fbpx

A király pár, és az ő birodalmuk: ez maga az ökoszisztéma

2023.04.24.

king and queen and ecosystem

Ross Stevenson zseniális LinkedIn-posztban fejti ki, hogy a tartalom lehet ugyan király, de királynéja, azaz kontextus nélkül csupán félkarú rabló… Néhány nappal korábban ugyanezen a platformon merengtem arról, hogy hogyan épül-szépül egy jól strukturált (!) tartalmi ökoszisztéma. A két gondolatmenet csodásan összetart: mind a végtermék, azaz a létrehozott kontent-erdő, tehát az uralkodói pár, mind pedig birodalmuk terve tökéletesen kidolgozott struktúra: ha jól csinálják…

Nem szeretünk tartalmat lopni, de tartalmat hivatkozni nagyon is! >> Ross Stevenson @LinkedIn, 2023. április 20.

Ross posztja egész picit rövidítve, magyarul:

A tartalom a király, de királynő (kontextus) nélkül nincs hatalma.

Akárcsak a sakkban, ahol a királynő felel az átgondolt és kiszámított lépésekért, a kontextus a tartalomnak is célt és irányt ad. Tehát ahogy a királynak szüksége van a királynőre ahhoz, hogy értelmes lépéseket tegyen, a tartalomnak is szüksége van kontextusra ahhoz, hogy értelmes hatást gyakoroljon.

2025-re több tartalom lesz a birtokunkban, mint amennyivel kezdeni tudunk valamit – egészen pontosan 5 kongresszusi könyvtárnyi anyag.

A nem amerikai állampolgárok számára: ez rengeteg tartalom – 16 zettabájt.

A problémánk a tartalomról a kontextusra helyeződött át.

Bárki képes agyatlanul létrehozni és fogyasztani tartalmakat (sokan közülünk valóban ezt teszik). A kontextus az iránytű, amely megmutatja, merre kell mennünk.

Ha tisztában vagyunk azzal, hogy mit akarunk elérni, és hogy kit akarunk elérni, akkor hirtelen az összes tartalom sokkal hasznosabbá válik.

Ezért a kontextus az a kulcsfontosságú összetevő, amely megsokszorozza a tartalom hatalmát egy alkotásvezérelt világban.

A generatív mesterséges intelligencia legjobb alkalmazása nem az, hogy még több tartalmat hozunk vele létre, hanem az, hogy segítségével több kontextust találunk abban, amit fogyasztunk. (…)”

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

A tartalommarketing: struktúra

Ha ehhez hozzátesszük azt a szempontot, hogy a tartalomstratégia létrehozása (tervezés) és a kontent közönségünk elé juttatása (publikálás) is milyen komoly struktúrát igényel, feljutunk a tartalommarketing királyi csúcsaira… Valójában a tervezés és a publikálás is a királyi páros irányításáva és örömére, tartalom és kontextus függvényében történik:

„Nemcsak a témák-csatornák-perszónák-időzítések-mérések multidimenzionális rendszere, a háttér-okosság és a tervezés, hanem maga a workflow, az #ökoszisztéma egészséges növekedése is nagyon komoly (megvalósítói) struktúrát igényel. Igaz ez a legnagyobb szervezetekre, ahogy egy személyes brand vagy mikrovállalkozás kontent-tevékenységére is, és akkor is, ha sok a szereplő, vagy ha egyetlen fejben futnak össze a szálak. Gondold végig a szempontokat, írd le a sarokpontokat, kutasd meg a feltételezéseket, vedd elő a doksikat, ellenőrizd a KPI-ket, csekkold vissza, frissítsd fel, tervezd újra, annyira jó „játék”, és annyira értékes lehet: neked / nektek, és a közönségednek is!” (forrás: saját LinkedIn)

Oké, és hogyan tervezzük a struktúrát?

Ahogy azt a content design hazai születése, 2020 tavasza óta hangsúlyozni szoktam, három terület találkozási pontjában készül az igazán jó tartalom. Ezek a tervezési elvek máig érvényesek, a három szempont: üzleti célok, közönségünk kíváncsisága, és saját inspirációnk (csapatunk inspirációja) hangolódik össze, amikor a kommunikációs terv struktúráját tervezzük ügyfeleimmel.

Részletesen a 2020. áprilisi Evolution Konferencián előadott prezentációt ajánlom ezzel kapcsolatban, aminek a leiratát itt olvashatod.

Kövess még több hasonló tartalomért mindkettőnket, és / vagy beszélgessünk róla személyesen! 🙂

Oszd meg ismerőseiddel is!

Hasonló bejegyzések

Kontent-e a koronavírus?

Kontent-e a koronavírus?

Nem. A koronavírus NEM kontent. Köszönjük a figyelmet, viszonthallásra. Persze, ha ez ilyen egyszerű lenne, ez a blogposzt meg sem született volna, tehát bizonyos helyzetekben árnyaltabb ennél a kép. De ne feledjük: a koronavírus alapvetően nem kontent. Mikor kontent...

bővebben
Hogyan írjunk igazán klassz interjút?

Hogyan írjunk igazán klassz interjút?

Hogy hogyan írjunk igazán klassz interjút? Nem is ez az első kérdés, hanem hogy minek írjunk egyáltalán interjút? Tényleg, minek írjunk egyáltalán? (Itt lehet, hogy egy rövidzárlattal be is csukódott a projekt…:) De ha már írunk, miért pont interjút?

bővebben