Dél van, sőt, kicsit már el is múlt dél, régi jó irodista szokás szerint (amikor a korán ebédelők kedvéért ilyentájt rajzottunk ki csoportosan) korogni kezd a gyomrom. Épp egy éve csücsülünk jellemzően a home office-ban, dívik az otthon főzés. „Van itthon kaja?” – korogja a gyomrom. „Nincs, neki kell állni készíteni valamit” – húzkodja a vállát a fejem…
A párbeszéd szerencsére – amennyire képzavaros, épp annyira – virtuális, a probléma viszont nagyon is valós. Ráadásul tartalommarketinges vonatkozása is van. Egy megfelelően tápláló, egészséges és ízletes ebéd elkészítéséhez (értsd: hosszú távú, üzleti célokat szolgáló, emellett közlő és befogadó számára is élvezetes tartalom-folyam fenntartásához) irgalmatlan sok előkészületre és tervezésre van szükség.
„Van néhány ötleted, miről kéne posztolni?” – kérdezi egy ismerős telón, erről-jut-eszembe jelleggel. Hápogni kezdtek: „Ezt a kérdést mondjuk egy öt alkalmas workshop-sorozat végén kéne feltenni”, aztán persze adok némi támpontokat is… Ez a beszélgetés viszont sajnos egyáltalán nem kitalált. Sokan elképzelni sem tudják, hogy ha látnak egy okosan, szakszerűen felépített blogot, egy élénken pörgő FB-csoportot, egy klassz márka által jegyzett Insta-csatornát, amögött mindig tudatos, alapos tervezés áll.
Amikor elkezd korogni a gyomrod, azaz realizálod, hogy nincs mire hirdetni, üresek a kommunikációs csatornáid, definiálatlan a közönséged, sehol nincsenek a leendő vevőid, gondold át:
- megfogalmaztad valaha a kulcsüzeneteidet (és mi alapján)?
- ismered a kommunikációs perszónáidat, tudod, hogy milyen „vadcsapásokon” mászkálnak, amikor téged keresnek?
- egyáltalán ki vagy te, akit keresnek, a piacodon belül milyen egyedi értékajánlatot tudsz felmutatni?
- tudod már, hogy milyen külső / belső erőforrásokból gazdálkodsz, ha írni / forgatni / publikálni szeretnél?
Megannyi kérdés, amivel akár most elindulhatsz. Hidd el, a kérdések csak szaporodni fognak: egy ideig. Aztán érkeznek a válaszok is. Egy jó recept, kis kreativitás, némi türelem, és fő a hatékonyság…
Jó étvágyat hozzá! 🙂
Az 1gondolat egy-egy ötlet kontenthez, „konyhakészen”.
Ha neked is lett tőle +1 gondolatod, akkor elérte a célját.
Ha gondolkodjunk együtt, tudod, hol találsz! 🙂