • megfogalmaztad valaha a kulcsüzeneteidet (és mi alapján)?
  • ismered a kommunikációs perszónáidat, tudod, hogy milyen “vadcsapásokon” mászkálnak, amikor téged keresnek?
  • egyáltalán ki vagy te, akit keresnek, a piacodon belül milyen egyedi értékajánlatot tudsz felmutatni?
  • tudod már, hogy milyen külső / belső erőforrásokból gazdálkodsz, ha írni / forgatni / publikálni szeretnél?

Megannyi kérdés, amivel akár most elindulhatsz. Hidd el, a kérdések csak szaporodni fognak: egy ideig. Aztán érkeznek a válaszok is. Egy jó recept, kis kreativitás, némi türelem, és fő a hatékonyság…

Jó étvágyat hozzá! 🙂

Az 1gondolat egy-egy ötlet kontenthez, “konyhakészen”.
Ha neked is lett tőle +1 gondolatod, akkor elérte a célját.
Ha gondolkodjunk együtt, tudod, hol találsz! 🙂

Hasonló bejegyzések

1gondolat: a Benetton-kontent

1gondolat: a Benetton-kontent

A Nyitottak vagyunk mozgalom alapítói szerint “nyitottnak lenni nem csak helyes, hanem meg is éri.Vállalkozóként, tartalommarketingesként van felelősségünk egy olyan társadalom ábrázolásában, amilyet látni szeretnénk? Van lehetőségünk? Van “kedvünk”? Célunk? Inspirál? Szoktad?

bővebben
1gondolat: miért intim műfaj a tartalommarketing?

1gondolat: miért intim műfaj a tartalommarketing?

Te és a tollad (klaviatúrád) egy magányos éjszakai órán, az olvasólámpa bűvkörében...? Nem, azért a tartalommarketing nem színtiszta költészet, mégis érezzük a rokonságot (erről szólt az első 1gondolat is). A címben felvetett kérdés állítást tartalmaz. Intim műfaj...

bővebben
Pandémia és perszónák

Pandémia és perszónák

Különböző típusú vállalkozók hogyan reagáltak a pandémiára? Kirajzolódtak a perszónák, az eljárást pedig kontenthez így használd!

bővebben